Syn af MC
Fra : Hans Thulin

Dato : 08-02-04 13:19

Lige et par hurtige spørgsmål ang. syn af MC.

Da min MC efterhånden er blevet +4 år, skal den synes i forbindelse med at
den skal sælges her til foråret.

Hvor lang tid gælder synet ifbm. ejerskifte? Kan jeg godt syne den nu og
først sælge den om et par mdr. ?

Er reglen trådt i kraft, hvor man ikke længere skal have den lange
"syns-bagskærm" på ned til syns hallen?

Min Gixxer er naturligvis forsymet med en sports. udst. Skal jeg på sætte
den org. udst. før jeg tager ned til syn (aht. støj)?

Hvilke andre ting skal jeg være opmærksom på ved synet?

Mvh.

Hans

Fra : jørgen Sørensen

Dato : 08-02-04 16:31

Fra : Neser

Dato : 08-02-04 16:49

> [...]
> den skal sælges her til foråret.
>
> Hvor lang tid gælder synet ifbm. ejerskifte? Kan jeg godt syne den nu og

De regler jeg kan huske fra da jeg fik synet min maskine er:

Hvis den er mellem 0 og 5 år, skal den ikke synes ved ejerskift.
Hvis den er mellem 5 og 10 år, skal den være synet inden for de sidste 2 år
ved ejerskift.
Hvis den er over 10 år, skal den være synet inden for det seneste år ved
ejerskift.

Ved dog ikke om det stadig er sådan, det er et par år siden jeg fik min
synet.

- Neser