Olie system på Mazda 626 + Bonus spm.
Fra : C.Petersen

Dato : 10-02-04 00:44

Er der ikke en klog mand der kan fortælle mig om der skal være tryk på olie
systemetet i en mazda 626 2.0 fra 89? altså sådan at hvis jeg hiver olie
dækslet af mens motoren kører mister den så tryk?

og så lige et bonus spørgsmål!
Dímsen jeg klikker mit sele spænde ned i gik i stykker idag(har fået
udskiftet det!) men hvis nu politiet havde stoppet mig på vej hjem fra
arbejde ville der så være andet at gøre end bare at tage i mod bøden?

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-02-04 08:30

C.Petersen skrev:

> Er der ikke en klog mand der kan fortælle mig om der skal være tryk
> på olie systemetet i en mazda 626 2.0 fra 89? altså sådan at hvis jeg
> hiver olie dækslet af mens motoren kører mister den så tryk?

....nej, dét gør den ikke...

> [...]
> udskiftet det!) men hvis nu politiet havde stoppet mig på vej hjem fra
> arbejde ville der så være andet at gøre end bare at tage i mod bøden?

....jeg tvivler på, at du som udgangspunkt ville ha fået en bøde...

....men dét ville kræve en krystalkugle at sige det præcist...
Hans

Fra : C.Petersen

Dato : 10-02-04 12:46

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message

> ...nej, dét gør den ikke...

Er ikke helt sikker på jeg forstår dit svar... du siger altså der ikk er
tryk på olie systemet?

Fra : SNiP

Dato : 10-02-04 12:48

C.Petersen wrote:

> Er ikke helt sikker på jeg forstår dit svar... du siger altså der ikk
> er tryk på olie systemet?
Jo der er tryk på olie systemet, bare ikke deroppe.

/J

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-02-04 17:34

SNiP skrev:

> Jo der er tryk på olie systemet, bare ikke deroppe.

....nemli'!
Hans