Instruktionsbog til Mercedes V
Fra : Jens Helby

Dato : 11-02-04 14:40

Hej NG

Jeg har lige købt en Mercedes V 220CDI direkte importeret fra Tyskland, da
jeg skal bruge den som invalidebil, og den ikke længere produceres her i
Danmark. Instruktionsbogen er desværre på tysk, og da jeg ikke har haft tysk
siden folkeskolen kniber det en smule! Derfor vil jeg høre om nogen har en
ide til hvordan man kan skaffe en dansk instruktionsbog (bilen er fra 2003,
men instruktionsbogen er vidstnok den samme tilbage til 2001).

Alternativt er jeg meget interesseret i at låne (mod et par flasker vin
eller lign.) en dansk instruktionsbog, som jeg så kan kopiere, så hvis nogen
ligger inde med en sådan, må i meget gerne sige til.

Jeg har snakket med en Mercedes-Benz forhandler, men de siger at det tager
mindst 2-3 måneder at få en sådan hjem fra Tyskland, og det kan jeg dårligt
vente på.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Jens

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 19:33

> Derfor vil jeg høre om nogen har en
> ide til hvordan man kan skaffe en dansk instruktionsbog (bilen er fra
2003,
> men instruktionsbogen er vidstnok den samme tilbage til 2001).

Hej Jens

Jeg håber, der er en, der kan hjælpe dig.

Hvis ikke så prøv at forklare din historie til Mercedes Danmark. Det kan
være, de har en mand, der kan sende dig en, de stadig har liggende.

DaimlerChrysler Danmark AS
Frederikskaj 4
1790 København V
Telefon: 33 78 56 56

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-04 21:43

On Wed, 11 Feb 2004 19:33:21 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Jeg håber, der er en, der kan hjælpe dig.

Enten hos en hugger, hos Køsters boghandel eller en forhandler. MB har
et on-line reservedels- og billagersystem, der dækker hele Europa, så
at finde en bog i DK, må være piece of cake for dem. Hvor der vilje,
er der vej, IMO

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 21:49

> Hvor der vilje,
> er der vej, IMO

Enig.

Når bilen ikke kunne leveres af MB Danmark, og ejeren skulle bruge netop den
bil som invalidevogn, MÅ man være behjælpelig, skulle man mene.. Det ér
trods alt samme butik, og de må kunne forventes at bakke op om eget mærke.

/Jan W Nielsen

Fra : claus b. p.

Dato : 11-02-04 22:44

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message

> [...]
> trods alt samme butik, og de må kunne forventes at bakke op om eget mærke.

Hvis man vil gøre sig håb om at få lidt indtjening på service og reservedele
er det jo nok en god ide at være lidt serviceminded. Men det er selvfølgelig
ikke sikkert den enkelte medarbejder har den holdning, og så må man jo et
led højere op.

/Claus

Fra : Jens Helby

Dato : 14-02-04 12:32

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
> Hvis ikke så prøv at forklare din historie til Mercedes Danmark. Det kan
> være, de har en mand, der kan sende dig en, de stadig har liggende.

Bingo! DaimlerChrysler henviste til Mercedes i Hørsholm, som sendte mig
videre til Mercedes i Herlev, der havde en dansk instruktionsbog liggende -
bare mærkeligt at de andre MB forhandlere jeg har talt med, ikke kunne gøre
det samme.

Tak for hjælpen.

Mvh. Jens

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 12:42

> [...]
liggende -
> bare mærkeligt at de andre MB forhandlere jeg har talt med, ikke kunne

Velbekomme, Jens..

/Jan W Nielsen