hvilken bil ville i vælge af disse 3 ?
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 08-02-04 20:41

Hejsa, min søster på 30 der aldrig har haft bil og først lige har taget
kørekort vil nu ud og købe bil.

hun har max 100.000 at gøre godt med.

hun har været ude at kigge på følgende biler :

Nissan almera 1.6 gx 100 hk
årg 2000
km. 104.000
pris 95.000

fiat brava 1.2 hsx 82 hk

årg 2000
km 53.000
pris 93.000

seat cordoba 1.6 eddition 75 hk
årg 2000
km 73.000
pris 97.000

Alle bilerne står ved forhandler og ser fine ud.
hun skal køre ca. 110 km 5 dage i ugen.
hvilken ville i vælge og er der andre som i mener er bedre.
hun bor i Nordjylland ( Ålborg ) og bilen må gerne være i en omkreds af 100
km derfra.
hun kan intet selv lave på bilen så er den i stykker så skal den til
mekaniker.

håber på lidt gode svar

mvh

Lars Bisgaard

Golf II 1.6 TD(I)

Fra : Thomas Krath

Dato : 08-02-04 21:43

> [...]
> taget kørekort vil nu ud og købe bil.
>
> hun har max 100.000 at gøre godt med.
>
> hun har været ude at kigge på følgende biler :

Jeg har haft en årgang 1997 Nissan Almera 2,0 GTI #55 m. 156hk og 90.000 km
på tælleren. Jeg kørte ca. 20.000 km i den UDEN nogen problemer. Den kører
rigtig godt, men blev solgt grundet bilens lille størrelse og manglende hk.

Der er flere i Nissanklubben.dk som kører Almera 1,6 og de kører også uden
problemer. Jeg har faktisk aldrig hørt om en som har haft et problem med
sådan en bil, dette selvom bilerne typisk har kørt >200.000 km. Derfor kan
jeg klart anbefale dig en Almera 1,6 og motoren er også tilstrækkelig til
alm. brug. Den er endvidere ganske fornuftig set på benzinforbruget.

> fiat brava 1.2 hsx 82 hk
>
> seat cordoba 1.6 eddition 75 hk

Kender ikke modellerne, men en Brava 1,2 lyder godt nok sløv!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : chr

Dato : 08-02-04 22:10

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> wrote in message

> Hejsa, min søster på 30 der aldrig har haft bil og først lige har taget
> kørekort vil nu ud og købe bil.
>
> hun har max 100.000 at gøre godt med.

Og hvad så med forsikring?,-det kan godt blive dyrt, og den største udgift
pr md. for en nybegynder!.

Chr.

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 09-02-04 13:36

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote in message

> Og hvad så med forsikring?,-det kan godt blive dyrt, og den største udgift
> pr md. for en nybegynder!.

Hun kan sagtens få fuld kasko for små 10.000 kr. årligt. Det er da ikke så
slemt for en nybegynder.

--
Mvh, Lasse K

Fra : Brian

Dato : 09-02-04 14:38

Hejsa

Lasse Kristiansen wrote:

> Hun kan sagtens få fuld kasko for små 10.000 kr. årligt. Det er da
> ikke så slemt for en nybegynder.

De 10.000 årligt skal ses i sammenhæng med bilen.
Det er ikke sjovt at betale mere årligt for forsikringen, end
man har betalt for bilen :(
Så på den led er 10.000 meget... i mine øjne ihvertfald!

Men i dette tilfælde, hvis jeg smed 100.000 efter en bil, ville jeg ikke
nøjes med at kasko forsikre den!

/Brian

Fra : C. Caspersen

Dato : 08-02-04 22:58

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Nissan almera 1.6 gx 100 hk
> årg 2000
> km. 104.000
> pris 95.000

Helt klart denne. Driftsikker og holdbar, ingen tandrem, der skal skiftes
(den har kæde) og der findes et stort udvalg af sliddelene på det uoriginale
marked.

/Caspersen

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-02-04 05:04

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message

> Helt klart denne. Driftsikker og holdbar, ingen tandrem, der skal skiftes
> (den har kæde) og der findes et stort udvalg af sliddelene på det
uoriginale
> marked.

Jep Nissan ville også være mit valg.
--
Hilsen Martin.

Fra : Thomas Johansen

Dato : 09-02-04 08:40

Har selv en Almera...

