Mazda 929...hvad skal du være særlig opmær~
Fra : NIL

Dato : 05-02-04 16:05

Hej!

Jeg kender én der påtænker, at købe en ældre (gammel) Mazda 929 2.2 fra
1988...
Den skal koste 3000 kroner, og den ser egentlig ganske hæderlig ud, men er
der noget han skal være _særlig_ opmærksom på
mht. denne model fx. rust, reservedelspriser, motor...ja...det hele...?

Nogen bud?

Hilsen
NIL

Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 05-02-04 20:41

"NIL" <mailto:nilau4@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
"Mazda 929...hvad skal du være særlig opmærksom på hér? ( ! )"

> [...]
> der noget han skal være _særlig_ opmærksom på
> mht. denne model fx. rust, reservedelspriser, motor...ja...det hele...?

Mazda er en holdbar bil, ligesom Andre Japanske biler. Men 3000 kr. er godt nok en
lav pris. Du er sikker på at den ikke skal synes før den må køre igen?
Rust har alle dage været den værste fjende for japanske biler, men hvis den er
blevet passet skulle det ikke være noget probelem.
Men tjek den grundigt, og være meget kritisk med hensyn til at kigge overalt.

Med venlig hilsen

Benjamin Skov Rasmussen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.62.155.118)

Fra : NIL

Dato : 05-02-04 21:11

> [...]
> blevet passet skulle det ikke være noget probelem.
> Men tjek den grundigt, og være meget kritisk med hensyn til at kigge

Hej...

Ja, prisen er egentlig lav...
Det er en én-ejersbil og den skal synes til sommer. Og der er da plader på!
Den nuværende ejer har talt om, at prisen kunne blive 8000 kroner, og så vil
_han_ sørge for, at den bliver synet.
Det synes jeg faktisk virker okay.

Den vil naturligvis blive tjekket grundigt. Men den smule som jeg set
bilen...ser den faktisk ikke ud til at være særlig rustplaget!
Hmm....der kan jo sidde noget de mest 'usynlige' steder!
Det skal i øvrigt nævnes, at den har kørt ca. 400.000 kilometer.

Hilsen
NIL

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 05-02-04 22:43

> Den skal koste 3000 kroner, og den ser egentlig ganske hæderlig ud, men er
> der noget han skal være _særlig_ opmærksom på
> mht. denne model fx. rust, reservedelspriser, motor...ja...det hele...?

kender ikke så meget til lige 929'eren, men kender lidt til 626'eren, og der
ruster de bagerste tårne ret kraftigt, og kan som regl først rigtig ses hvis
man piller plasticbeklædningen af indvendigt.

Måske kan rusthuller/angreb afsløres med at tage en hånd op ved dækket og så
op og så mærke (hvis du forstår)

hvis den er dårlig her kan der nemt være store huller, og det er ikke helt
gratis at få reppet.

Mvh Kim Lehmann Poulsen