ATT: Fly - jeg vil også tale med dig.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-02-04 21:20

Hej Fly.

Kunne du ikke forklare mig lidt om begrebet Punkte in Flensburg?

Hvad får man dem for?

Hvor mange for hvilke forseelser?

Hvor mange før køreforbud?

Henvisning til fyldestgørende hjemmeside er fuldgod erstatning.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 11:33

On Sat, 14 Feb 2004 21:20:06 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Kunne du ikke forklare mig lidt om begrebet Punkte in Flensburg?

www.flensburg-online.de/az/az-kba.html
Insgesamt sind 1.197 Mitarbeiter im Kraftfahrt-Bundesamt beschäftigt,
davon sind rund 260 mit der Punkteverwaltung der Verkehrssünder
beschäftigt. Und sie haben einen zukunftsträchtigen Job, leider muß
man in diesem Fall sagen. Denn pro Tag kommen rund 14.000 Neuzugänge
von Verkehrsteilnehmern, die sich nicht an die Regeln halten.
(og dét kun i Flensborg-regionen)

>Henvisning til fyldestgørende hjemmeside er fuldgod erstatning.

www.flensburg-online.de/offline/seite-kba.html

LOL :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 11:50

> [...]
> man in diesem Fall sagen. Denn pro Tag kommen rund 14.000 Neuzugänge
> von Verkehrsteilnehmern, die sich nicht an die Regeln halten.

Arh, det må de være 14.000 for HELE tyskland, så store syndere er de vist
heller ikke i Slesvig-holstein.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 12:04

On Sun, 15 Feb 2004 11:49:31 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Arh, det må de være 14.000 for HELE tyskland, så store syndere er de vist
>heller ikke i Slesvig-holstein.

Citat:
1) 1.197 medarbejdere er beskæftiget i Kraftfahrt-Bundesamt.....
2) 260 heraf beskæftiger sig med "Punkte"
3) De (de 260) vil også for fremtiden have et job, idet (4)
4) Hver dag kommer der 14.000 nye trafiksyndere til registret.

Det ér i amtet!

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 12:15

> [...]
> 3) De (de 260) vil også for fremtiden have et job, idet (4)
> 4) Hver dag kommer der 14.000 nye trafiksyndere til registret.

Jeg er ikke overbevist
KBA er kun en betegnelse for den instution der bl.a. fører regnskab med
tyskernes trafikforseelser. KBA i Flensborg fører regnskab med HELE
tyskland. Det ved jeg fra de utallige familiebesøg i sydtyskland at
Flensborg er kendt som byen med "punkteregister".
Delstaten Sleswig-Holstein kan jeg ikke forestille mig er stor nok til at de
kan "producere" 14.000 syndere hver dag.

Fra : Peter G C

Dato : 15-02-04 21:47

[klip]

> [...]
de
> kan "producere" 14.000 syndere hver dag.

Enig - det er jo derfor "man" altid omtaler Flensburg når man taler om
Punkte.

De (panserne) skal satme være på mærkerne, hvis de i én stat skal nuppe
14.000 bilister om dagen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 15-02-04 22:18

Mogens...

> Det ér i amtet!

Som det allerede er nævnt i andre posteringer, varetager
Kraftfahr-Bundesamt i Flensborg pointtildelingen for hele Tyskland.

"Amt" betyder i Kraftfahr-Bundesamt blot kontor, altså Forbundskontoret
for Motorkøretøjer.

Det der svarer bedst til et dansk amt, hedder på tysk "Kreis". I
Slesvig-Holsten og enkelte andre tyske stater findes desuden en
administrativ enhed kaldet "Amt", men det er et formaliseret
kommunesamarbejde på størrelse med en lille dansk landkommune (ca.
5.000-10.000 indbyggere), mens tyske kommuner, "Gemeinde", typisk er
væsentlig mindre end danske kommuner. Kommuner eller byer som i sig selv
er af Amt-størrelse, er ikke medlemmer af "Amt" ("amtsfreie Gemeinde"
eller "(amtsfreie) Stadt"). Flensborg er ikke engang del af en Kreis,
men er "Kreisfreie Stadt" med samme rang som en "Kreis". Slesvig-Holsten
er i øvrigt et "Land" - den største underinddeling af Tyskland, altså en
delstat i forbundsrepublikken. Større tyske delstater som fx Bayern og
Nordrhein-Westfalen har en administrativ enhed mellem Kreis og Land
kaldet "Regierungsbezirk". Så har vi det meste med hensyn til
administrative inddelinger i Forbundsrepublikken Tyskland, altså:

Niveau 1 - Bundesrepublik
Niveau 2 - Land
Niveau 3 - Regierungsbezirk (visse delstater)
Niveau 4 - (Land-)Kreis / Kreisfreie Stadt
Niveau 5 - Amt / Amtsfreie Gemeinde / (Amtsfreie) Stadt (visse
delstater)
Niveau 6 - Gemeinde

--
Thomas Thorsen