Køre og køre uden problemmer..
Ville vælge denne.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 09-02-04 10:13

> [...]
> kørekort vil nu ud og købe bil.
>
> hun har max 100.000 at gøre godt med.
>
> hun har været ude at kigge på følgende biler :

Jeg har selv en Cordoba 1,6 75hk som har været problemfri.
Svigerfar har en Nissan Almera 1,8, som også kører fint, men Seat'en er for
mig det bedste bud.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 09-02-04 17:10

Hejsa

Jeg har selv en Almera 1,6 SR. Den kører fint og har aldrig haft problemer
med den. Jeg var på vinterferie forrige uge og der startede den hver dag
-20 graders frost. Så mit bedste bud må være Almeraen udfra egen erfaring.

mvh

Daniel

Fra : Mark Sandberg

Dato : 09-02-04 18:14

"Lars Bisgaard" skrev i en meddelelse:

> Alle bilerne står ved forhandler og ser fine ud.
> hun skal køre ca. 110 km 5 dage i ugen.
> hvilken ville i vælge og er der andre som i mener er bedre.

Jeg ville vælge en brugt Peugeot 106 eller 206 diesel, men det er jo kun
benzinbiler du foreslår. Af de 3 du nævner, ville jeg helst ikke vælge en.

Måske denne istedet:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=235001161&page=1

/Mark.

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-02-04 19:06

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville vælge en brugt Peugeot 106 eller 206 diesel,

Og så have en frygtelig masse bøvl. Det er ikke noget for en kvinde!

> Måske denne istedet:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=235001161&page=1

Virker ikke.

/Caspersen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 09-02-04 19:49

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
>
> Og så have en frygtelig masse bøvl. Det er ikke noget for en kvinde!

> Virker ikke.

Virker fint.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Brian

Dato : 09-02-04 20:05

Hejsa

C. Caspersen wrote:

> Og så have en frygtelig masse bøvl. Det er ikke noget for en kvinde!

*ROFL*

Det er da en udmelding der er til at forstå :)
Har du prøvet den af på fruen derhjemme, eller er det kun
her i gruppen, at du er så modig ;)

/Brian

Fra : Mark Sandberg

Dato : 09-02-04 21:20

"C. Caspersen" skrev i en meddelelse:

> Og så have en frygtelig masse bøvl. Det er ikke noget for en kvinde!

Taler du af egen erfaring ?

Det gør jeg

Fruen og jeg købte en 2 år gammel Peugeot 106 1,5 D med 110.000 Km. på
tælleren. 2 år og 60.000 Km. senere solgte vi den igen.
Eneste udgift foruden brændstof (21 Km./l), filter og olieskift var 4 nye
dæk, nye bremseskiver/klodser på forhjulene, samt nyt udstødningsrør. I
forbindelse med det obligatoriske bilsyn da bilen blev 4 år gammel og solgt
som nysynet.

> Virker ikke.

Linket eller bilen ?

/Mark.

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-02-04 21:40

> Taler du af egen erfaring ?

Det gør jeg

> Fruen og jeg købte en 2 år gammel Peugeot 106 1,5 D med 110.000 Km. på
> tælleren. 2 år og 60.000 Km. senere solgte vi den igen.

42000 km, 1½ år og 18.000 i reparationer.

> Linket eller bilen ?

Linket - i hvert fald da jeg prøvede sidst.

/Caspersen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 09-02-04 21:50

"C. Caspersen" skrev i en meddelelse:

> 42000 km, 1½ år og 18.000 i reparationer.

Du må have været uheldig eller have kørt ualmindeligt råddent

På 2 år og 60.000 Km. havde vi en totaludgift på 30.000 Kr. incl. værditab,
serviceeftersyn, reparationer og bilsyn. Dog excl. brændstof

/Mark.

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-02-04 21:48

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> Du må have været uheldig eller have kørt ualmindeligt råddent

Nej og Nej. Så rådden en bil kan ikke være uheld. Det er dårlig kvalitet.
Men lad os ikke starte en religionskrig.

EOD

/Caspersen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 09-02-04 22:08

"C. Caspersen" skrev i en meddelelse:

> Nej og Nej. Så rådden en bil kan ikke være uheld. Det er dårlig kvalitet.

Det er jo en påstand og ikke et argument

> Men lad os ikke starte en religionskrig.

På ingen måde, jeg forsøger blot at argumentere sagligt.

> EOD

Ja, ja. Når argumenterne svigter kan man altid slutte på den useriøse måde.
Blot vil jeg lige tilføje, at vi seriøst overvejer at købe endnu en Peugeot
diesel til daglig transport. Da vi var yderst tilfredse med totaløkonomien i
den sidste.

/Mark.

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-02-04 13:37

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, ja. Når argumenterne svigter kan man altid slutte på den useriøse
måde.

Jeg har haft en rådden Peugeot. Du har haft en god. Hvad vil du have jeg
skal argumentere mere ? Du får mig ikke til at sige, at det er en god bil,
så vi behøver vel ikke at diskuttere mere ? Eller havd ?

Jamen god fornøjelse...

Mvh

Caspersen

Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 09-02-04 23:41

> Jeg ville vælge en brugt Peugeot 106 eller 206 diesel, men det er jo kun
> benzinbiler du foreslår. Af de 3 du nævner, ville jeg helst ikke vælge en.

