Hastighedsbegrænsninger !!!!!!!!!!!!!!!!!
Fra : - Stefan T -

Dato : 07-02-04 20:34

Hvordan er det nu lige.............er max.-hastigheden på de danske
motorveje sat op ?????????

Sidst Jeg var ude at køre var der sat "hætter" over alle de skilte der
normalt stod max. 110 km/t på.......

Stan.....

Fra : Chr. L.

Dato : 07-02-04 20:36

" - Stefan T -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> motorveje sat op ?????????
>
> Sidst Jeg var ude at køre var der sat "hætter" over alle de skilte der

hvilke motorveje har 110km/t skilte?

Chr.

Fra : Broegger

Dato : 07-02-04 20:57

Hej

Jeg så de overdækkede skilte lige på fynssiden af Storebælt. De indikerer
at du fremover (fra 1-5???) "kun" må køre 110 Kmt. Idag er der INGEN skilte
for 110 km i DK da det jo er max hastigheden.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Leonard

Dato : 07-02-04 20:43

" - Stefan T -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> wrote:

>Sidst Jeg var ude at køre var der sat "hætter" over alle de skilte der
>normalt stod max. 110 km/t på.

De skilte er nye, hvorfor der er hætte over er mig en gåde, når nu
hastighedsgrænsen er 110 km/t. Skiltene er til når det d. 1. april
bliver tilladt at køre 130 km/t på udvalgte strækninger.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : - Stefan T -

Dato : 07-02-04 21:18

TAK

Det var lige datoen for de nye hastigheder jeg også søgte.

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 21:48

On Sat, 7 Feb 2004 21:17:42 +0100, " - Stefan T -"

>Det var lige datoen for de nye hastigheder jeg også søgte.

Så er det jo en sakm, at den nævnte er forkert.
Den rigtige dato er 30. april !!!

www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=69798
Justitsminister Lene Espersen har i dag indgået aftale med Dansk
Folkeparti om en forhøjelse af hastighedsgrænsen på landets motorveje.
Aftalen indebærer, at den generelle hastighedsgrænse for personbiler
og motorcykler fra 30. april 2004 hæves fra 110 km/t til 130 km/t på
ca. 55 procent af motorvejene.

/Mogens

Fra : Leonard

Dato : 07-02-04 23:16

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>fra 30. april 2004 hæves fra 110 km/t til 130 km/t

Beklager at jeg huskede forkert, jeg mente ellers at kunne huske det
på at det passede at kunne være en aprilsnar ...

Og når der nu står fra d. 30. april er det kl 0:01 d. 30. eller er det
først d. 1. maj ?

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 23:18

On Sat, 07 Feb 2004 23:15:36 +0100, Leonard
<dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

>Beklager at jeg huskede forkert, jeg mente ellers at kunne huske det
>på at det passede at kunne være en aprilsnar ...

Vi har haft den oppe at vende i trafik.politik-gruppen :)

>Og når der nu står fra d. 30. april er det kl 0:01 d. 30. eller er det
>først d. 1. maj ?

Så er det den 30. april, når dagen starter (en fredag).

/Mogens

Fra : Broegger

Dato : 07-02-04 23:22

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> fumlede med tastaturet og
frembragte news:ruoa201ir49nq6i4lm25tfih3etffplo7a@4ax.com:

> Så er det den 30. april, når dagen starter (en fredag).

Så tror jeg jeg vil være at finde på motorvejen den 29. kl 23:59 og så nyde
at den hastighed jeg plejer at køre med pludseligt er lovlig et min senere!

Hvordan er det lige det forholder sig med bødestørrelser og frakendelse
efter den dato?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Leonard

Dato : 07-02-04 23:33

Broegger <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote:

>Hvordan er det lige det forholder sig med bødestørrelser og frakendelse
>efter den dato?

Lavere grænser for frakendelse af kørekortet ved kørsel på motorvej.
Grænsen for betinget frakendelse af førerretten sænkes til 160 km/t.

http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=69798

Fra : Broegger

Dato : 07-02-04 23:41

Leonard <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> fumlede med tastaturet og
frembragte news:prpa201k2qi7qng0257eko3iu16o81uuml@4ax.com:

> http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=69798

takker... det var lige det jeg skulle bruge.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Leonard

Dato : 07-02-04 23:54

>takker... det var lige det jeg skulle bruge.

Ja, og med dårlige hukommelse trængte jeg også lige selv til at
genopfriske det lidt

Fra : Broegger

Dato : 07-02-04 21:43

Leonard <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> fumlede med tastaturet og
frembragte news:hrfa20pp4peaakmmk2rh5rkpeqmr3qdpsk@4ax.com:

> hastighedsgrænsen er 110 km/t. Skiltene er til når det d. 1. april
> bliver tilladt at køre 130 km/t på udvalgte strækninger.

Det er da ikke 1-4 er det? Jeg troede det var 30-4.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 07-02-04 22:06

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hastighedsgrænsen er 110 km/t. Skiltene er til når det d. 1. april
> bliver tilladt at køre 130 km/t på udvalgte strækninger.

Kunne det ikke tænkes nogle er med ophævelse af fartbegrænsning af 110km/t?
Så vil nogle måske tro de 130km/t er indført...

Venligst