Så blev der handlet
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-02-04 20:04

Hej

Efter laaaang tids overvejelser frem og tilbage mellem forskellige bilmærker
og modeller, fik jeg endelig handlet.

Har kigget en del på 318iS coupe, 323ti, Audi A3 T, Golf IV Gti Turbo og
Alfa 156 2.0

Det blev/bliver en BMW 323ti Compact fra 97 - 170.000 km.

Den var bare over alle mine forventninger, da den fremtrådte utrolig
velholdt og synede næsten som ny. Jeg var lidt bare for km standen, men det
bar den slet ikke præg af, og den kørte også fantastisk uden nogen mislyde.
Motoren var virkelig impornerende, den gik total jævn, og sikke en moment :)
Den er opgivet til 170 HK 245 NM, men han havde en rullefelts udskrift der
sagde 187HK 301NM. Det er da virkelig imponerende, eftersom den står total
standart, dog er bagpotten udskiftet til en rusfri. Så nu forstår jeg bedre
folk, der vil betale for at køre med 6 cyl eller mere... Det er ikke så
meget ydelse det handler om, men også køreglæde....

Jeg var simpelthen bare solgt, der var ingen vej tilbage. Trods en grøn
ejerafgift på 2500 halvårigt og en forsikring til 9000, må jeg eje den.

Jeg vil lige poste nogle billeder i dk.binaer.motor, hvis eller jeg kan
finde ud af det :)

Syntes bare lige jeg skulle fortælle lidt om det... Kunne næsten ikke lade
være hehe

Venligst
Hans Mouridsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-04 20:13

On Fri, 06 Feb 2004 20:03:33 +0100, Hans Mouridsen wrote:

> Syntes bare lige jeg skulle fortælle lidt om det... Kunne næsten ikke lade
> være hehe

Slet ikke misundelig.. slet ikke hehe.

Tillykke med den!! Den bliver du glad for.

Ikke alt skal være så kedeligt som når lillemor gerne vil bestemme af
og til

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 06-02-04 20:20

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse

> Det blev/bliver en BMW 323ti Compact fra 97 - 170.000 km.

Tillykke. - Den tror jeg du bliver glad for.

-M

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-02-04 20:24

Hej

> Tillykke. - Den tror jeg du bliver glad for.

Tak tak... Det jeg er næsten ikke i tvivl om.

Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan men uoloader billeder til binaer
gruppen?

Jeg har prøvet bare at vedhæfte en fil, som på en mail, men det vil den
ikke??

Venligst
Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-02-04 20:50

Nu har jeg billeder på http://323ti.webbyen.dk/

/Hans

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 06-02-04 21:06

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in message
> Nu har jeg billeder på http://323ti.webbyen.dk/

Tillykke med din bil; den er flot.

Må jeg spørge, hvad du har givet for den?

Vh

Morten

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-02-04 21:31

> Tillykke med din bil; den er flot.
>
> Må jeg spørge, hvad du har givet for den?

Den er her på bilbasen, 149.999 står den til.

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=364100&page=1

Niels

Fra : John Sahl

Dato : 06-02-04 21:35

Niels Bengaard wrote:
> Den er her på bilbasen, 149.999 står den til.

Det var ikke det der blev spurgt om

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-02-04 21:42

On Fri, 6 Feb 2004 21:34:59 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Det var ikke det der blev spurgt om

>--

Hej John.

Du mener vel som mig,at næste spørgsmål har været:

Jow, men hva' ska' a' gi' forn? ))

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 06-02-04 21:41

Folmer Rasmussen wrote:

Hej Folmer,

> Du mener vel som mig,at næste spørgsmål har været:
>
> Jow, men hva' ska' a' gi' forn? ))

Ja, jeg betaler i al fald aldrig det der står på prissedlen ;c)

Fra : Brian

Dato : 06-02-04 21:50

Hejsa

John Sahl wrote:

> Ja, jeg betaler i al fald aldrig det der står på prissedlen ;c)

Kassedamerne må være pænt træt af dig

/Brian

Fra : John Sahl

Dato : 06-02-04 21:53

Brian wrote:
> Kassedamerne må være pænt træt af dig

Jeg har endnu ikke købt nogen bil i Netto

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 06-02-04 21:40

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

Er der traditionelt forskel på den annoncerede pris - og så den virkelige.
Jeg har aldrig købt brugt over nettet; men annoncerer nogle bevidst lavere,
end hvad de forventer; en slags skjult auktion?

Vh

Morten

Fra : John Sahl

Dato : 06-02-04 21:46

Morten Højgaard Roth wrote:
> Er der traditionelt forskel på den annoncerede pris - og så den
> virkelige. Jeg har aldrig købt brugt over nettet; men annoncerer
> nogle bevidst lavere, end hvad de forventer; en slags skjult auktion?

Nej, folk sætter som regel prisen så de kan tillade sig at handle
lidt nedad, dermed føler både køber og sælger at de har gjort
en god handel

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 06-02-04 21:47

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Nej, folk sætter som regel prisen så de kan tillade sig at handle
> lidt nedad, dermed føler både køber og sælger at de har gjort
> en god handel

Det er normal købmandslogik, ja, Men hvis jeg havde en virkeligt attraktiv
vare, kunne jeg godt forestille mig at gøre det omvendt - altså lokke
interesserede til og så sige "der står andre på venteliste, men hvis du
smækker 5000 oveni, så...". Det er ser man fx med lejligheder, der ofte
annonceres langt under den reelle pris på DBA. Ved ikke, om nogle føler den
logik med bilsalg...

Vh

Morten

Fra : John Sahl

Dato : 06-02-04 21:52

Morten Højgaard Roth wrote:
> [...]
> med lejligheder, der ofte annonceres langt under den reelle pris på
> DBA. Ved ikke, om nogle føler den logik med bilsalg...

Så skriver man vel i det mindste "HBO" Højeste Bud Over.

Men markedet for brugte biler er vist ikke lige til den slags,
med mindre det er en virkelig specialitet man søger eller sælger
og så ville man nok i stedet bare sætte prisen som man vil have
det.

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 06-02-04 21:52

> [...]
> med mindre det er en virkelig specialitet man søger eller sælger
> og så ville man nok i stedet bare sætte prisen som man vil have

Tror du har ret; der nok flere biler til salg, end der er lejligheder til
leje. Det er vel udbud og efterspørgsel

Vh

Morten

Fra : Thomas Krath

Dato : 07-02-04 00:52

> Den er her på bilbasen, 149.999 står den til.
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=364100&page=1

Den SER UD SOM DEN SKAL SE UD!!! FEEED spand - stort tillykke. Rigtig fine
fælge!!! :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 06-02-04 23:02

> Nu har jeg billeder på http://323ti.webbyen.dk/

Ser kraftstejleme godt ud :)

-M

Fra : Jensn

Dato : 06-02-04 21:01

> Det blev/bliver en BMW 323ti Compact fra 97 - 170.000 km.

> Syntes bare lige jeg skulle fortælle lidt om det... Kunne næsten ikke lade
> [...]

Hej Hans

TILLYKKE !!

Den bliver du garanteret glad for.........der er dog et lille minus !

....man bliver bidt af det - næste bil skal også være BMW - jeg kører nu
på min sjette BMW

Mvh.
Brian S Jensen - BMW 525i 24v

Fra : Mikael L

Dato : 06-02-04 21:09

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den bliver du garanteret glad for.........der er dog et lille minus !
>
> ...man bliver bidt af det - næste bil skal også være BMW - jeg kører nu

Men som BMW engang skrev i deres reklamer. Hellere brugt end aldrig

Jeg er nu kun ved min nr.2

Mikael

Fra : Jensn

Dato : 06-02-04 21:15

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Men som BMW engang skrev i deres reklamer. Hellere brugt end aldrig
>
> Jeg er nu kun ved min nr.2
>
> Mikael

Ja,ja - alt har sin start - hvilken bil skal du ha' næste gang ?

Jensn

Fra : Mikael L

Dato : 06-02-04 21:18

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Ja,ja - alt har sin start - hvilken bil skal du ha' næste gang ?

Jeg startede med en E30, nu har jeg E34. Hvis forsikringen vil kunne jeg
godt tænke mig en E32.

Mikael

Fra : Jensn

Dato : 07-02-04 20:33

> [...]
> nu

> Jeg startede med en E30, nu har jeg E34. Hvis forsikringen vil kunne jeg

Hej Mikael

Da vi købte vores nuværende E34'er var det ellers meget tæt på at det
blev en E32'er (735i) - men frygten for janteloven gjorde at vi holdt os
til 525i'ern

Men næste gang kan janteloven rende mig i røven !

Mvh.
Jensn

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 20:42

On Sat, 7 Feb 2004 20:32:40 +0100, "Jensn" <m3m5@hotmail.com> wrote:

>Da vi købte vores nuværende E34'er var det ellers meget tæt på at det
>blev en E32'er (735i) - men frygten for janteloven gjorde at vi holdt os
>til 525i'ern

Dét skal du nok ikke være voldsomt ked af. En 735i kan være en stor
økonomisk mundfuld for nogle, idet den er markant dyrere i drift...

/Mogens

Fra : Mikael L

Dato : 08-02-04 01:51

> [...]

> til 525i'ern
>
> Men næste gang kan janteloven rende mig i røven !

Nu er det ikke janteloven der afholder mig fra det. Den stiftede jeg
bekendskab med dengang jeg havde en E30 316. Der var jeg jo den unge mand
med den store BMW. Folk var jo kolde overfor at det var den mindste model i
rækken.

Det der kan afskrække mig fra at købe en, er forsikring og vedligeholdelse.
Men jeg vil gerne prøve det, bare for en kort stund

Mikael

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-04 21:08

Flot bil, Hans - tillykke med den.
Import, svensk eller... ?

/Mogens

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-02-04 21:12

Hej

> Flot bil, Hans - tillykke med den.
> Import, svensk eller... ?

Nej den er pære dansk... 2 ejere begge over 30 år :)

/Hans

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-02-04 21:57

Hej!

Hans Mouridsen wrote:

> Nej den er pære dansk... 2 ejere begge over 30 år :)

Hmmm, 30? Jeg troede kun bilen var 7 år gammel

Anyway, tillykke :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Lars Hansen

Dato : 06-02-04 22:29

> Nej den er pære dansk... 2 ejere begge over 30 år :)
>
> /Hans

howhow. Nu ikke al den generalisering omkring alder igen, jeg runder da
snart de 25, men derfor giver jeg da ikke konstant min bimmer røvfuld:)

Mvh Lars

Fra : Finn I

Dato : 06-02-04 21:28

Kun et at sige - STORT tillykke.
BMW _er_ "Freude am fahren"

Finn I
BMW E46
http://hjem.tele2adsl.dk/E46/

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 06-02-04 23:07

"Finn I" <findes@ikke.nu> skrev i en meddelelse

> http://hjem.tele2adsl.dk/E46/

Flot bil.

-M

Fra : Thomas Krath

Dato : 07-02-04 00:54

> Kun et at sige - STORT tillykke.
> BMW _er_ "Freude am fahren"

:)

Hvorfor har du det logo på fra "the Ring"?

Fra : Finn I

Dato : 07-02-04 01:22

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor har du det logo på fra "the Ring"?

Fordi jeg har efterhånden besøgt den nogle gange og sidste år var vognen
rundt på ringen (skal sandsynligvis igen i uge 28 i år).

Sidste år var en fantastisk oplevelse. En del af Tysklands "dyre drenge" var
nede og tage sportsfører licens. Og det "værktøj" de havde til det var altså
ikke en almindelig Porsche 911. Jeg så én 911 turbo ellers var resten af de
Porsche'r der var der GT2 og GT3. Ud over det var der bl.a. AMG Mercedes
(ingen standard), Ferrari, Corvette, Audi RS6 til stede. I alt var der ca.
60 af disse eksotiske vogne (og de blev altså ikke sparet af deres ejere).
Den med mindste motor jeg så var en Honda S2000.

Jeg så også den nye BMW M3CSL (dejlig neutral vogn ellers).

