/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Omregistrering ved salg
Fra : Spambox


Dato : 12-02-04 09:00

Jeg er muligvis ved at sælge min gamle bil.
Når jeg/vi/kunden skal på motorkontoret og have den omregistreret, hvad skal
de så helt præcist bruge af data?

Med venlig hilsen
René



 
 
Morten Fruergaard (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-04 09:34

Spambox wrote:
> Jeg er muligvis ved at sælge min gamle bil.
> Når jeg/vi/kunden skal på motorkontoret og have den omregistreret,
> hvad skal de så helt præcist bruge af data?

Forsikringsbevis, navn på ny ejer/bruger, penge, reg. attest, underskrift
fra ny ejer/bruger.
De data, som de skal bruge står på reg. attesten.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Spambox (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Spambox


Dato : 12-02-04 09:45

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:c0fdp9$9nn$1@sunsite.dk...
>
> Forsikringsbevis, navn på ny ejer/bruger, penge, reg. attest, underskrift
> fra ny ejer/bruger.
> De data, som de skal bruge står på reg. attesten.

Jeg har selvf. mit eget navn og data, kundens navn og data, bilens
registreringsattest.
Men hvad med forsikringsbeviset? Min forsikring dækker vel køber 3 uger
frem, derefter må han selv sørge for noget hvis ikke pladerne skal klippes?

Hvad hvis man aftaler at køber selv skal omregistrere indenfor 3 uger? Så
får han bare min registreringsattest med når vi har handlet?

Cheers
Rolighed

>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
>
>



Morten Fruergaard (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-04 10:13

Spambox wrote:
> Men hvad med forsikringsbeviset?

Det skal køberen have af sit forsikringsselskab.

> Min forsikring dækker vel køber 3 uger frem, derefter må han
> selv sørge for noget hvis ikke pladerne skal klippes?

Ja, hvis du husker at meddele dit selskab, at den er solgt.

> Hvad hvis man aftaler at køber selv skal omregistrere indenfor 3
> uger? Så får han bare min registreringsattest med når vi har handlet?

Lad være med at sælge bilen med plader uden at omregistrere den.
Hvis køberen ikke omreg. den giver det ikke andet end problemer.


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



René Rolighed Christ~ (12-02-2004)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 12-02-04 12:33

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:c0fg2v$dt2$1@sunsite.dk...
> Ja, hvis du husker at meddele dit selskab, at den er solgt.

Di kan tro jeg nok skal huske det!

> Lad være med at sælge bilen med plader uden at omregistrere den.
> Hvis køberen ikke omreg. den giver det ikke andet end problemer.

Ja, jeg har godt fulgt snakken i gruppen om dette. However, så kan det være
et praktisk problem at arrangere at tage på motorkontoret i forbindelse med
en handel... Hvis eksempelvis den ordnes i en weekend eller en aften (vi
skal jo også passe vores day-job). Hvis man har en meget god feeling omkring
kunden (og navn + adresse), så kan det vel også godt gå okay?

/Rolighed



Morten Fruergaard (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-04 12:53

René Rolighed Christensen wrote:
> Ja, jeg har godt fulgt snakken i gruppen om dette. However, så kan
> det være et praktisk problem at arrangere at tage på motorkontoret i
> forbindelse med en handel... Hvis eksempelvis den ordnes i en weekend
> eller en aften (vi skal jo også passe vores day-job). Hvis man har en
> meget god feeling omkring kunden (og navn + adresse), så kan det vel
> også godt gå okay?

En god feeling kan vise sig ikke at holde stik.

