Hold jer langt væk fra Peugeot 207 og 307
Fra : Jacob

Dato : 13-02-04 07:58

Hej NG

Min Golf III 1,9 TD creashede den anden dag - ikke noget alvorligt, blot en
knækket krumtapaksel!! Øv.
Nå, men jeg blev slæbt hjem med Dansk Autohjælp.
Flink og snakkesagelig fyr og så kunne jeg jo ikke lade være at spørge
hvilken type biler de havde flest af på slæb. Jeg ved ikke hvad jeg havde
regnet med at få af svar, men jeg ret overrasket da han med et let smørret
smil sagde, at Peugeot 207 og 307 udgjorde næsten halvdelen af alle opgaver.
Faktisk har Peugeot specialaftale med Dansk Autohjælp!!

Af andre sjove gengangere var nye Mercedes biler - 3 stykker om dagen!!

Jacob

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-02-04 08:24

"Jacob" <mailto:mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
"Hold jer langt væk fra Peugeot 207 og 307"
> men jeg ret overrasket da han med et let smørret
> smil sagde, at Peugeot 207 og 307 udgjorde næsten halvdelen af alle opgaver.

Ahh, du mener vist 206, gør du ikke? Og en af grundene til at 206'eren optræder
tit er jo nok at der dels kører rigtig mange af dem og dels at en del af dem
bliver kørt hårdt.

Sagde han iøvrigt noget om fordelingen mellem 206 og 307?

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-02-04 15:18

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
optræder
> tit er jo nok at der dels kører rigtig mange af dem og dels at en del af

Ævl ! De bliver da ikke kørt hårdere end andre biler, medmindre det er
GTI-modeller. Det er da et bredt udsnit af befolkningen der kører 206, ikke
kun brian´er.

/Caspersen

Fra : Olesen

Dato : 13-02-04 22:06

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> og dels at en del af dem
> bliver kørt hårdt.

Hvordan kan du tro, 206 køres hårdere ?
Det er jo ikke en bil som direkte lægger op til 'sjov' ?

Fra : Jacob

Dato : 13-02-04 23:27

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> "Jacob" <mailto:mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> "Hold jer langt væk fra Peugeot 207 og 307"
>
> Ahh, du mener vist 206, gør du ikke?
Sikkert - har aldrig interesseret mig for franske biler, så jeg er ikke et
leksikon i den retning

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-02-04 11:27

Ebbe Kristensen wrote:
> Ahh, du mener vist 206, gør du ikke? Og en af grundene til at
> 206'eren optræder tit er jo nok at der dels kører rigtig mange af dem
> og dels at en del af dem bliver kørt hårdt.

Det samme kan siges om Golf.

mvh
Henning

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-02-04 08:54

Jacob wrote:
> Faktisk har Peugeot specialaftale med Dansk Autohjælp!!
>
> Af andre sjove gengangere var nye Mercedes biler - 3 stykker om
> dagen!!

jep. Så hellere kører Hummer...
Dem har de ikke særlig tit på slæb...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Johansen

Dato : 13-02-04 09:15

Overrasker ikke mig..
Kender en Peugeot mekaniker og efter hvad han fortæller dagligt, så
overrasker det mig overhovedet ikke.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-02-04 15:23

"Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> skrev i en meddelelse

> Overrasker ikke mig..
> Kender en Peugeot mekaniker og efter hvad han fortæller dagligt, så
> overrasker det mig overhovedet ikke.

Lad mig gætte. 206 og 307 udgør omkring halvdelen af de biler de får ind på
værkstedet? :)
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-02-04 15:31

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Lad mig gætte. 206 og 307 udgør omkring halvdelen af de biler de får ind

> værkstedet? :)

LOOOOOOOOL

/Caspersen

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-02-04 15:30

"Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> skrev i en meddelelse
> Overrasker ikke mig..
> Kender en Peugeot mekaniker og efter hvad han fortæller dagligt, så
> overrasker det mig overhovedet ikke.

Ditto.

/Caspersen

Fra : Brian M

Dato : 13-02-04 16:53

"Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> wrote in message news:<c0i125$2pvg$1@news.cybercity.dk>...
> Overrasker ikke mig..
> Kender en Peugeot mekaniker og efter hvad han fortæller dagligt, så
> overrasker det mig overhovedet ikke.

Uha uha, jeg bliver mere og mere bekymret, mon min 206 lader op til
den store total ødelæggelse på en gang? Det bekymre mig at den snart
har kørt 88k på knapt 4år, uden nævneværdige problemer! Ikke engang
forlygtepærerne kan finde ud af at springe. Mon det er en
torsdags-model? Noget må der jo være galt... :D

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-02-04 17:07

"Brian M" <brianbmortensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forlygtepærerne kan finde ud af at springe. Mon det er en
> torsdags-model? Noget må der jo være galt... :D

Jeg tror nærmere rønnebærene er lidt sure og stemningen negativ i en presset
branche, hvor salgstallene længe er raslet nedad.

/Mark.

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-02-04 17:02

> Uha uha, jeg bliver mere og mere bekymret, mon min 206 lader op til
> den store total ødelæggelse på en gang? Det bekymre mig at den snart
> har kørt 88k på knapt 4år, uden nævneværdige problemer!

Spørgsmålet er så: Hvad er nævneværdige problemer ? Det er forskelligt fra
bilejer til bilejer.

Jeg kan iøvrigt uden at blinke med øjnene skrive, at min Nissan har kørt
102.000 km på 4 år uden problemer. Bemærk, at jeg ikke behøver at indskyde
"nævneværdige" i mellem "uden" og "problemer".

/Caspersen

Ex-Peugeot ejer

Fra : Thomas Johansen

Dato : 16-02-04 09:47

> [...]
> 102.000 km på 4 år uden problemer. Bemærk, at jeg ikke behøver at indskyde
> "nævneværdige" i mellem "uden" og "problemer".

160.000.... også Nissan

Fra : Olesen

Dato : 13-02-04 22:14

> [...]

> forlygtepærerne kan finde ud af at springe. Mon det er en
> torsdags-model? Noget må der jo være galt... :D

Minder mig om min den gamle (Sierra), den har kørt 9 mdr. siden
sidste syn, og nu er venstre blinkpære sprunget..ellers
har der intet været andet end 'det sædvanlige' med
3 cylindre de første 10 sekunder...imponerende,
bilen er snart 19 år gammel.

Fra : JK

Dato : 13-02-04 09:59

On Fri, 13 Feb 2004 07:58:27 +0100, "Jacob" <mma@tiscali.dk> wrote:

>Af andre sjove gengangere var nye Mercedes biler - 3 stykker om dagen!!

Efter en kø-stroppetur op imod St. Gothard tunnelen, måtte jeg også
sande, at 3 Mercedes'er holdt med kogende køler og 1 BMW, plus et par
små udtjente japanere.

Må sige, at det rystede min ellers store respekt.

hilsen

John

Fra : Mathias

Dato : 13-02-04 10:28

> [...]
> små udtjente japanere.
>
> Må sige, at det rystede min ellers store respekt.

MB er jo heller ikke hvad de _har_ været

-Mathias
(Kørende rundt i en 13 år gammel trofast MB Taxi med 570.000 km på klokken.)

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 17:36

"JK" skrev

> Efter en kø-stroppetur op imod St. Gothard tunnelen, måtte jeg også
> sande, at 3 Mercedes'er holdt med kogende køler og 1 BMW, plus et par
> små udtjente japanere.

I mine 12 år som hyrevognchauffør i mange forskellige biler har erfaringen
vist mig at de biler jeg har kørt i der skulle oftest på lazarettet
var...... <tadaaaaaaaaa.waw>.. Mercedes Benz... Landevejens konge.... engang
i mellem :)

Mindst på operationsbordet har indtil videre været Opel Omega A og B og VW
Caravelle TDI. Men Mercedes imponerer ikke mig mht. driftsikkerhed.

VenHils
Peter

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-04 18:04

On Fri, 13 Feb 2004 17:36:29 +0100, "Peter Juul"
<juuls(snabela)stofanet.dk> wrote:

> Mindst på operationsbordet har indtil videre været Opel Omega A

Så har den kørt uden skiftende chauffør, sikkert?
(bilen ligger ret højt i Pannenstatistik...)

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-02-04 18:22

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> (bilen ligger ret højt i Pannenstatistik...)

Hvaffor en dings?

Er det en statistik som er offenlig tilgængelig på nettet?

/Mark.

