Galning med laser?
Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 15:51

Imorges på vej til arbejde kom vi forbi en lille rundkørsel i Ørholm,
vi skulle lige over og på vej hen til rundkørslen ser jeg en mand der
står og lyser med noget skarpt rødt lys på den anden side (lige før
den jeg skulle ud af). Han slukker da vi er på vej henover og jeg
tænker ikke nærmere over det.

På vej tilbage ser jeg ham igen og jeg standser bilen og bzz'er ruden
ned for at spørge hvad han har gang i, men han forsvinder da jeg gør
det og jeg kan ikke lade bilen stå midt i det hele.

Det er utroligt hvad man skal finde sig i!

Kan man få skader på synet af sådan en laserpegepind?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Jan Wildau

Dato : 10-02-04 15:55

> Kan man få skader på synet af sådan en laserpegepind?

Ja - det står også anført på den.

Men man skal have laseren pegende direkte ind på nethinden et stykke tid,
før det sker. Hvis strålen farer hen over dit ansigt, vil strålen formentlig
kun være i direkte konatkt med dit øje 1/30 sekund, og så tror jeg ikke, der
sker noget.

Jeg vil tro, der skal mindst et helt sekund til.

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 15:58

Jan Wildau wrote:

> [...]
> sker noget.
>
> Jeg vil tro, der skal mindst et helt sekund til.

Nej jeg tror heller ikke jeg har taget nogen skade, det var igennem en
tonet bilrude og på rimelig afstand.

Men fanger jeg ham, kører jeg ham til Nærum Politi.

Sure båtnakke!

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 10-02-04 18:33

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
> Jan Wildau wrote:

> Men fanger jeg ham, kører jeg ham til Nærum Politi.

?? - det kommer godt nok til at tage meget lang tid !
Prøv Lyngby Politi - det er nok nemmere at finde

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-04 19:48

On Tue, 10 Feb 2004 18:32:50 +0100, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>det kommer godt nok til at tage meget lang tid !
>Prøv Lyngby Politi - det er nok nemmere at finde

Jep - det er kun et motorkontor, man har lagt i Nærum.
(Rundforbivej 295 - ved siden af Nordeuropas største
Alfa Romeo forhandler)

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 10-02-04 20:07

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Jep - det er kun et motorkontor, man har lagt i Nærum.

Prøcist - Rigspolitiet havde også engang afdeling der, men det
er noget siden !

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-02-04 19:59

Hej!

"Morten Hansen, IVAO" wrote:

> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> ?? - det kommer godt nok til at tage meget lang tid !
> Prøv Lyngby Politi - det er nok nemmere at finde

Tja, og det ligger så i Sorgenfri. Go figure

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-02-04 20:51

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Tja, og det ligger så i Sorgenfri. Go figure

Og Glostrup Politistation ligger i Albertslund ...

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mikael L

Dato : 11-02-04 00:04

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Og Glostrup Politistation ligger i Albertslund ...

Men de har også fået en nærstation i Glostrup, og lukket den lokale i
Albertslund. Men vi har stadig hovedsædet.

Mikael

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-02-04 08:22

Morten Hansen, IVAO wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> ?? - det kommer godt nok til at tage meget lang tid !
> Prøv Lyngby Politi - det er nok nemmere at finde

Nåh jeg mener dem der ligger lige på den anden side af Kongevejen.

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 11-02-04 13:38

> Nåh jeg mener dem der ligger lige på den anden side af Kongevejen.

Ja deromkring - nogle km. mod sydvest... 3,4 for at være helt præcis.
For at du nu ikke skal lede alt for længe, hvis du skulle få brug for den,
så ligger den på Hummeltoftevej

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-02-04 12:03

"Jan Wildau" <jwn@vd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> sker noget.
>
> Jeg vil tro, der skal mindst et helt sekund til.

Jeg har arbejdet med den slags ting.
Kan, af erfaring, fortælle at der skal ikke mere end et splitsekund til.
Der skete et uheld og manden havde følgevirkninger på øjet i 14 dage (uklart
syn og synsforstyrrelser).
Det der skete var netop som beskrevet, at strålen for hen over ansigtet.
Det var bestemt ikke sjovt, jeg stod selv med laseren og det VAR et uheld.

Derfor, den slags er bestemt ikke legetøj !

Ved godt at det er en bilgruppe, men lad være med at give den slags til
ungerne.
Det er at opfordre til uheld/ulykker IMO.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 17:05

Roberto Saldo skriblede:

> Kan man få skader på synet af sådan en laserpegepind?

Ja, det må du jo have fået, for du *overså*
at dit spg. hører til her:
news:dk.helbred :D

--
/Gevaldi

Fra : Bernhard Ege

Dato : 10-02-04 18:23

> Kan man få skader på synet af sådan en laserpegepind?

Det kan man da nemt. Jeg blev selv ramt af sådan en laser en gang jeg
var i byen. Det gjorde afsindigt ondt og jeg var nærmest blind på det
øje i 5 minutter. Jeg opdagede aldrig hvem det var for ellers havde jeg
godt nok banket vedkommende i gulvet.

Laser bruges dog også for at minimere skader i øjnene hos sukkersyge
patienter men det er kun en indirekte virkning. Der hvor laseren rammer
bliver nethinden ødelagt.

mvh Bernhard