Off-road spørgsmål
Fra : Michael

Dato : 12-02-04 21:42

Hejsa lige et spørgsmål til jer Off-Road nørder,
en Yamaha DT 125 (ikke R)
er det noget eller hvad
MVH Michael

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 12-02-04 21:46

> Hejsa lige et spørgsmål til jer Off-Road nørder,
> en Yamaha DT 125 (ikke R)
> er det noget eller hvad

Hej Michael

Der er en motorcykel, hvis det er det du spørger om?
Hvis du vil have fornuftige svar på Usenet, bliver du nød til at præcisere
dine spørgsmål. Prøv e.v.t. at læse lige på på dejanews. Der er skrevet en
del om DT 125 tidligere.

Se mere her:
<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=dt+125&meta=group%
3Ddk.fritid.motorcykel>

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : TheHobbit

Dato : 12-02-04 22:57

Michael wrote:
> Hejsa lige et spørgsmål til jer Off-Road nørder,
Off-Road nørd er så meget sagt, men jeg har da en DT.

> en Yamaha DT 125 (ikke R)
> er det noget eller hvad

Jeg blev anbefalet en DT125 her i gruppen for nogle mdr siden da jeg skulle
ud og have en vinter MC.

Jeg købte en '83'er til 6300 kr og det har jeg ikke fortrudt! Udover nogle
skader den fik sig da den blev stjålet (og @£?$¤ fugt i tændhætten) har der
ikke været problemer med den.

Med en 125cc 16 hk motor skal du dog ikke stille alt for store krav til den.
Den er ikke så velegnet til de lange strækninger og motorvejskørsel. Den er
rimelig til lidt offroad og små ture, hvis man er en semi prof. offroad-haj
vil man nok hurtigt finde en anden. Til en begynder (som feks. undertegnede)
er der rigeligt at gå igang med.

I modsætning til gademaskinerne kan man med en off-roader klare sig med
langt mindre og stadig få noget sjov ud af det. Når du én gang har kommet på
op 180 km/t og du opdager at din gademaskine ikke kan køre hurtigere så vil
du nok se dig om efter en hurtigere for at opnå det samme kick. En
off-roader der kan køre lidt over 100 km/t vil tage dig meget længre tid at
udnytte fuldt ud. Til sammenligning tog det mig under 10 min fra jeg fik
nøglerne til min CBR600 og til den var oppe over 250 på speedo. Men det tog
mig over 3 mdr at have nerver til at smide DT'eren over 70 km/t gennem en
skov. Den første månede kom jeg ikke ret meget over 45 km/t.

/Stephan - DT, GS og CBR
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

Fra : Rittig

Dato : 13-02-04 10:20

TheHobbit wrote:

> Jeg blev anbefalet en DT125 her i gruppen for nogle mdr siden da jeg skulle
> ud og have en vinter MC.

Endelig en der hører efter

> [...]
> mig over 3 mdr at have nerver til at smide DT'eren over 70 km/t gennem en
> skov. Den første månede kom jeg ikke ret meget over 45 km/t.

Meget klogt sagt!

Rittig
(Som også har en 16hk DT, og den er alt rigeligt for mig til off-road ture)

Fra : TheHobbit

Dato : 13-02-04 14:57

Rittig wrote:
[snip]
> Meget klogt sagt!

Måske kender du min offroad-"mentor" Rasmus Petersen den gale mand fra
Mørke/Syv Veje, mener han har frekventeret jeres nordjyske etablisement for
nogle år tilbage?

/Stephan

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-02-04 17:14

"TheHobbit" <seAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> skrev i en meddelelse

> Måske kender du min offroad-"mentor" Rasmus Petersen den gale mand fra
> Mørke/Syv Veje, mener han har frekventeret jeres nordjyske etablisement
for
> nogle år tilbage?

Joh, ham kender jeg godt.
Bor han stadig der? Så er huset altså ikke faldet sammen endnu? (Det så ikke
for stabilt ud sidst jeg var der, og det er længe siden!)

Mvh.
Rittig

Fra : TheHobbit

Dato : 14-02-04 00:03

> Joh, ham kender jeg godt.
> Bor han stadig der? Så er huset altså ikke faldet sammen endnu? (Det
> så ikke for stabilt ud sidst jeg var der, og det er længe siden!)
Tjoo, han har da stadig huset men han tilbringer jo en del tid sammen med
kæresten så det får jo næsten lov til at være som det er. (Faldefærdigt). Vi
skal derop når vejret bliver godt og "renovere" lidt på huset og grunden.
Det bliver i form af: nedrivning af skure, fjernelse af biler- MC'er-
hårdehvidevare- knæhøj bevoksning osv osv. En af rummene er næsten helt
færdigt - der er lagt gulv, isoleret osv, mens et andet rum i huset er helt
"FÆRDIGT!" - ingen gulv (kun et hul ned til en form for kælder) ingen
isolering (kun en enkelt ydermur) osv. Der er nok af små-opgaver i det lille
husmandshjem.

Jeg var ude og køre off-road med ham for nogle mdr siden men når han ga' den
gas havde jeg ikke en snebolds-chance-i-helvede for at følge med.

/Stephan

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-02-04 10:53

> [...]

> "FÆRDIGT!" - ingen gulv (kun et hul ned til en form for kælder) ingen
> isolering (kun en enkelt ydermur) osv. Der er nok af små-opgaver i det

Hæ, hæ, ja - der er nok at tage fat på.

> Jeg var ude og køre off-road med ham for nogle mdr siden men når han ga'
den
> gas havde jeg ikke en snebolds-chance-i-helvede for at følge med.

Det skal du heller ikke prøve på.
Jeg har jo kørt en del off-road sammen med ham, og mens jeg synes han er en
rigtig dejlig fyr, så bryder jeg mig ikke om hans måde at køre på. Kørestil
er meget et spørgsmål om smag, men til min smag tager han ALT for mange
chancer - hele tiden. Jeg kan bedst lide at have ham foran mig. Såeh...
Prøver du at følge med, så skal du nok indstille dig på at det ikke
nødvendigvis er uden omkostninger

Rittig

Fra : Michael

Dato : 13-02-04 17:24