Is på lastbiltrailere
Fra : anders majland

Dato : 09-02-04 07:09

Under overhaling af en lastbil på motorvejen nord for århus kom der lige
en stykke is flyvende fra lastbilstraileren. Stykket var nok ikke større
end end desserttallerken og et par cm tyk og hastighedsforskellen mellem
mig og lastbilen nok også kun 30-40km/t så hastigheden.

Isen ramte mig på brystkassen lige under skulderen i venstre side og
var lige ved at rive mig af motorcykel. Lige nu er jeg temmelig øm og
forventer at jeg bliveer gul oh blå ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : TheHobbit

Dato : 09-02-04 07:36

anders majland wrote:
[snip]
> Isen ramte mig på brystkassen lige under skulderen i venstre side og
> var lige ved at rive mig af motorcykel. Lige nu er jeg temmelig øm og
> forventer at jeg bliveer gul oh blå ....
Avv! Godt at du blev i sadlen. Det vildeste jeg har prøvet er et stenslag på
visiret - det var sgu noget af en chok, jeg kan ikke lige forstille mig en
is-klump i maven. Urg.

/Stephan - DT, GS og CBR
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

Fra : Per P.

Dato : 09-02-04 09:32

> Avv! Godt at du blev i sadlen. Det vildeste jeg har prøvet er et stenslag

> visiret - det var sgu noget af en chok,

Min lillebror oplevede for to år siden en solsort gå i spagat på hjelmen.
Der skete heldigvis ikke noget med broderen, men fuglen blev forvandlet til
en sky af fjer og faldt til jorden.

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-02-04 19:10

"TheHobbit" <SeAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> wrote in message
> Det vildeste jeg har prøvet er et stenslag på
> visiret - det var sgu noget af en chok, jeg kan ikke lige forstille mig en
> is-klump i maven. Urg.

Den stikker jeg.

Jeg har prøvet at en ubetænksomt kvindemenneske (dobbelt negation) tømte en
hel bakke kirsebærsten ud af sideruden, præcis da jeg kørte bagved med åbent
visir..... Hjelmen var godt fyldt med gennemgnaskede kirsebærsten...
lækkert...

Thore

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 10-02-04 08:36

"SmaRTrxxv" <mailto:thore_@tadettevækget2net.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Is på lastbiltrailere"

> [...]
> hel bakke kirsebærsten ud af sideruden, præcis da jeg kørte bagved med åbent
> visir..... Hjelmen var godt fyldt med gennemgnaskede kirsebærsten...

LOL!

Det minder mig om forordet i en af nul-fedt guruen Anne Larsens kogebøger. Her
fortæller hun om den tid hvor hun var fed og ikke holdt sig tilbage for noget
spiseligt. Et af vendepunkterne kom da hun en dag i Jylland (tror jeg nok) havde
købt en hotdog med italiensk salat (det må være Jylland til at spise i bilen.

Undervejs i ædegildet blev hun pludselig enormt led ved sagen så ned med sideruden
og ud af vinduet røg hotdog'en. Sekunder senere blev hun overhalet af en større
BMW med en *meget* ophidset fører. Når man betænker at hans forrude var totalt
snasket ind i resterne af en hotdag med itailensk salat (det kan kun være i
Jylland forstår man egentlig godt mandens sindstilstand. Så Anne Larsen måtte
forsøge at rense snasket af ruden med hvad hun havde af papirslommetørklæder alt
imens hun blev skældt hæder og ære fra.

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-02-04 12:01

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message
> [...]
havde
> købt en hotdog med italiensk salat (det må være Jylland til at spise i

Jeg har aldrig set noget sted i Jylland hvor hotdogs serveres med italiensk
salat.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-04 18:46

On Tue, 10 Feb 2004 12:00:45 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Jeg har aldrig set noget sted i Jylland hvor hotdogs serveres med italiensk
>salat.

Jow, jow - det findes sgu' :)

/Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-02-04 08:48

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Jow, jow - det findes sgu' :)

Skrækkeligt

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-02-04 19:26

"Christian B. Andresen" wrote:

> Jeg har aldrig set noget sted i Jylland hvor hotdogs serveres med italiensk
> salat.