Hvis handlen forgår i en weekend, så bed køber om, at tage et
forsikringsbevis med.
Du tager så selv en omreg. blanket med fra motorkontoret. Når I så handler
udfylder I den sammen. Husk at få han underskrift på omreg.blanketten. Du
beholder den og reg. attesten og du får forsikringsbeviset af ham. Så kan du
selv om mandagen omreg. bilen og du er sikker på, at det bliver gjort.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



karsten nilsson (12-02-2004)
Kommentar
Fra : karsten nilsson


Dato : 12-02-04 15:03

Hej gruppe
Jeg kan kun give morten ret i det han skriver.
Hvis man gør det på anden måde giver det kun problemer, det er ihvert
tilfælde min erfaring.
Hilsen Karsten Nilsson

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:c0fpfh$7m6$1@sunsite.dk...
> René Rolighed Christensen wrote:
> > Ja, jeg har godt fulgt snakken i gruppen om dette. However, så kan
> > det være et praktisk problem at arrangere at tage på motorkontoret i
> > forbindelse med en handel... Hvis eksempelvis den ordnes i en weekend
> > eller en aften (vi skal jo også passe vores day-job). Hvis man har en
> > meget god feeling omkring kunden (og navn + adresse), så kan det vel
> > også godt gå okay?
>
> En god feeling kan vise sig ikke at holde stik.
>
> Hvis handlen forgår i en weekend, så bed køber om, at tage et
> forsikringsbevis med.
> Du tager så selv en omreg. blanket med fra motorkontoret. Når I så handler
> udfylder I den sammen. Husk at få han underskrift på omreg.blanketten. Du
> beholder den og reg. attesten og du får forsikringsbeviset af ham. Så kan
du
> selv om mandagen omreg. bilen og du er sikker på, at det bliver gjort.
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
>
>



Christian Krogh (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Christian Krogh


Dato : 12-02-04 15:09



> Hvis handlen forgår i en weekend, så bed køber om, at tage et
> forsikringsbevis med.
> Du tager så selv en omreg. blanket med fra motorkontoret. Når I så handler
> udfylder I den sammen. Husk at få han underskrift på omreg.blanketten.

Du
> beholder den og reg. attesten og du får forsikringsbeviset af ham. Så kan
du
> selv om mandagen omreg. bilen og du er sikker på, at det bliver gjort.

Hvis jeg var køber ville jeg gerne have registreringsattesten med når jeg
kørte derfra i min nye brugte bil.
Uden registreringsattesten har du et bevis problem mht. ejerskab.

Måden er ellers smart, og man er sikker på at den bliver omregistreret med
det samme, men vil købere handle og så køre
afsted uden registreringsattesten? Det tror jeg ikke, jeg ville i hvert fald
ikke selv køre uden reg. att.

Mvh. Christian Krogh

chkrogh@deloitte.dk






René Rolighed Christ~ (12-02-2004)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 12-02-04 15:17

"Christian Krogh" <chkrogh@deloitte.dk> wrote in message
news:c0g1e1$ccd$1@sunsite.dk...
>
> Hvis jeg var køber ville jeg gerne have registreringsattesten med når jeg
> kørte derfra i min nye brugte bil.
> Uden registreringsattesten har du et bevis problem mht. ejerskab.
>
> Måden er ellers smart, og man er sikker på at den bliver omregistreret med
> det samme, men vil købere handle og så køre
> afsted uden registreringsattesten? Det tror jeg ikke, jeg ville i hvert
fald
> ikke selv køre uden reg. att.

Men han har jo til gengæld en underskrevet salgskontrakt. Mon ikke en
underskrevet kontrakt (FDM's standardkontrakt) er et ok bevis for ejerskab
også?

/Rolighed



Morten Fruergaard (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-04 15:41

René Rolighed Christensen wrote:
> Men han har jo til gengæld en underskrevet salgskontrakt. Mon ikke en
> underskrevet kontrakt (FDM's standardkontrakt) er et ok bevis for
> ejerskab også?

Jo. I DK er en reg. attest ikke = ejerskab.

At køber kan få problemer, hvis sælger ikke omreg., da en retsag er vejen er
en anden ting.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Morten Fruergaard (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 12-02-04 15:43

Christian Krogh wrote:
> Hvis jeg var køber ville jeg gerne have registreringsattesten med når
> jeg kørte derfra i min nye brugte bil.

Det ville jeg også.

> Uden registreringsattesten har du et bevis problem mht. ejerskab.

Nej, du har en slutseddel.

