Att.: Mondeo-Tom :)
Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 09:13

Hvor bli'r de billeder af på et færdigtmonteret dobbelt
udstødningssystem på en/din Mondeo !

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 10:28

> Hvor bli'r de billeder af på et færdigtmonteret dobbelt
> udstødningssystem på en/din Mondeo !

Der er ikke sket mere i sagen.......
Det hele strander på at jeg har ødelagt mit elektroniske adgangskort til
værkstedet med liften, så jeg har ikke kunnet komme igang med at måle
diameteren på røret der sidder under bilen.
Når jeg har denne diameter skal jeg havet drejet en ring til at sidde mellem
samlingerne.

Ellers har jeg både U-bøjler og gummistropper.......men det tager "lidt" tid
at få et nyt adgangskort.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : alexbo

Dato : 07-02-04 10:37

> Det hele strander på at jeg har ødelagt mit elektroniske adgangskort til
> værkstedet med liften, så jeg har ikke kunnet komme igang med at måle
> diameteren på røret der sidder under bilen.

Den kan du måske finde her
http://www.fmsolutions.nl/tennecoauto/walker2003/

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 10:30

> Hvor bli'r de billeder af på et færdigtmonteret dobbelt
> udstødningssystem på en/din Mondeo !

Glemte ogå at jeg lige har købt noget varmebestandig spraymaling som jeg vil
sprøjte potterne med så de ikke ruster så hurtigt.

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 10:33

On Sat, 7 Feb 2004 10:29:44 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det hele strander på at jeg har ødelagt mit elektroniske adgangskort til
>værkstedet med liften

Jamen dog - det var ikke klogt. Med dén bil

>så jeg har ikke kunnet komme igang med at måle diameteren på røret
>der sidder under bilen.

Ved man vel hos Ford, eller kan vel læses i dine mange bøger?

>men det tager "lidt" tid at få et nyt adgangskort.

Klart, klart - en stor organisation kræver lang tid

>Glemte ogå at jeg lige har købt noget varmebestandig spraymaling som jeg vil
>sprøjte potterne med så de ikke ruster så hurtigt.

Hmm - måske noget man skulle tænke over til Omega'en.
Problemet kendes jo ikke ift. den rustfrie udstødning på Alfa'en

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 10:45

> Jamen dog - det var ikke klogt. Med dén bil

> Ved man vel hos Ford, eller kan vel læses i dine mange bøger?

jo det står skam også i Haynes men jeg stoler ikke på det, så jeg vil selv
måle diameteren ellers ender det med at jeg får en ring som ikke kan komme
på eller en som er utæt.

> Klart, klart - en stor organisation kræver lang tid

Åh ja, han skal først have mit gamle kort og så skal der sendes et nyt, det
er skam en meget kompliceret process som man ikke sådan lige gennemfører.

> Hmm - måske noget man skulle tænke over til Omega'en.
> Problemet kendes jo ikke ift. den rustfrie udstødning på Alfa'en

Næh min nuværende potte er rimelig gennemtærret. Rørene fejler intet
.......så hvis lidt spray kan forsinke processen på det nye er det værd at
male det.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-02-04 10:50

> Næh min nuværende potte er rimelig gennemtærret. Rørene fejler intet
> ......så hvis lidt spray kan forsinke processen på det nye er det værd at
> male det.

Ak ja, man mindes de goe gamle dage hvor en udstødning max holdt 2 vintre
hvis man var heldig - jeg mener at kunne huske noget med en onkel som
prøvede at omvikle hele systmet med alufolie holdt fast med ståltråd - om
det havde nogen effekt kan jeg ikke huske...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 10:51

> [...]
om
> det havde nogen effekt kan jeg ikke huske...

jep mine rør holdte også kun en 2-3 år på de biler der ikke havde
katalysator, de blev tærret op indefra.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-02-04 10:55

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>jep mine rør holdte også kun en 2-3 år på de biler der ikke havde
>katalysator, de blev tærret op indefra.

Hvordan helvede (pardon my french) bærer i jer ad med at få tingene
til at holde så kort tid ?

mine potter har sgisme altid holdt mindst 4 år ..

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 11:00

> Hvordan helvede (pardon my french) bærer i jer ad med at få tingene
> til at holde så kort tid ?
>
> mine potter har sgisme altid holdt mindst 4 år ..

Logik for pullehøns
Du har flere biler du skifter mellem, vi andre bruger jo vores bil hver dag.

Det er ikke antal Km der tæller men hvor ofte man kører korte ture hvor det
hele er specielt syreholdigt.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-02-04 11:09

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Logik for pullehøns

Sådanne pullegokker har jeg ikke .... flere af ;)

>Du har flere biler du skifter mellem, vi andre bruger jo vores bil hver dag.

Det var nu også i gamle dage, altså tiden med kun 2 biler, jeg så at
potterne holdt længe, men ok - der køres jo også normalt pæne ture.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 14:38

On Sat, 07 Feb 2004 10:55:10 +0100, jan@stevns.net wrote:

>mine potter har sgisme altid holdt mindst 4 år ..

Hmmm..... - hvordan måler man det?

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-02-04 14:44

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Hmmm..... - hvordan måler man det?

Jeg kigger blot på kvitteringen fra købet af den forrige potte .......

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 14:55

On Sat, 07 Feb 2004 14:43:49 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Jeg kigger blot på kvitteringen fra købet af den forrige potte .......

OK - måske jeg oplever det en dag

/Mogens