Det skulle være muligt i Sønder Omme. Om der så lige er nogen motorveje i
nærheden ved jeg ikke.

Ib Jakobsen

Fra : phk

Dato : 12-02-04 10:41

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det skulle være muligt i Sønder Omme. Om der så lige er nogen motorveje i
> nærheden ved jeg ikke.

Du kan jo prøve at kikke ud imellem tremmerne ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-02-04 13:28

> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> italiensk

> Du kan jo prøve at kikke ud imellem tremmerne ;)

Er det ikke et åbent "hotel"?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-02-04 16:17

phk wrote:

> Du kan jo prøve at kikke ud imellem tremmerne ;)

Jeg må lige kikke på kortet. Nå, det ligger ikke lige der hvor jeg mente.
Syntes også der lugtede lidt meget af skidtfisk.

Ib Jakobsen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-02-04 09:14

Han burde meldes....

Godt der ikke skete mere, trods alt...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-02-04 09:37

anders majland wrote:
> [...]
> var lige ved at rive mig af motorcykel. Lige nu er jeg temmelig øm og
> forventer at jeg bliveer gul oh blå ....

Føj for s*tan!
Håber du kommer dig.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-02-04 14:55

> Isen ramte mig på brystkassen lige under skulderen i venstre side og
> var lige ved at rive mig af motorcykel. Lige nu er jeg temmelig øm og
> forventer at jeg bliveer gul oh blå ....

Fy for satan, det må være en grim oplevelse.
For et par måneder siden da jeg kørte (i bil godtnok) på motorvejen til
Herning, kom der en lastbil ned ad en af ramperne, der smed store kager af
is - tror vi snakker 50x50 cm eller mere. Dette stod på i et minut vil jeg
tro, og selvom jeg holdt god afstand var det godtnok ubehageligt - store
isstykker fløj jo ud over hele vejen. Jeg kunne forestille mig at sådan en
plade, eller resterne deraf, ville kunne lave rimeligt store skader på en
bil, og vil slet ikke tænke på hvad den kan gøre ved en mand på en
motorcykel.
Hvad kan man egentligt gøre for at undgå sådan noget? Nu så jeg heldigvis at
isen faldt af lastbilen på vej ned ad rampen, og havde god tid til at bremse
og holde afstand. Men havde jeg nu været længere fremme, ville jeg nok bare
have lagt mig ud ved siden af lastbilen, og sandsynligvis have haft en del
buler bagefter.
Men nok om mine beklagelser - god bedring til dig. Det var godt der ikke
skete mere.

/Kasper Hansen

Fra : Squish

Dato : 09-02-04 15:04

Kasper Hansen [8270] wrote:

> [...]
> motorcykel.

> Hvad kan man egentligt gøre for at undgå sådan noget?

Det man kan gøre (og som den gode chauffør også gør), er at kravle op
med en kost inden man kører, for og få fjernet vand/is! Men som vi selv
kender det, er der jo altid brådne kar imellem..

--
Squish
CB400F

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-02-04 15:19

> [...]
> ikke større end end desserttallerken og et par cm tyk og
> hastighedsforskellen mellem mig og lastbilen nok også kun 30-40km/t

En fra klubben overhalede en lastbil der i samme øjeblik smed en aluminiums
dør af ladet. Manden kørte lige ind i den med sin TLR. Det kostede nogle
uger på værkstedet med en front på en TLR der var godt smadret.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Tommy Fer

Dato : 09-02-04 15:47

> [...]
> dør af ladet. Manden kørte lige ind i den med sin TLR. Det kostede nogle
> uger på værkstedet med en front på en TLR der var godt smadret.

Nogen uger... den er ikke færdig endnu (det skete i efteråret)

Der var vist nogen special stumper der drillede osv..

mvh Tommy Fer

Fra : jørgen Sørensen

Dato : 09-02-04 18:00

både det med døren og isen er Chaufføren's ansvar så når man ser sådan noget
bør/SKAL man melde dette til politiet så vi kan få stoppet de brådne kar
Chaufføren har altid ansvaret for sit gods det vil sige mængde og fastgøring
(is er gods når det er på bilen eller trailer) så HAN SKAL FASTGØRE DETTE SÅ
DET IKKE KAN FALDE AF det gøres selvfølgelig nemest ved at fjerne det fra
bilen
hilsen Jørgen
meddelelse news:c0787e$msm$1@sunsite.dk...