> Måden er ellers smart, og man er sikker på at den bliver
> omregistreret med det samme, men vil købere handle og så køre
> afsted uden registreringsattesten? Det tror jeg ikke, jeg ville i
> hvert fald ikke selv køre uden reg. att.

Jeg ville ikke selv køre uden at bilen enten var omreg. eller jeg fik reg.
attesten.
Men jeg har flere gange solgt biler uden nogen af delene...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-04 12:58


"René Rolighed Christensen" <spambox@free[remove]styler.dk> skrev i en
meddelelse news:402b6464$0$1598$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> news:c0fg2v$dt2$1@sunsite.dk...
> > Ja, hvis du husker at meddele dit selskab, at den er solgt.
>
> Di kan tro jeg nok skal huske det!

Hænger man ikke på regningen alligevel. Det gjorde vi, da en ny ejer ved et
bilsalg, ikke omregistrerede i ca. 2 mdr. ? Vi havde meldt til forsikringen,
at bilen var solgt.

> Ja, jeg har godt fulgt snakken i gruppen om dette. However, så kan det
være
> et praktisk problem at arrangere at tage på motorkontoret i forbindelse
med
> en handel... Hvis eksempelvis den ordnes i en weekend eller en aften (vi
> skal jo også passe vores day-job). Hvis man har en meget god feeling
omkring
> kunden (og navn + adresse), så kan det vel også godt gå okay?

Hvis du tør, at stole på kunden, kan man sagtens bare udlevere
registreringattesten. De gange vi har handlet, har vi bare fået
registreringattesten og så selv omregistreret, men efter sidste gang vi
solgte bil, vil jeg som sælger være lidt påpasselig med det.

Mvh. www.tjekmig.dk



jan@stevns.net (12-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 12-02-04 19:35

"René Rolighed Christensen" <spambox@free[remove]styler.dk> skrev :

>Hvis man har en meget god feeling omkring
>kunden (og navn + adresse), så kan det vel også godt gå okay?

Den i mine øjne bedste (*1) løsning er at køberen afleverer en udfyldt
omreg-attest, og et forsikringsbevis, samt pengene til dig, hvorefter
du selv futter på motorkontoret, og sørger for at omregistrere bilen.

*1 dermed ikke sagt jeg altid selv bruger den løsning.
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Ukendt (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-04 09:37


"Spambox" <spambox@free[remove]styler.dk> skrev i en meddelelse
news:402b3292$0$1650$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg er muligvis ved at sælge min gamle bil.
> Når jeg/vi/kunden skal på motorkontoret og have den omregistreret, hvad
skal
> de så helt præcist bruge af data?
>
Registreringsattesten og den ny ejers navn, adresse og cpr...
--
Med venlig hilsen :
John fra Ejstrupholm.
VW Jetta 1.6 TD anno 1983



Jacob (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 13-02-04 07:22

Hvis man lader kunden køre med bil og reg. i god tro og så det viser sig, at
han ikke omregistrerer inden 3 uger, så kan du afmelde forsikringen hos
forsikringsselskabet samt køre på motorkontoret og udfylde en blanket, som
bevirker at politiet kører ud og henter pladerne.. SÅ man behøver ikke hænge
på regningen til evig tid.
Men jeg foretrækker at få tingene på plads ved handelen. Og hvis jeg var
køber kan jeg ikke se, hvor sælger ikke skulle omregistrere bilen. Det er jo
ham der vil sælge og af med udgifterne på den. Ellers er vi vidst ude i
noget mere avanceret kriminalitet !

Jacob


"John fra Ejstrupholm." <john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:402b3b23$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Spambox" <spambox@free[remove]styler.dk> skrev i en meddelelse
> news:402b3292$0$1650$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jeg er muligvis ved at sælge min gamle bil.
> > Når jeg/vi/kunden skal på motorkontoret og have den omregistreret, hvad
> skal
> > de så helt præcist bruge af data?
> >
> Registreringsattesten og den ny ejers navn, adresse og cpr...
> --
> Med venlig hilsen :
> John fra Ejstrupholm.
> VW Jetta 1.6 TD anno 1983
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste