Køb af suzuki gs 500e
Fra : sunsite.auc.dk

Dato : 06-02-04 14:10

Hej jeg står og overvejer at købe en suzuki gs500e fra 1993 som har kørt
8000km. Den er lilla med fuldkåbe og den koster 12000kr u.afgift og 31000
med afgift

er det en fair pris?? og er der nogle specielle ting jeg skal være opmærksom
på når jeg skal kigge på den??

Patrick

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-02-04 14:38

> [...]
> og 31000 med afgift
>
> er det en fair pris?? og er der nogle specielle ting jeg skal være
> opmærksom på når jeg skal kigge på den??

Hej Patrick

Med hensyn til GS 500 E markedet, så er det bare at lede. Du har månedsvis
at lede i endnu, og der er masser at vælge imellem. Jeg har set en 1999'er
der havde gået 22.000km til 32K i DBA. Den vil jeg hellere anbefale dig en
der er 11 år gammel. Jeg ville også købe den privat.

Kig på mit kilometer lange indlæg til Frederik den 2/2 der hedder
"begyndercykel". Der er tips at hente der.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-02-04 15:26

> [...]
> og 31000 med afgift
>
> er det en fair pris?? og er der nogle specielle ting jeg skal være
> opmærksom på når jeg skal kigge på den??

Mener du seriøst at den kun har kørt 8000km.? Det lyder helt utroligt lidt
på 11 år.

Hvad du skal kigge efter generelt kan du jo sikkert finde i Bagers tråd (som
han lige selv nævnte). Jeg vil bare nævne nogle ting specifikt for GS500.

Du skal specielt kigge efter rust ved kronhovedet og en rusten udstødning.
Det er svage steder og en ny udstødning er jo absolut ikke gratis, specielt
ikke da den er i et stykke.
Du har tid nok, så lad være med at købe een bare fordi du har for travlt.
Det kan blive dyrt og der er jo masser af dem.

Overvej lige om du gider en fuldkåbe. Personligt synes jeg ikke den er
nødvendig før ved 180-200 km/t og den koster altså en halv bondegård, hvis
du vælter mc'en. Også selvom du holder stille.

Kan se du poster fra sunsite, fordi jeg er sådan en god detektiv .
Er du også fra AUC?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : jesper

Dato : 06-02-04 22:35

> Overvej lige om du gider en fuldkåbe. Personligt synes jeg ikke den er
> nødvendig før ved 180-200 km/t og den koster altså en halv bondegård, hvis
> du vælter mc'en. Også selvom du holder stille.

Og en luftkølet MC med fuldkåbe har et højere olieforbrug hvis man
kører i de sydlige lande om sommeren eller kører Bakkens åbning, hvor
motoren heller ikke kan køles nok ned...

Jesper
(der mener at en vand-kølet GPZ500s er et meget bedre køb )

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-02-04 22:46

"jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> motoren heller ikke kan køles nok ned...
>
> Jesper
> (der mener at en vand-kølet GPZ500s er et meget bedre køb )

Sjovt - det har jeg nu aldrig oplevet på min med kåbe....jeg har faktisk
aldrig kunnet måle et olieforbrug mellem skift.
Og jeg har heller ikke oplevet problemer med manglende køling.
Så deeet......

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : jesper

Dato : 07-02-04 21:20

> [...]
> aldrig kunnet måle et olieforbrug mellem skift.
> Og jeg har heller ikke oplevet problemer med manglende køling.

Det med olieforbruget hænger også lidt sammen med hvor mange KM
motoren har kørt, men der er jo en grund til at en GS500f har monteret
en oliekøler som standart...

Jesper

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-02-04 21:59

> Det med olieforbruget hænger også lidt sammen med hvor mange KM
> motoren har kørt, men der er jo en grund til at en GS500f har monteret
> en oliekøler som standart...
>
> Jesper

"GS500f" ?? - ikke i MC Revyen for de sidste mange år.
Og jeg kan altså ikke finde en oliekøler på min "e"-model.
Og selvfølgelig hænger forbruget sammen med km-standen. Et eller andet sted
efter 100 tkm kan man vel godt tillade sig at blive lidt mere tørstig.
Endelig syntes jeg at de fleste bemærkninger herinde om olieforbrug på denne
model
kommer fra de samme 2-3 personer. Sjældent fra ejere af modellen.
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : jesper

Dato : 08-02-04 10:02

> "GS500f" ?? - ikke i MC Revyen for de sidste mange år.
> Og jeg kan altså ikke finde en oliekøler på min "e"-model.

