Mindstemål bremseskive Yamaha XS 400 Seca
Fra : Thomas

Dato : 11-02-04 15:22

Hej NG

Nu har jeg ledt med lys og lygte for at finde målet skrevet, mejslet,
stemplet, presset,graveret osv. ind i min bremseskive, men jeg kan ikke
finde noget der bare ligner. Hverken ved navet eller på omkredsen.

Er der en der ved hvad mindstemålet skal være på min bremseskive. Cyklen er
en Yamaha XS 400 Seca. Jeg har lige målt den til ca 4,9-5 mm........

På forhånd tak

Thomas

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-02-04 16:35

> [...]
> Er der en der ved hvad mindstemålet skal være på min bremseskive.
> Cyklen er en Yamaha XS 400 Seca. Jeg har lige målt den til ca 4,9-5

Så er den vist fin, men husk at måle flere steder og tage det mindste mål.

Servicemanualen skriver:
Maximum deflection: 0.15mm
Minimum disc thickness: 4.5mm

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas

Dato : 11-02-04 18:23

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
> Så er den vist fin, men husk at måle flere steder og tage det mindste mål.

> [...]

Hej Martin

Mange tak, så tørrer jeg lige sveden af panden igen. Jeg er ikke så
heldig at have en service manual. Det irriterer mig at jeg ikke krævede
forhandleren at skaffe en original, kopi eller what ever. Så er man jo bare
det klogere til næste gang man handler cykel......... Et lille sidespring:
Kan jeg også lige få dig til lige at skrive hvad der står nævnt om
forgaffel-olie, interval og mængde? På forhånd tak

Mvh

Thomas

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-02-04 18:41

> [...]
> krævede forhandleren at skaffe en original, kopi eller what ever. Så
> er man jo bare det klogere til næste gang man handler cykel.........

Jeg tror heller ikke du kunne få ham til at skaffe dig en gratis. De er ikke
nemme at skaffe mere, og hvis man endeligt finder en, så er de ikke billige.
Men jeg så da forleden at man kunne købe den på ebay.de. Så kan det være at
man kan få den for et rimeligt beløb.

> Et lille sidespring: Kan jeg også lige få dig til lige at skrive hvad
> der står nævnt om forgaffel-olie, interval og mængde? På forhånd tak

Pr. forgaffelben:
263cm^3 SAE 10W30 type SE motor oil

Det står der i manualen, og det kunne man muligvis også købe for 20 år
siden, men idag ville jeg nu købe en single-grade forgaffelolie på ca. 20W.

Forgaflen har et serviceinterval på 12.000km, men oftere gør ikke noget.
Sidste sommer blev forgaffelolien i min Seca udskiftet, og der var det da
kun ca. 3000km gammelt. Det var så også fordi jeg skulle have skiftet
simmeringene i forgaflerne.

Du kan da godt få lov til at hente manualen fra mig som PDF, hvis du vil? Så
kan du kigge i den så tosset du vil.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas

Dato : 11-02-04 18:48

> Du kan da godt få lov til at hente manualen fra mig som PDF, hvis du vil?

> kan du kigge i den så tosset du vil.
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen

Det ville da være super. Har du en ftp hvor jeg kan hente den fra? eller er
den så lille at den kan mailes

Mvh

Thomas

Fra : Georg Lorentzen

Dato : 12-02-04 10:55

> Du kan da godt få lov til at hente manualen fra mig som PDF, hvis du vil?

> kan du kigge i den så tosset du vil.
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen

Hej Martin!
Jeg ville meget gerne koble mig på en kopi af din PDF-fil, hvis det er
muligt. Jeg har desværre mistet min egen kopi af manualen.
--
MVH.
Georg Lorentzen