Jeg har en mekaniker i familien og jeg spurgte da også ham til råds da jeg
skulle vælge ny bil - valget stod mellem Citroen saxo , pug 206 og almeraen
og han gav mig disse vise ord:

"Hvis du vælger pug eller citroen kan du godt finde dig en anden
mekaniker... Jeg har sku ikke tid til at lave din bil hver og hveranden
dag..."

Så derfor valgte jeg almeraen, for den er fandens driftsikker, nemt at lave
og ikke at forglemme forholdsvis billig(at lave).

Har foreløbigt haft følgende udgifter:

1 udstødning komplet 5 år gammel (Nissan tog den på brugtvognsgarantien)

x antal vinterdæk, x antal sommerdæk

regelmæssig vedligholdelse som olieskift m.m.

Alt i alt intet udover den sædvanlige vedligeholdelse.

Med venlig hilsen

Daniel

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-02-04 13:38

"Daniel T. Pedersen" <dtp@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> "Hvis du vælger pug eller citroen kan du godt finde dig en anden
> mekaniker... Jeg har sku ikke tid til at lave din bil hver og hveranden
> dag..."

Nemlig.

> Alt i alt intet udover den sædvanlige vedligeholdelse.

Nemlig

Mvh

Caspersen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-02-04 14:33

On Mon, 09 Feb 2004 23:41:19 +0100, Daniel T. Pedersen wrote:

> "Hvis du vælger pug eller citroen kan du godt finde dig en anden
> mekaniker... Jeg har sku ikke tid til at lave din bil hver og hveranden
> dag..."

Lyder som en uerfaren mekaniker?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 10-02-04 16:32

> Lyder som en uerfaren mekaniker?
>
> --
> Martin Johansen [6000]

Øhhh... Okay - så skulle du måske rense ørerne for så lyder det forkert...!

Der er forskel på ikke at --kunne-- lave en bil og ikke --gide-- lave en bil
når lortet går istykker konstant. Og når de så tilmed bruger alt deres
specialværktøj så er det da helt af helvedet til.

Med venlig hilsen

Daniel

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-02-04 22:48

On Tue, 10 Feb 2004 16:32:18 +0100, Daniel T. Pedersen wrote:

> Øhhh... Okay - så skulle du måske rense ørerne for så lyder det forkert...!

Næh...

> Der er forskel på ikke at --kunne-- lave en bil og ikke --gide-- lave en bil
> når lortet går istykker konstant. Og når de så tilmed bruger alt deres
> specialværktøj så er det da helt af helvedet til.

Jamen hør her ven.. en fransk bil går sq ikke meget mere i stykker end
alle andre.. længere er den ikke

Måske du skulle lægge fordommene på hylden?

Fra : C. Caspersen

Dato : 11-02-04 13:33

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse

> Måske du skulle lægge fordommene på hylden?

Kommer de bare af den blå luft ?

/Caspersen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-02-04 18:55

> [...]
100
> km derfra.
> hun kan intet selv lave på bilen så er den i stykker så skal den til

Jeg vil da også tilslutte mig den store skare der peger på Almera.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 10-02-04 16:55

Mange tak for de gode svar, en PSA bliver det 100 % ikke, jeg har selv haft
en sådan og det ønsker jeg ikke for min værste fjende :))

Tror det bliver en Almera, da jeg faktisk ikke har hørt noget dårligt om
den.

MVH

Lars Bisgaard

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-02-04 17:00

> Mange tak for de gode svar, en PSA bliver det 100 % ikke, jeg har selv
haft
> en sådan og det ønsker jeg ikke for min værste fjende :))

Heller ikke jeg....

/Caspersen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-02-04 22:50

On Tue, 10 Feb 2004 16:54:41 +0100, Lars Bisgaard wrote:

> Mange tak for de gode svar, en PSA bliver det 100 % ikke, jeg har selv haft
> en sådan og det ønsker jeg ikke for min værste fjende :))

Jeg har haft 3 og kan kun anbefale dem. Men det rækker jo ikke til at
lave et statistisk grundlag og helt ærligt tvivler jeg på det antal
biler fra PSA _du_ har haft kan danne grundlag for en statistik...

Så skal vi ikke bare blive enige om, at PSA's biler intet fejler mere end
alle andre mærker? For det er jo sandheden uanfægtet om I har haft en
enkelt eller 2 som måske har fucket i det. Det gør ikke PSA's biler
dårlige...

Fra : C. Caspersen

Dato : 11-02-04 13:33

> [...]
> alle andre mærker? For det er jo sandheden uanfægtet om I har haft en
> enkelt eller 2 som måske har fucket i det. Det gør ikke PSA's biler

LOOOOOOOOOOL

/Caspersen