Den nye GS500f er en alm. GS'er som nu har fået en racerkåbe monteret...
"og endelig en oliekøler for mere konsistent arbejdstemperatur." (citat)
www.suzuki-mc.dk
Og så koster den "kun" 65000,-

Jesper

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-02-04 23:57

> [...]
> motoren heller ikke kan køles nok ned...
>
> Jesper
> (der mener at en vand-kølet GPZ500s er et meget bedre køb )

Er det ikke den, der altid får tæv herinde for at være mindre holdbar, men
lidt kvikkere end GS'eren?

Personligt ville jeg vælge GS'eren og det gjorde jeg så

Lige meget hvilken man vælger, skifter man den nok ud med noget større, når
man får chancen alligevel. Det gør jeg i hvert fald, men jeg er nu alligvel
godt nok tilfreds med min lille cykel.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : TheHobbit

Dato : 07-02-04 12:53

> [...]
når
> man får chancen alligevel. Det gør jeg i hvert fald, men jeg er nu

Jeg har nøjagtigt den samme holdning. GS'eren var efter min mening det
bedste valg da jeg startede, man får den pæneste (stand) MC med færrest km
til den bedste pris. For 10-15.000 kr mere kunne jeg have fået en CB500 som
er en Honda og derfor lidt federe - og for yderligere 10-15.000 mere
kunne jeg - osv osv. Jeg synes heltklart det var den MC der gav mest for
pengene.

Som nybegynder prioriterede jeg en forholdsvis ny MC der ikke ville byde på
overraskelser (hverken på værkstedet eller i trafikken) i god stand og med
forholdsvis få km. Hvad angår det tidspunkt man vil skifte på så tror jeg
det er det samme om man er startet på en GS500 eller en CB500.

/Stephan - DT, GS og CBR
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

Fra : Hekto

Dato : 07-02-04 13:20

TheHobbit wrote in

> [...]
> trafikken) i god stand og med forholdsvis få km. Hvad angår det
> tidspunkt man vil skifte på så tror jeg det er det samme om man er

De færreste fortsætter jo med at køre på den samme MC hele livet.
GS'eren er fin at starte på, og billig at kvaje sig på ... hvis det
skulle blive 'nødvendigt'
Køreegenskaberne passer glimrende til evnerne, og man kan sagtens få
udbytte af at deltage i diverse kørekurser på den.

Et år eller to efter, kan man så købe noget der er større og mere
udfordrene, hvad enten det er en HD eller en Duc'. ;0)
Man passer godt på den, vasker og pudser, og så kan man sælge den til
næsten samme pris som man gav. Tabet er minimalt.

GPZ'en er også glimrende; men man bør se på modellerne fra 93/94 og
frem, med skive bagpå. Køregenskaberne er gode og motoren lidt mere
hidsig en GS'eren. Den er lidt lavere, så har man kort landingsstel,
kan der måske være en idé i at prøve sådan een, og se om den passer
en bedre. Priserne er lidt højere og og 'udbyttet' er kun marginalt
bedre. (ja, ja, efter min mening, altså)

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Armand

Dato : 07-02-04 13:44

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke den, der altid får tæv herinde for at være mindre holdbar, men
> lidt kvikkere end GS'eren?

I de snart fem år jeg har excelleret her på gruppen tror jeg ikke at der har
været så meget som én, som har misytret om GPZ500'eren! :-|

Og at påstå at en hvilkensomhelst vandkølet motor er mere holdbar end en
luftkølet er ganske risikofrit!

--
Armand.

Fra : Anders Thorup

Dato : 07-02-04 14:27

> Er det ikke den, der altid får tæv herinde for at være mindre
> holdbar, men lidt kvikkere end GS'eren?

GPZ = mindre holdbar???

Det tror jeg ikke du skal satse dine spareskillinger på.
Jeg har selv haft en GPZ 500S fra 93 og den virkede absolut solid, og
finishen er vel nok også en del bedre end en budget Suzuki, såee :-/

Efter min mening, er der også langt mere fornøjelse i en GPZ 500, i forhold
til en GS 500(har dog kun prøvet en kort tur på en).

MVH / Best Regards
Anders Thorup(eks. GPZ 500S ejer)
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-02-04 15:27

> [...]
>
> Efter min mening, er der også langt mere fornøjelse i en GPZ 500, i
> forhold til en GS 500(har dog kun prøvet en kort tur på en).

Jeg mente bare at have hørt flere gange herinde, at man allerede efter ca.
30.000km skulle kigge godt efter knastakslerne fordi de er ved at være
færdige.

Det kan da godt være, at jeg husker helt forkert, men jeg skrev det jo også
som et spg. Ikke som en påstand.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-02-04 15:36

> [...]
> færdige.
>
> Det kan da godt være, at jeg husker helt forkert, men jeg skrev det
> jo også som et spg. Ikke som en påstand.

Nu kan jeg sikkert snart selv læse det hele, for der er lige en der har
lavet et indlæg hvor han spørger om netop denne mc.

Mon det her link virker?
4024efac$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
--
mvh. Jacob Larsen - GS500 som stadig er min favorit i denne klasse

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-02-04 15:38

> Mon det her link virker?
> 4024efac$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

Det gjorde det så vist ikke, men indlæget hedder "Kawa Gpz 500 fra 1996"
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 07-02-04 15:41

"Jacob Larsen" skrev i meddelelsen news:c02t2j$ame$1@sunsite.dk...

> Det gjorde det så vist ikke, men indlæget hedder "Kawa Gpz 500 fra 1996"

Du skal bare huske at skrive news: foran. Så bliver det klikbart i Outlook.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-04 02:04

> Du skal bare huske at skrive news: foran. Så bliver det klikbart i
> Outlook.

Ah cool. Det er forresten en fed cykel, du har dig der.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 08-02-04 12:03

"Jacob Larsen" skrev i meddelelsen news:c041o5$5lg$1@sunsite.dk...

> Ah cool. Det er forresten en fed cykel, du har dig der.

Ja, jeg er også rigtigt glad for den.

Jeg er i øjeblikket i gang med at lave service på den, hvor den bl.a. skal
have frisk motorolie, oliefilter, forgaffelolie, bremseklodser for,
stålarmerede bremseslanger, og ny bremsevædske. Udover det skal den også
have nye blinklys, dobbel bobbel kåbeglas, og hvis der er råd til det får
den også en bundkåbe. Når delene er skiftet får den den helt stor tur med
vask polering o.s.v.

P.S. Det er mere overskueligt hvis du undlader at slette øverste linie når
du svarer, så men kan se hvilket indlæg du svarer på.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Anders Thorup

Dato : 07-02-04 15:37

Jacob Larsen wrote:
> Jeg mente bare at have hørt flere gange herinde, at man allerede
> efter ca.
> 30.000km skulle kigge godt efter knastakslerne fordi de er ved at være
> færdige.

Min havde gået ca. 40.000km da jeg solgte den, og den gik absolut perfekt i
motoren.
Har aldrig hørt noget om at GPZ500S skulle have den slags problemer! Men jeg
kan da godt tage fejl.

> Det kan da godt være, at jeg husker helt forkert, men jeg skrev det
> jo også som et spg. Ikke som en påstand.

Det er da også bare i orden

MVH / Best Regards
Anders Thorup

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-02-04 18:10

((FJERNDETTE wrote:

(underligt navn, der står i din header

> [...]
> færdige.
>
> Det kan da godt være, at jeg husker helt forkert,

Det er jeg ret overbevist om er tilfældet, for i de ~5 år jeg har læst med
mindes jeg overhovedet ikke at have læst noget om at GPZ500'ere har
problemer med knasterne... og google giver mig helt ret

<http://groups.google.com/groups?q=gpz500+OR+gpz500s+knastaksel+OR+knastaksler>

I øvrigt er der en god anmeldelse af cyklen her:
<http://groups.google.com/groups?selm=354E236A.4AF5FBC%40mail.dfh.dk>

> men jeg skrev det jo også som et spg. Ikke som en påstand.

