Yeaaaa endelig faar jeg kvaern Suzuki VL80~
Fra : Per Jakobsen

Dato : 09-02-04 23:50

I aften klokken 2400 faar jeg leveret min MC.

Jeg er bare saa spaendt, og saa koster den kun 6400 USD (dagens kurs 39000
dkr ) ny. ( jeg bor og arbejder i USA).

jeg vil holde jer opdateret, med mine oplevelser naar jeg cruiser paa
diverse interstates og highways dette faaar og denne sommer :):).

Hvis der er nogle af jer der har nogle gode raad omkring vedligeholdelse af
dette dyr, saa vil jeg vaere taknemlig.

Venlig hilsen

Per

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-02-04 09:46

"Per Jakobsen" <pjakoben@indy.rr.com> wrote in message
> I aften klokken 2400 faar jeg leveret min MC.
Stort tillykke..

Det er vist kun i US, at man kan få leveret noget til midnat (eller det
dansk tid?)

> Jeg er bare saa spaendt, og saa koster den kun 6400 USD (dagens kurs 39000
> dkr ) ny. ( jeg bor og arbejder i USA).

Svin.....

> jeg vil holde jer opdateret, med mine oplevelser naar jeg cruiser paa
> diverse interstates og highways dette faaar og denne sommer :):).

Det gad jeg godt.. istedet for at køre i gamle kadett på saltede isglatte
nordjyske veje

Endnu en gang tillykke, den skal du nok blive glad for i længden ...

Thore

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-02-04 12:05

"Det er vist kun i US, at man kan få leveret noget til midnat"

Tja, jeg har fået en leveret direkte i stuen, en mørk aften i februar for 2
år siden kl. 22. Forhandleren mente godt nok det var nogle dyre "møbler" vi
havde

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-02-04 13:23

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Forhandleren mente godt nok det var nogle dyre "møbler" vi
> havde

Kender dem godt... har også sådan nogle i vintersæsonen.... Naboen gloede
også lidt da jeg simpelt hen kørte min kærestes FZR600 hen over hans forhave
(jeg har ikke nogen indkørsel, kun en trappe) og direkte ind igennem
hoveddøren mit hus..

Det bliver nok ikke bedre næste år....

Thore
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-02-04 16:13

Min nabo kom ind og bankede på sidste vinter. Han havde set jeg kørte på BB
og en ZX6 om i haven, på terassen. Og kunne ikke forstå hvor de blev af. Han
skulle lige ind og se om han havde gættet rigtigt. Han køre også selv MC....
Hans kone var meget forarget

Men nu er det slut. For jeg har fået (eller rettere købt) et værksted...

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-02-04 19:19

SmaRTrxxv skrev:

> Det gad jeg godt.. istedet for at køre i gamle kadett på saltede
> isglatte nordjyske veje

....frontruden er da i det mindste ny...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-02-04 19:23

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message

> ...frontruden er da i det mindste ny...
> --
Luk!

Thore

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-02-04 19:41

SmaRTrxxv skrev:

> Luk!

....nå, okay...

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-02-04 19:51

> ...nå, okay...
> --
jep, så snakker vi ikke mere om det

Thore

P.S. Forøvrigt mener jeg at burde lovpligtigt for fasaner at have en
personlig ansvarsforsikring

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-02-04 20:01

SmaRTrxxv skrev:

> P.S. Forøvrigt mener jeg at burde lovpligtigt for fasaner at have en
> personlig ansvarsforsikring

....det er vel ikke den nye rude du har smadret?

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-02-04 20:50

> SmaRTrxxv skrev:
>
> ...det er vel ikke den nye rude du har smadret?
> --
Nej, det er næsten ikke muligt. jeg har kun kørt 5 km bykørsel med den..

Thore

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-02-04 21:01

SmaRTrxxv skrev:

> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message

> Nej, det er næsten ikke muligt. jeg har kun kørt 5 km bykørsel med
> den..

....nå, okay - så fik du vel i det mindste fasansteg...

Fra : TheHobbit

Dato : 10-02-04 11:51

Per Jakobsen wrote:
> I aften klokken 2400 faar jeg leveret min MC.
Tillykke.

> Jeg er bare saa spaendt, og saa koster den kun 6400 USD (dagens kurs
> 39000 dkr ) ny. ( jeg bor og arbejder i USA).
Ja ja - men så kommer afgiften jo - det bliver vel ca. 80-90.000 kr ....
nååå nej... Gris

> jeg vil holde jer opdateret, med mine oplevelser naar jeg cruiser paa
> diverse interstates og highways dette faaar og denne sommer :):).
Hvorhenne og i hvilken stat bor du i? (At sige "bor i USA" er jo lidt lige
som at sige "bor i Europa")

> Hvis der er nogle af jer der har nogle gode raad omkring
> vedligeholdelse af dette dyr, saa vil jeg vaere taknemlig.
Til den pris... ride like a bat outa' hell - og køb en ny hvis den skal ha
skiftet olie eller der går noget i stykker

/Stephan

Fra : Per Jakobsen

Dato : 10-02-04 17:21

jeg bor i Indianapolis, ca 300 km syd for chicago.

