Flytte lambda til banan manifold ?
Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 18:34

Hejsa Min 325i skal ha banan manifold på, men som det er nu er der
gennemgang imellem de to forrør og i midten af den gennemgang sidder lambda
sonden, men med bananen på bliver jeg jo nød til at nøjes med at ha lambdaen
på den ene banan (der er 2 til sådan 6 cylindre) men vil det gå godt ?? i
teorien vil det jo ikke ændre noget.. da forbrændingen burde være ens om det
er 6 eller 3 cylindre lambdaen måler på.. men hvad siger i ??

Mvh
Morten

Fra : //zigge

Dato : 10-02-04 21:09

"Morten Juel" <Kongen[mon ikke her skal være et snabel A]starchild.dk> skrev
i en meddelelse news:40291611$0$17631$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
det
> er 6 eller 3 cylindre lambdaen måler på.. men hvad siger i ??

Rent logisk skulle der ikke ske noget ved det.
Hvis det fungere når man måler på alle cylindrene, så er der ikke nogen
individuel sammenhæng imellem sondens målinger og den enkelte cylinder.
Omvendt vil der altså heller ikke være nogen forskel ved at du kun måler på
een cylinder. Men det er altså under forudsætning af at de er ens.
Det er de sjældent helt, men når du måler på en blanding fra halvdelen af
cylinderene, er det jo et ret godt gennemsnit - så go' for it

Mvh
//zigge

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 22:03

> [...]

> Det er de sjældent helt, men når du måler på en blanding fra halvdelen af
> cylinderene, er det jo et ret godt gennemsnit - så go' for it

Lige min tankegang

Vi prøver sq

Mvh
Morten