Halvredder!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-02-04 18:34

> [...]
> GPZ500'ere har
> problemer med knasterne... og google giver mig helt ret

Ok, det var nok bare mig så.

> Halvredder!

*LOL* Barske ord fra en mand, der til dagligt befinder sig få hundrede meter
fra mig.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-02-04 20:05

((FJERNDETTE wrote:

> Ok, det var nok bare mig så.

Nemlig, det er altid dig!

> *LOL* Barske ord fra en mand, der til dagligt befinder sig få hundrede
> meter fra mig.

Nåja, det er jo rigtigt
--
mvh Jes Vestervang

Fra : jesper

Dato : 07-02-04 21:26

> Er det ikke den, der altid får tæv herinde for at være mindre holdbar, men
> lidt kvikkere end GS'eren?

En GPZ500 har ingen problemer!!! Og den er MEGET kvikkere!!!

> [...]
> man får chancen alligevel. Det gør jeg i hvert fald, men jeg er nu alligvel

Det er ikke alle der gør det... kommer an på hvad der er grund til at
man har MC'en...
Hvis det bare er følelsen af at køre på 2 hjul, så kan fx. en cb250
give den samme køreglæde...

Jesper

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-02-04 22:16

> En GPZ500 har ingen problemer!!! Og den er MEGET kvikkere!!!

Den har jo kun 60hk hvilket placerer den lige under en xj600, som heller
ikke ligefrem er en racer. GS'eren har jo rigtignok færre, men det kommer
vel alt sammen an på hvordan man definerer "meget".
Min næste mc skulle helst ikke være langsommere end en SV650 for ellers er
forskellen for lille i mine øjne.

> Det er ikke alle der gør det... kommer an på hvad der er grund til at
> man har MC'en...
> Hvis det bare er følelsen af at køre på 2 hjul, så kan fx. en cb250
> give den samme køreglæde...

Nu snakker jeg jo mest om en cykel til en begynder, som jeg mener starteren
af tråden er. Ellers har du ret. Der er sikkert et par gamle nisser rundt
omkring, der ikke er enige.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-02-04 23:47

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> writes:

> Min næste mc skulle helst ikke være langsommere end en SV650 for
> ellers er forskellen for lille i mine øjne.

Langsommere hvordan? I en lige linie?
I alt andet en decideret dragrace vil jeg vove påstanden at piloten
er ansvarlig for +75% af farten.

I erkendelse deraf har jeg en motorcykel der er rigtig god til
at køre ligeud

(og er der nogen der giver mig ret mht til min knallert vil jeg til
enhver tid antage det præcist modsatte synspunkt)

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-04 01:18

> Langsommere hvordan? I en lige linie?
> I alt andet en decideret dragrace vil jeg vove påstanden at piloten
> er ansvarlig for +75% af farten.

Ja... langsommere for mig selvf.
Under alle omstændigheder mener jeg, at jeg kan køre hurtigere på en SV650
end på en GPZ500 og medmindre du stiller med to cykler, så du kan bevise det
modsatte, rokker jeg ikke ved den holdning.

Jeg er bare typen der synes, det også skal være sjovt mellem svingene. Det
kan jeg da ikke være den eneste der synes.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-02-04 02:06

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> writes:

[SV650/GPZ]

> [...]
> SV650 end på en GPZ500 og medmindre du stiller med to cykler, så du
> kan bevise det modsatte, rokker jeg ikke ved den holdning.

Heh, det bliver jo ikke meget konkurrence når du skal bevise min
påstand
Anyhoo, så synes jeg bare det så mærkeligt ud at du skulle ha' noget
der var mindst lige så hurtigt som en SV. Det burde jo ikke være svært
at finde. Fred med det - en SV er ganske sjov at svinge på.

> Jeg er bare typen der synes, det også skal være sjovt mellem svingene.
> Det kan jeg da ikke være den eneste der synes.

Næh, selvom ZXRen svinger ganske fint (jo, MKS, det gør den altså), så
er den da også ret så skæg når det går ligeud. Faktisk meget skæg, men
det vil være ufornuftigt af mig at skrive præcist hvor sjovt

Fra : MKS - 74

Dato : 08-02-04 12:04

On 08 Feb 2004 02:06:26 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:

>Næh, selvom ZXRen svinger ganske fint (jo, MKS, det gør den altså)

He-he-heeeh Mikkel,nu er det jo i det hele taget nogle ret
interessante påstande/synspunkter der iøvrigt er fremkommet i denne
tråd,så skal vi bare regne denne her med ?!? .

