Bokstuning af Octavia diesel
Fra : Lars Detlef

Dato : 13-02-04 20:47

Hej

Jeg har netop idag fået en ny Octavia Tdi 90 hk - men overvejer da seriøst
at få en bokstuning sat i...

Tør "man" godt at satse en fabriksgaranti?

Nogen erfaringer - gode/dårlige

Indvirkning på kørselsøkonomien - kortere eller længere på en liter diesel

På forhånd tak

/lars d

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-02-04 20:57

"Lars Detlef" <lars@detlef.dk> skrev i en meddelelse

> Tør "man" godt at satse en fabriksgaranti?

Nu er der jo ikke garanti, men ganske alm. lovpligtig reklamationsret på
Skoda.

Man kan jo også få bokse, som nærmest "klikkes" af og på, og så kan man jo
bare tage den af...

/Caspersen

Fra : Landberg

Dato : 14-02-04 08:45

> [...]
>
> Nogen erfaringer - gode/dårlige
>
> Indvirkning på kørselsøkonomien - kortere eller længere på en liter diesel

Af mere end 1000 kunder kender jeg ikke til et eneste tilfælde hvor tuningen
er gået ud over garantien. Hvis koblingen er begyndt at glide har folk
naturligvis selv betalt en ny, men det er vel også kun rimeligt, men elruder
og den slags er stadig dækket.

Din bil kommer måske til at køre lidt længere på literen. Jeg har en del
kunder der har fået en boks på en 90/110hk TDi og melder om mindre forbrug,
men jeg har en 90hk TDi og kan ikke konstatere nogen ændring i forbruget
med/uden boks, og jeg har ellers lavet en del tests.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Olesen

Dato : 14-02-04 08:57

"Landberg" <thomaslandberg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Af mere end 1000 kunder kender jeg ikke til et eneste tilfælde hvor
tuningen

> www.bokstuning.dk

Har lsæt på ovenstående link, at boxtuning og chiptuning
ikke er det samme.
Men hvordan kan man gå direkte ind og justere
ladetrykket på turbo'en ?

Fra : Olesen

Dato : 14-02-04 09:06

"Landberg" <thomaslandberg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Din bil kommer måske til at køre lidt længere på literen. Jeg har en del

Jeg så i listen over biler med modificeret teknik:

Hvordan kan det være, BMW kan opnå +60 Nm
når VW + PSA ellers er bannerførere hvad dieselteknik angår ???
Inen andre diesler opnår samme forøgelse...

Ellers, .. hvordan giver + 25 HK samt + 55 Nm sig udslag
i ren ydelse 0-100 og mellemaccelerationer ?
Målinger er een ting, men hvor mange sekunder vinder
man ved at ofre 4000,- ?

Vi ser lige bort fra den evt. længer km/ltr samt
forureningen, da det nok er effekten folk går efter
når der skal modificeres, da vil jo er godkent
miljømæssigt i std. trim.

Fra : Olesen

Dato : 14-02-04 09:17

> "Landberg" <thomaslandberg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg så i listen over biler med modificeret teknik:
>
> Hvordan kan det være, BMW kan opnå +60 Nm

-Jeg læste lidt videre og fandt fl.g.:

"-Som de fleste ved, er Lupo'en ikke den hurtigste knallert på havnen, så
jeg fik
monteret en digital tuningsboks fra FGA Motorsport. Det ændrede ikke så lidt
på realiteterne - 89hk og 207Nm - altså en mereffekt på 28hk og 67Nm!! "

67 Nm!! ??? Hvorfor denne forskel på boksene ?

Fra : Peter G C

Dato : 14-02-04 15:49

[klip]

> [...]
> på realiteterne - 89hk og 207Nm - altså en mereffekt på 28hk og 67Nm!! "
>
> 67 Nm!! ??? Hvorfor denne forskel på boksene ?

Der jo motorene, der er forskel på - som udgangspunkt...... spørg VW hvorfor
der er forskel på hvor meget den ene kan tunes frem for den anden.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter G C

Dato : 14-02-04 15:47

[klip]

> Ellers, .. hvordan giver + 25 HK samt + 55 Nm sig udslag
> i ren ydelse 0-100 og mellemaccelerationer ?
> Målinger er een ting, men hvor mange sekunder vinder
> man ved at ofre 4000,- ?

Det fremgår da direkte af siden, hvor en PSA HDI 2,0 er testet:

http://www.fgamotorsport.dk/Erfaringer.htm (Fynboen) som man kan se af
målingerne bliver 406'eren pænt hurtigere med boxen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/