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-04 18:22

On Fri, 13 Feb 2004 18:22:02 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Hvaffor en dings?
>Er det en statistik som er offenlig tilgængelig på nettet?

Søg i "Tyskland", du
ADAC Pannenstatistik

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-02-04 18:33

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Søg i "Tyskland", du
> ADAC Pannenstatistik

Ach lieber.......Danke

http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wrapper/jpegs.php3?filename=Auto=/adac_pannenstat2002_4.jpg

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 18:25

"Mogens" skrev

> Så har den kørt uden skiftende chauffør, sikkert?
> (bilen ligger ret højt i Pannenstatistik...)

I alt på en frikørsel 3 faste chauffører plus vognmanden selv (Han kørte
dagvagt i weekenderne). Det eneste bilen fik skiftet ud over normal
vedligehold var et bagtøj ved 180 kkm. Det var vist en generel svaghed på
2,0 og 2,6 liter modellerne. Sjovt nok ikke på 2,4'erne. Vores var en 2,6
CD... Dejlig vogn med en pragtfuld lyd

VenHils
Peter

Fra : Olesen

Dato : 13-02-04 22:12

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse

> Efter en kø-stroppetur op imod St. Gothard tunnelen, måtte jeg også

Dêt med varme kølere efter lang tid i tomgang har jeg aldrig
forstået. Ikke engang Polo'en fra 1981 havde varmeproblemer
og Sierra'en står troligt og tøffer med sin susende ventilator
når den blir' lidt mere end lun..hvordan kan det ske ?
Er kølerne i nævnte biler underdimensionerede ? Simpelthen
for moderne og uden kapacitet ???

Fra : Peter Weis

Dato : 14-02-04 10:08

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
> når den blir' lidt mere end lun..hvordan kan det ske ?
> Er kølerne i nævnte biler underdimensionerede ? Simpelthen

Det bringer altsammen barndomsminder frem:
I 60'erne kørte vi på ferier sydpå, fire voksne og to børn i en Fiat 1100.
Uanset hvor varmt der var på Autostrada del Sole og andre motorveje omkring
Alperne, så tøffede vi bare derudaf medens flere MB'ere holdt under
motorvejsbroerne og kogte.
Men hold da fast hvor var de plastiksæder varme når man havde korte bukser
på.

mvh
Peter

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-02-04 13:47

"Jacob" skrev i en meddelelse:

> [...]
> regnet med at få af svar, men jeg ret overrasket da han med et let smørret
> smil sagde, at Peugeot 207 og 307 udgjorde næsten halvdelen af alle

Nu er Peugeot netop også det bilmærke, der længe har toppet salgslisterne i
nybilsalget. Om styksalget også har udgjort halvdelen af alle solgte
enheder, skulle ikke undre mig .

> Faktisk har Peugeot specialaftale med Dansk Autohjælp!!

Ahhh, der var forklaringen på Peugeot udgør halvdelen af alle hans
transporter, trods deres gode holdbarhed. Det er sammenholdt med deres
salgstal et kvalitetsstempel.

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-02-04 14:39

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse news:402cc61f$0

> Nu er Peugeot netop også det bilmærke, der længe har toppet salgslisterne
> nybilsalget. Om styksalget også har udgjort halvdelen af alle solgte
> enheder, skulle ikke undre mig.

Her mener jeg biler fra PSA-koncernen.

Peugeot alene udgør selfølgelig ikke halvdelen af alle solgte enheder,
selvom de sælger godt

/Mark.

/Mark.

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-02-04 15:20

> Ahhh, der var forklaringen på Peugeot udgør halvdelen af alle hans
> transporter, trods deres gode holdbarhed. Det er sammenholdt med deres
> salgstal et kvalitetsstempel.

Kvalitetsstempel ? Ha! De burde ikke have brug for en specialaftale med
Dansk Autohjælp. Jeg skal ikke afvise, at andre har en sådan aftale, så nævn
lige et andet bilmærke ?

/Caspersen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-02-04 16:53

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse news:c0ime0

> Kvalitetsstempel ? Ha!

Aftalen med Peugeot er netop et udtryk for at Dansk Autohjælp kører med
flere procent af nødstedte end antallet på vejene retfærdiggør!