(Se'fø'li kan den det,men alt er relativt jo ).

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-02-04 12:48

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> He-he-heeeh Mikkel,nu er det jo i det hele taget nogle ret
> interessante påstande/synspunkter der iøvrigt er fremkommet i denne
> tråd,så skal vi bare regne denne her med ?!? .

Ja det er da klart. Alt hvad jeg siger er Sandheden(tm)(c) når det
kommer til ZXRen. Selvom min tillid til Kawasaki fik et alvorligt
knæk i går da jeg fandt ud af at de kan få sig til at tage 500 kroner
for en sk*de bøjle der holder køleren. Det er jeg alligevel for nærig
til...

Men jeg skal nok få taget billeder når jeg engang får hevet færgen med
på bane

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-04 12:45

"Mikkel Christensen" wrote

> [...]
> der var mindst lige så hurtigt som en SV. Det burde jo ikke være svært
> at finde. Fred med det - en SV er ganske sjov at svinge på.

Pointen var bare at skiftet fra en GS500 til en GPZ500 ikke er nok i mine
øjne. Jeg tror ikke på at en GPZ'er svinger bedre end en SV'er, og jeg vil
gerne have et større kraftoverskud. Sådan er det bare.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Armand

Dato : 08-02-04 14:38

> Pointen var bare at skiftet fra en GS500 til en GPZ500 ikke er nok i mine
> øjne. Jeg tror ikke på at en GPZ'er svinger bedre end en SV'er....

GPZ'en svinger som en scooter, hvilket gør den uhyre letkørt indenbys og på
meget snævre veje!
Omkring åbne landeveje skal jeg ikke gøre mig klog på om den derfor vil
virke for nervøs når tæsket igennem blødere kurver :-/
Jeg hár været på nakken af en GS500, men husker ikke den for noget særligt,
hvilket såvel kan dække et hukommelsessvigt, som foranlediget af at der ikke
er
noget at huske :-/
Hvad angår SV'eren, så er den såmænd sportslig nok, men langtfra så
styrevillig(!) som GPZ'en. Min første turpå en SV foregik en påske hvor jeg
frekventerede et par roadshows, og jeg husker at være skuffet over at
SV'eren ikke "kørte lige efter næsen" - Dén diciplin klarede Yamaha's
Torden-es til min store overraskelse som den eneste dén weekend til UG

Endelig: Ret beset skal GPZ'en vel også sammenlignes med SV650"N" :-/

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-04 15:28

Armand wrote:
> [...]
> særligt, hvilket såvel kan dække et hukommelsessvigt, som
> foranlediget af at der ikke er noget at huske :-/

Den er jo heller ikke noget specielt. Det er en mc. Den kører fint og er
billig i anskaffelse og i drift.

> [...]
> hvor jeg frekventerede et par roadshows, og jeg husker at være
> skuffet over at SV'eren ikke "kørte lige efter næsen"

Hvad med den nye model i forhold til den gamle? Der må jo være en forskel
med alle de ændringer, der er lavet ikke?

Hvis jeg får prøvet en SV'er og finder ud af den styrer dårligt (dvs
dårligere end en fazer) bliver det heller ikke den cykel, der kommer til at
holde foran min dør. Under alle omstændigheder skulle den næste cykel helst
gå fra 0-100km/t på omkring 4 sek og samtidigt være til at styre.

> Endelig: Ret beset skal GPZ'en vel også sammenlignes med SV650"N" :-/

Hvorfor det? Er det pga. prisen eller hvad? Jeg ville da sammenligne den med
S-modellen med kåbe. :-|
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Armand

Dato : 08-02-04 19:40

> Hvorfor det? Er det pga. prisen eller hvad? Jeg ville da sammenligne den
> med S-modellen med kåbe. :-|

Tjaeh :-/
Trods kendsgerningen at begge kåber er "½-kåber", anser jeg SV-N's styrhøjde
for at matche GPZ'ens bedre end SV-S' :-/

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-02-04 20:16

((FJERNDETTE wrote:

> Hvis jeg får prøvet en SV'er og finder ud af den styrer dårligt (dvs
> dårligere end en fazer)

Du mente vist "ikke helt så godt som en Fazer", ikke?!?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-04 21:27

Jes Vestervang wrote:

> Du mente vist "ikke helt så godt som en Fazer", ikke?!?

