Eksport af bil
Fra : Flemming Hansen

Dato : 06-02-04 10:21

Hej

Er det nogle af jer som kender til den vurdering der foretages ved eksport
af en bil.

Jeg tænker på, hvad kontrollerer de? og hvor og hvordan foregår det?

Man skal jo først få en forhåndsvurdering, men seneres skal man jo møde til
en egentlig vurdering.

Skal bilen i øvrigt være indregistreret, eller må den godt være afmeldt, ved
eksport?

Mvh.

Flemming

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-04 18:24

On Fri, 6 Feb 2004 10:20:52 +0100, "Flemming Hansen"
<FJERNDETTEflemming.r.hansen@holstebro.dk> wrote:

>Er det nogle af jer som kender til den vurdering der foretages ved eksport
>af en bil.

Jep

>Jeg tænker på, hvad kontrollerer de? og hvor og hvordan foregår det?

De kontroller stelnummer, km-tal samt standen

>Man skal jo først få en forhåndsvurdering, men seneres skal man jo møde til
>en egentlig vurdering.

Jep

>Skal bilen i øvrigt være indregistreret, eller må den godt være afmeldt, ved
>eksport?

Den skal være fuld funktionsdygtig, og de simple regler finder du på
motorsiderne under www.toldogskat.dk

/Mogens

Fra : Mogens...

Dato : 08-02-04 10:31

On Fri, 06 Feb 2004 18:23:37 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Den skal være fuld funktionsdygtig, og de simple regler finder du på
>motorsiderne under www.toldogskat.dk

Jeg fandt lige min hard copy udgave og læste derfor de enkelte
punkter, der er at tage vare på. Ingen udbetaling ifm.:
1) Beløb under 7.500 kr udbetales ikke
2) Biler der har mistet deres afgiftsmæssige identitet
3) Færdselsskadede, der ikke kan opbygges jvf. regler på området
4) Køretøjer over 35 år !!!
5) Køretøjer der ikke er i registreringsklar stand !
6) Udstyr, der ikke er betalt afgift på!

/Mogens