Ny køler i Mitsubishi colt "94"
Fra : fraggel

Dato : 11-02-04 21:03

Hej der.
Jeg har idag fået konstateret et lille hul i min køler på min mitsubishi
colt cao fra 94. nu er det så min ven som er mekanikker har brækket sit
haleben og kan derfor ikke lave det for mig, nu er det så jeg spørger
eksperterne ;) kan jeg lave det selv?!?! Jeg har da lidt forståelse for hva
der sker i min motor, men langt fra mekanikker ;) håber i kan komme med et
bud på hvor lang tid sådan et operation vil tage for en mand med "lidt"
forstand på biler

Mvh
Jesper

Fra : alexbo

Dato : 11-02-04 22:15

"fraggel" skrev

> [...]
> haleben og kan derfor ikke lave det for mig, nu er det så jeg spørger
> eksperterne ;) kan jeg lave det selv?!?!

Det plejer ellers at være kunderne der ryger på røven når de ser regningen.

Du kan selv skifte din køler, og det er det der skal til, japanske kølere er
noget skidt, alt andet laver de bedre end de fleste, men kølere kan de ikke
lave.

Den sidder bare med et par beslag foroven, to kølerslanger, og så skal
ventilatoren og en føler flyttes over på den nye.

Køb en ny, og 3 l frostvæske, så kan du skifte den på en god times tid,
stille og roligt.
Køleren koster omkring en tusse.

mvh
Alex Christensen

Fra : fraggel

Dato : 11-02-04 22:26

du skriver frostvæske, dermed mener du vel kølervæske... :) og skal det ikk
blandes med noget "købt" vand asso HELT rent... :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-02-04 23:02

fraggel skrev:

> du skriver frostvæske, dermed mener du vel kølervæske... :) og skal
> det ikk blandes med noget "købt" vand asso HELT rent... :)

....brug roligt postevand...

....i dit batteri skal du derimod bruge demineraliseret (eller
destilleret) vand...
Hans