*LOL* Jo selvfølgelig. Jeg er ellers altid så fazerglad, så det skulle ikke
være sagt på den måde..
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-02-04 18:18

((FJERNDETTE wrote:

> *LOL* Jo selvfølgelig. Jeg er ellers altid så fazerglad, så det skulle
> ikke være sagt på den måde..

Nu er jeg glad igen
--
mvh Jes Vestervang

Fra : jesper

Dato : 08-02-04 10:10

> [...]
> end på en GPZ500 og medmindre du stiller med to cykler, så du kan bevise det
> modsatte, rokker jeg ikke ved den holdning.

På de små snævre veje skal du ikke regne med ar du på en SV'er kan
ryste en GPZ500s af dig... Ligesom den også sagtens kan følge med en
CBR600f2 hvis bare GPZ-køreren er frisk nok..... Og det er denne
GPZ-kører

> Jeg er bare typen der synes, det også skal være sjovt mellem svingene. Det
> kan jeg da ikke være den eneste der synes.

Hvor sjovt og hvilken sjov?? Accelerationen eller et-hjuls-kørsel??

Jesper

Fra : MKS - 74

Dato : 08-02-04 11:57

On 8 Feb 2004 01:09:43 -0800, tiper@tiscali.dk (jesper) wrote:

> [...]
>ryste en GPZ500s af dig... Ligesom den også sagtens kan følge med en
>CBR600f2 hvis bare GPZ-køreren er frisk nok..... Og det er denne

*LOL* - Ja bare CBR og SV650-piloterne er tilsvarende _U_ -friske så
skal det såmænd nok passe

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-04 13:00

"jesper" <tiper@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> ryste en GPZ500s af dig... Ligesom den også sagtens kan følge med en
> CBR600f2 hvis bare GPZ-køreren er frisk nok..... Og det er denne

Jeg snakker nu om, hvilken mc jeg selv kunne køre hurtigst på. Der findes
sikkert også nogle gutter, der i visse situationer, kunne køre fra mig på en
Yamaha Jog med 80ccm tun, men det er ikke dem jeg snakker om.

Det

> Hvor sjovt og hvilken sjov?? Accelerationen eller et-hjuls-kørsel??

Det skal helst være sådan, at man skal passe lidt på, at forhjulet bliver i
asfalten, når man starter og at dyret kan gå på baghjul uden at man bruger
koblingen, men bare bruger "slip-gassen"-tricket. Det kan en fazer 600 og
SV-folket siger, det er det samme for dem og tallene giver dem ret. Da
SV'eren er flottest IMO, vil jeg ville jeg gerne se om det var en mc, der
kunne passe mig. At jeg synes 60hk er for lidt, kan mange andre sikkert godt
sætte sig ind i. Ellers lavede de jo ikke større mc'er.

Jeg kan da godt forstå, hvis du er glad for din cykel, men det lyder mest
som om du synes, alle andre skal synes den er stor nok til dem. Jeg vil bare
gerne have noget større, det kan du da ikke have så meget imod.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-02-04 12:14

> Under alle omstændigheder mener jeg, at jeg kan køre hurtigere på en
> SV650 end på en GPZ500 og medmindre du stiller med to cykler, så du
> kan bevise det modsatte, rokker jeg ikke ved den holdning.

Kom med på en banedag, så skal du nok få tæv at noget mindre. Jeg er
personlig blevet kørt fra på min CBR 600 af en GS 500 E. Desværre var den
også droslet til 34HK. Der går også rygter om noget med en 86'er XS 400. Så
www.pmc.dk under media for Sturup billder og effektkurven på XS'eren. Den
er skræmmende. Det gik dog ikke særlig meget lige ud. Tror i jeg fik lov til
at høre for det i klubben senere?
www.sturupraceway.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 08-02-04 12:27

On Sun, 8 Feb 2004 12:14:07 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Kom med på en banedag, så skal du nok få tæv at noget mindre.