Fra : anders majland

Dato : 09-02-04 20:42

> både det med døren og isen er Chaufføren's ansvar så når man ser
> sådan noget bør/SKAL man melde dette til politiet så vi kan få
> stoppet de brådne kar

Jeg overvejede det også men droppede det da et stop for at ringe til
politiet sikkert ville forsinke mig nok til at jeg ikke ville når færgen
i Århus (og jeg ville ikke kunne huske reg.nummer eller noget som helt
til jeg nåede færgen - jeg burde måske nok under alle omstændigheder
have taget en "puster" i nødsporet)

(jeg sendte det oprindelige indlæg mens jeg var på vej ud af Århus
havn - er ved at "teste" lidt GPRS

Men resten af vejen til Hillerød var jeg nok lidt mere end almindlige
opmærksom på lastbilerne. Der var faktisk endnu en modkørende lastbil
der tabte is på vejen fra roskilde til slangerup - Ikke underligt at den
hale af biler der var efter ham holdt flere hundrede meters afstand ....

Men jeg har en gang ringet til politiet. Det var efter at der var nogle
møgunger der kastede sten efter mig fra en af broerne over
motorringevejen - og en af stenene ramte også min vindskærm (Det var på
scooter med en vindkskærm der nok var ca 20cm for høj så den tog hele
skraldet. Det parkerede jeg resultet og ringede til politiet mens
ungerne løb fra broen. Desværre havde de udset sig stedet sig jeg kunne
ikke umiddelbart selv komme efter dem men politiet sendte en vogn derud
men fandt dem ikke - Havde jeg fået fingre i dem havde jeg sikkert også
fået en voldsdom ...

Jeg kender en der kører aviser i esbjerg der vist konsekvent kører rundt
med en øresnegl til mobilen under hjelmen - I de sene nattetimer /
tidlige morgentimer ser han mange sjove ting. Men for at det er
realistisk på mc skal jeg lige ofre en formue på sådan en støbt prop fra
earcar eller lignende. Men jeg taler ikke så meget i mobil og slet ikke
når jeg kører at jeg har fundet det nødvendigt. Men de "situationer" jeg
oplever på vejene kunne man jo igen overveje om det prøves....

En anden mulighed er et lille kamera - Jeg kører alligevel altid rundt
med en bærbar - Den kunne jo nemt med et lille billigt kamera bruges til
at dokumentere den slags "situationer" som med iset. Det fylder jo ikke
alverden bare at "bånde" i loop på 5-10 minutter.

BTW så er varmehåndtagene helt sikkert deres pris og monteringssbesværet
værd.

Fra : anders majland

Dato : 09-02-04 20:58

> anders majland wrote

Hold kæft hvor er der mange slåfejl i det indlæg jeg lige sendte - håber
i kan få mening i det alligevel ....

(Jeg dur ikke til at stå op klokken fem om morgenen - så bliver jeg
allerede træt ved den her tid ...)

Fra : Magne Vingsand

Dato : 09-02-04 18:01

anders majland wrote:
> [...]
> ikke større end end desserttallerken
> Isen ramte mig på brystkassen lige under skulderen i venstre side og

Grøss! Kjører hele året jeg også, og det er mange tunge kjøretøyer som
dundrer avgårde godt nediset. Moralen må bli å komme seg forbi fort som f...
Å få en slik isbit i trynet i hastigheter rundt 100 må bare gå galt!

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : Mogens...

Dato : 09-02-04 22:27

On Mon, 9 Feb 2004 07:08:52 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Under overhaling af en lastbil på motorvejen nord for århus

Krydspost?

> [...]
> lastbilen nok også kun 30-40km/t så hastigheden.
>Isen ramte mig på brystkassen lige under skulderen i venstre side og

Godt du klarede den. Jeg oplevede nøjagtyigt det samme forleden
morgen, hvor jeg holdt stille på motorvejen (kø). Isen kom fra en
lastbil i den modsatte retning, havor farten var max. hastighed!

/Mogens