/Mark.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-02-04 13:48

Jacob wrote:
> Hej NG
>
> Min Golf III 1,9 TD creashede den anden dag - ikke noget alvorligt, blot en
> knækket krumtapaksel!! Øv.

Har du pillet ved ladetrykket?
Den er nok ikke helt billig at fixe.

> [...]
> smil sagde, at Peugeot 207 og 307 udgjorde næsten halvdelen af alle opgaver.
> Faktisk har Peugeot specialaftale med Dansk Autohjælp!!

Det forklarer jo en del.

Hvis jeg stiller mig op uden for et vw værksted og tæller biler der skal
slæbes ind, kan jeg så ud fra resultatet skønne at vw er noget bras?

> Af andre sjove gengangere var nye Mercedes biler - 3 stykker om dagen!!

Ja den er sværere, taxi'er måske?

--
Roberto Saldo

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-02-04 14:08

"Roberto Saldo" skrev i en meddelelse:

> Ja den er sværere, taxi'er måske?

Ikke nødvendigvis..........

Det kunne jo også fortælle mere om Dansk Autohjælp's evner til at yde
førstehjælp på stedet, end om kvaliteten på en Mercedes!

De nye Mercedes er spækket med elektronik og "strejker" ved forkert eller
ukyndig behandling.

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 16:55

> [...]
> førstehjælp på stedet, end om kvaliteten på en Mercedes!
>
> De nye Mercedes er spækket med elektronik og "strejker" ved forkert eller

Jep! Falck og DAH har fået strenge ordre om at holde fingrene for sig selv,
ellers skal de betale for evt. skader de forvolder.
Derfor består deres assistance stort set af transporter til værkstedet.

I den forbindelse kan jeg nævne at DAH har fået udleveret en "tophemmelig"
liste fra Alfa/Fiat med forslag til hvordan man afhjælper diverse fejl såsom
strejkende startspærre og andre sjove elektriske fejl. De har fået besked
på at de ikke må oplyse deres kunde om de "kendte fejl".

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Jacob

Dato : 13-02-04 23:25

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Har du pillet ved ladetrykket?
Nej
> Den er nok ikke helt billig at fixe.
Jo - har købt en skadet passat til 8000 (svensk) med en prima motor somkun
har kørt 186t. Og så har jeg købt en Toyota - så bliver Golfen skudt af, når
motoren er byttet - jeg er færdig med VW - det er anden gang inden for 2 år
at jeg crasher med en VW. Gider ikke mere.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-02-04 23:39

"Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
år
> at jeg crasher med en VW. Gider ikke mere.

God weekend Jacob

Fra : Jacob

Dato : 13-02-04 23:42

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Tak - i lige måde!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-02-04 10:45

Jacob wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Nej

Så må det jo være en støbefejl, men jeg troede de blev gennemlyst og
alt muligt?

> Jo - har købt en skadet passat til 8000 (svensk) med en prima motor somkun

Ja hvis du selv kan bytte dem så går det jo nok.

> har kørt 186t. Og så har jeg købt en Toyota - så bliver Golfen skudt af, når
> motoren er byttet - jeg er færdig med VW - det er anden gang inden for 2 år
> at jeg crasher med en VW. Gider ikke mere.

Ja okay så har du da også givet dem en chance, tør man spørge hvilken
Yoda?

Mvh
Roberto (Carina-E for Øko med beskedne 126hk/183Nm)

Fra : Jacob

Dato : 15-02-04 07:21

Jacob wrote:
> [...]

> at jeg crasher med en VW. Gider ikke mere.

Ja okay så har du da også givet dem en chance, tør man spørge hvilken

Sportsvan 2,2 TD

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-02-04 15:21

> smil sagde, at Peugeot 207 og 307 udgjorde næsten halvdelen af alle
opgaver.
> Faktisk har Peugeot specialaftale med Dansk Autohjælp!!

Det kommer jo ikke som nogen overraskelse...

/Caspersen

Fra : claus b. p.

Dato : 14-02-04 00:30

"Jacob" <mma@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> Faktisk har Peugeot specialaftale med Dansk Autohjælp!!
>
> Af andre sjove gengangere var nye Mercedes biler - 3 stykker om dagen!!

En anden statistik: VW ligger repræsenteret somen solid nr. 3 på
www.mandagsbil.dk efter Peugeot og Citroen. Det harmonerer da vist ikke med
deres salgstal.

/Claus