Ja-ja JJ,det er jo meget godt og det kan såmænd meget vel passe,men nu
skrev Jacob jo mere om hvilke cykler der for _ham_ ville være hurtigst
og der tror jeg såmænd nok det skal passe,til gengæld kender jeg så
også min. en GPZ500-kører der nok ville sætte ham på hans (endnu
imaginære) SV'er....æbler og pærer du ved

> [...]
>er skræmmende. Det gik dog ikke særlig meget lige ud. Tror i jeg fik lov til

Morsom lille go-kart bane iøvrigt men herre ujævn...og ikke helt
ufarlig,som hende der lånte Kai's Cat fandt ud af.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-04 13:05

MKS - 74 wrote:

> [...]
> også min. en GPZ500-kører der nok ville sætte ham på hans (endnu
> imaginære) SV'er....æbler og pærer du ved

Se, der ramte du hovedet på sømmet.

Er det ikke snart rigtigt forår. Jeg vil ud og køre.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Hekto

Dato : 08-02-04 00:23

Jacob Larsen wrote in news:c03kd3$4k9$1@sunsite.dk:

> [...]
> Min næste mc skulle helst ikke være langsommere end en SV650
> for ellers er forskellen for lille i mine øjne.

Du bliver sikkert forbavset over andre ting. Det er nok ikke farten
der vil overraske dig!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-02-04 00:59

> Du bliver sikkert forbavset over andre ting. Det er nok ikke farten
> der vil overraske dig!

Hvad mener du helt præcist? Jeg har selvfølgelig kørt på andre mc'er og
synes f.eks at en fazer 600 ville passe mig fint. Jeg tror umiddelbart, at
jeg så hellere vil have en SV650S dog uden at have prøvet en endnu, men det
vil jeg selvf. gøre engang og jeg regner da ikke med at den kører ringere
end fazeren. Det er jo altsammen noget, jeg må se på, når jeg skal have en
ny cykel.

Under alle omstændigeder nytter det jo i mine øjne ikke meget at smide en
for lille motor på en mc, og så påstå, den er hurtig, lige meget hvilket
stel osv. der ellers sidder på. En gpz har kun 60 hk og ellers den samme
motor som en ER-5. Det er sikkert en ok cykel, men nogen racer er det altså
ikke.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Hekto

Dato : 08-02-04 02:32

Jacob Larsen wrote in news:c03tup$mnn$1@sunsite.dk:

> [...]
> 60 hk og ellers den samme motor som en ER-5. Det er sikkert en ok
> cykel, men nogen racer er det altså ikke.

GS'eren 450 eller 500, det er næææsten det samme, er meget lige ud ad
landevejen. Motoren trækker; men ikke hysterisk. Motorbremsen er
ganske effektiv, det er den ikke på en V2er. Bundtrækket er nærmest
enormt, i forhold til en GS'er, der trods alt trækker jævnt.
Du kan ikke helt sammenligne antallet af heste, for de føles meget
anderledes.
Du vil sikkert i starten opleve, at MC'en begynder at have det
rigtigt sjovt, hvor du begynder at stå af.

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 08-02-04 11:57

"Hekto" skrev i meddelelsen news:Xns948919984EA70hektodk@62.243.74.162...

> GS'eren 450 eller 500, det er næææsten det samme, er meget lige ud ad
> landevejen. Motoren trækker; men ikke hysterisk. Motorbremsen er
> ganske effektiv, det er den ikke på en V2er.

Øhh, er jeg den eneste der ikke er enig ang. motorbremse på en V2er ?
Jeg syntes da netop jeg skal passe endnu mere på SVeren fremfor min tidl.
XJ600S.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Hekto

Dato : 08-02-04 12:39

Kenn H. Jensen wrote in

> Øhh, er jeg den eneste der ikke er enig ang. motorbremse på en
> V2er ? Jeg syntes da netop jeg skal passe endnu mere på SVeren
> fremfor min tidl. XJ600S.

Jeg synes at det var en markant overgang fra 2T'ere (hvor der
selvfølgelig er nul motorbremse) til GS'eren, og så igen til DUC'en
hvor den er væsentlig mindre. Det skal dog siges at GS'eren var lavt
gearet mens Duc'en er højt gearet. Dog ikke så det gør hele
forskelln.