Jeg kan få dage til at går rundt dernede - og heldigvis er junior på 5 med
på ideen så vi er 2 mod 1

Hvis jeg kan finde ud af det kan jeg smide et par billeder derfra i
dk.binaer.motor hvis der har interesse.

Finn I
BMW E46
http://hjem.tele2adsl.dk/E46/

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-02-04 08:07

"Finn I" <f12@minemail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg kan finde ud af det kan jeg smide et par billeder derfra i
> dk.binaer.motor hvis der har interesse.

Yes please :)

-M

Fra : Finn I

Dato : 07-02-04 18:08

Så er der nogle stykker i dk.binaer.motor. Jeg håber det giver indtryk af en
herlig dag

Finn I
BMW E46
http://hjem.tele2adsl.dk/E46/

Fra : Babba-Papa

Dato : 06-02-04 23:59

Der var engang en bruger ved navn "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> der skrev:

>Det blev/bliver en BMW 323ti Compact fra 97 - 170.000 km.

Pas nu godt på den. For hvem hvornår der kommer et par
perk....øhhh..."kulturberigere" forbi med lyst til lidt
"reservedele" til deres Kebab-Taunus....

>Syntes bare lige jeg skulle fortælle lidt om det... Kunne næsten ikke lade
>være hehe

Jeg er helt misundelig, men jeg har ikke "½ million kr." til
ansvar- og kaskoforsikringen, så jeg nøjes med at tage bussen
indtil videre.
- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 07-02-04 00:11

"Babba-Papa" <superpicadillysovseboevsFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in
message news:dp6820t0k5ni8d49bettr47739sl72nj9f@4ax.com...

> Jeg er helt misundelig, men jeg har ikke "½ million kr." til
> ansvar- og kaskoforsikringen, så jeg nøjes med at tage bussen
> indtil videre.

Hvad er dit budget?

Vh

Morten

Fra : Finn I

Dato : 07-02-04 00:38

Hov! Jeg ser lige den er i det nyeste nummer fra BMW klubben (Vedr.
lakbehandlingen).

Finn I
BMW E46
http://hjem.tele2adsl.dk/E46/

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-02-04 10:40

> Hov! Jeg ser lige den er i det nyeste nummer fra BMW klubben (Vedr.
> lakbehandlingen).

Hehe ja det fortalte han godt... Det må jeg have fingere i :)

/Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-02-04 04:07

Hej

> Hov! Jeg ser lige den er i det nyeste nummer fra BMW klubben (Vedr.
> lakbehandlingen).

Hvordan kan det være du allerede har læst atiklen? Det nyeste nummer er jo
ikke udkommet endnu...?

Venligst
Hans

Fra : Mogens...

Dato : 08-02-04 07:53

On Sun, 8 Feb 2004 04:07:00 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

>Det nyeste nummer er jo ikke udkommet endnu...?

ROFL - dén lader vi liiige stå et øjeblik

/Mogens

Fra : Finn I

Dato : 08-02-04 10:47

> Hvordan kan det være du allerede har læst atiklen? Det nyeste nummer er jo
> ikke udkommet endnu...?

OK så er det bare et fortryk jeg har fået....
Nej spøj til side. Jeg fik et komplet nyt medlemsblad i fredags så jo - det
er udkommet. Skal jeg scanne artiklen til dig?

Finn I
BMW E46
http://hjem.tele2adsl.dk/E46/

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-02-04 13:22

Hejsa

> OK så er det bare et fortryk jeg har fået....
> Nej spøj til side. Jeg fik et komplet nyt medlemsblad i fredags så jo -
det
> er udkommet. Skal jeg scanne artiklen til dig?

Det ville da være utrolig dejligt hvis du gad...

Lakken var bare super flot, efter den havde fået Zymöl behandling, så det er
måske værd at opveje?

Venligst
Hans Mouridsen

Fra : Finn I

Dato : 08-02-04 14:29

> Det ville da være utrolig dejligt hvis du gad...

OK jeg smider den i dk.binaer.motor

Finn I
BMW E46
http://hjem.tele2adsl.dk/E46/