Midwest.

Ps mange tak for de varme hilsner

Per

Fra : TheHobbit

Dato : 11-02-04 10:34

Per Jakobsen wrote:
> jeg bor i Indianapolis, ca 300 km syd for chicago.
Ok, har selv boet i nabostaten til syd Kentucky - ved "Lake Cumberland"
(næsten) lige på grænsen mellem Eastern og Central.

> Midwest.
....men heldigvis mere nordligt end KY.

> Ps mange tak for de varme hilsner
> Per

Ja, det kan man altid bruge - det er vel stadig rimeligt koldt derovre.

/Stephan - Der flere gange har overvejet at tage til USA igen - men nok ikke
lige Kentucky.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-02-04 10:39

"TheHobbit" <seAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> wrote in message

> Ja, det kan man altid bruge - det er vel stadig rimeligt koldt derovre.

Det ser sådan ud..

http://servlet.dmi.dk/rejsevejr/servlet/RejseImageServlet?city=200001239

Thore

Fra : Per Jakobsen

Dato : 11-02-04 14:08

I har ret, det er meget koldt, og dertil er der vindchill faktoren, der er
nemlig meget fladt her. Det er ioevrigt noget underligt vejr her. Da jeg
ankom midt i November havde vi 16 grader i en hel uge, og fra den ene dag
til den anden blev det minus. Jeg glaeder mig til det varmer op, og som jeg
har forstaaet det paa lokalbefolkningen, er sommrene varme og lange (maaske
droemme taenkning).

BTW, hvis der er nogle af jer der har lyst til at poste historier, evt
link's til bakken's aabning dette aar ville jeg vaere meget taknemlig
(naesten som at vaere der selv) :)

Hilsen

Per

Fra : Richard

Dato : 11-02-04 22:16

Per Jakobsen wrote:
> [...]
> ankom midt i November havde vi 16 grader i en hel uge, og fra den ene dag

Jaaah, fastlandsklima - men himlen er høj, solnedgangene blodrøde og
luften dejlig tør, ikke

Men så fik du vel set solpletter/sundogs (2 lysende hvide pletter på
højde med solen i to korte kridhvide "regnbue"-cirkelstykker)
eftermiddagen før? Det er et sikkert tegn på et større forestående
temperaturfald i fastlandsklima om vinteren, men ses også herhjemme en
sjælden gang. Meget smukt og absolut kulden derovre værd IMHO

> Jeg glaeder mig til det varmer op, og som jeg
> har forstaaet det paa lokalbefolkningen, er sommrene varme og lange (maaske
> droemme taenkning).

Naej, de har sikkert ret - vent bare til den lange, tørre sensommer, den
er som regel endnu bedre, end når den er bedst herhjemme. Men ja, det er
lidt lange udsigter

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-02-04 12:05

Tillykke. Prisen vil vi ikke høre mere om

Fra : Richard

Dato : 10-02-04 20:12

Per Jakobsen wrote:
> Jeg er bare saa spaendt, og saa koster den kun 6400 USD (dagens kurs 39000
> dkr ) ny. ( jeg bor og arbejder i USA).

Hvis det er den officielle pris, fik vi lige ramponeret C. Reinhrdts ry
som dygtig indkøber - den danske pris på 119.995 kr for en VL800K4
modsvarer 49.337,50 uden afgift...

Men det er jo nok dollarkursens dramatiske fald der spiller ind - både
på den amerikanske pris og din vekselkurs

Interessant iøvrigt at den XL883 til samme pris som din VL800 derovre -
jvf din anden besked - herhjemme koster ca. 159.000 - 7.000 mere end
sidste år selv om dollaren er faldet ca. 20pct. Hm, siger det noget om
CAPS formåen som indkøber, eller...

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-02-04 21:00

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> [...]
> jvf din anden besked - herhjemme koster ca. 159.000 - 7.000 mere end
> sidste år selv om dollaren er faldet ca. 20pct. Hm, siger det noget om

Det er nok ligesom med svinekød... de seneste par år er den pris landmændene
får faldet, men forbrugerprisen er steget!

Thore

Fra : Per Jakobsen

Dato : 10-02-04 22:17

Basic MSRP paa en HD 2004 Sportster 883 Sort eller soelv er 6495 ( i Seattle
saa jeg den til 6250 USD), jeg tror kursen lige pt. er lig 6 kr saa det
giver 38970 helt noejagtigt.

Suzukie'n MSRP er paa 6299 USD og vaelger man en model fra aar 2003 (stadig
fabriksny) kan man koebe den for 4995 USD, incl 300 USD gratis tilbehoer.

dertil laegger de enkelte Staterne et eller andet sted mellem 6 til 12 % i
moms. Hvor jeg bor er det 6 %.

Mvh

Per

NB jeg er helt villig til at finde gode priser paa, Mc'er Udstyr mm. Og
skulle nogle af jer endelig ville investere i noget staar jeg gerne til
assistance, ogsaa med logi, hvis nogen skulle have behov for dette (saadan
er vi MC entusiaster bare).