Til syden på sommerferie i gammel Golf2 T~
Fra : Mads Stetter

Dato : 05-02-04 07:03

Hej Alle

Min kæreste og jeg tænker på at tage golfen til Italien her til sommer! Hvad
bør man specielt få tjekket og serviceret inden man tager sin bil fra 89 og
inden man drager afsted mod syden?

Bilen er En golf2 Årgang 89 1,6TD 60Hk

MVH Mads Stetter

Fra : Rasmus

Dato : 05-02-04 08:25

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote in message
> [...]
Hvad
> bør man specielt få tjekket og serviceret inden man tager sin bil fra 89

Hvor mange km har bilen kørt?, og er den løbende vedligeholgt?

mvh
Rasmus

Fra : Mads Stetter

Dato : 05-02-04 20:02

Rasmus wrote:
> "Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote in message

> Hvor mange km har bilen kørt?, og er den løbende vedligeholgt?
>
> mvh
> Rasmus

Bilen har Kørt 270.000 km og er vedligeholdt løbende! Der er lige blevet
skiftet Luftfilter, olie og brændstoffilter! Så det passer vel fint med at
skifte det inden man skal afsted mod syden!
Tandremmen skal skiftes ved 290.000, så jeg tror den bliver skiftet inden vi
kører afsted!

Bilen bruger ikke olie, kun til at smøre med!

MVH Mads Stetter

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-02-04 21:24

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> writes:

> [...]
> skifte det inden man skal afsted mod syden!
> Tandremmen skal skiftes ved 290.000, så jeg tror den bliver skiftet inden vi

Det er nok klogt.

Forresten, en ting mere som måske kan være en god ting:

Gaffertape
Kilerem
Værktøj til både fin og grovmekanik (fx. til løsning af generator)
Tjek køleren for korrossion, hvis mange af "rillerne" i køleren er
rustet væk, så er der ikke samme køling, og en ny køler kunne være
godt.
Tjek at blæseren starter under normale forhold, måske kan man overveje
at lave en bypass af temp. styringen (hvis den er som på min G2'er
benziner) så man altid kan tvinge blæseren igang hvis temp. bliver for
høj.

Få tjekket bremser, dæk og lign. og div. sliddele.

Mvh
Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Carsten Petersen

Dato : 05-02-04 09:44

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Hvad
> bør man specielt få tjekket og serviceret inden man tager sin bil fra 89

Hej Mads
Ja det kan sagtens lade sig gøre hvis ellers bilen er sund og fornuftigt
vedligeholdt. Det sikkerhedsmæssige skal naturligvis være i orden, bremser,
styretøj, dæk, lys mm. Få checket undervogn, hjulophæng, fjedre/støddæmpere
samt udstødning. Hvor meget har bilen kørt? Hvornår er tandremmen skiftet?
Check kølesystemet, tro mig, det er træls at få problemer med overophedning
på sådan en tur! Frisk olie + filter, luftfilter + brændstoffilter er klogt,
og bruger den olie vil jeg anbefale dig at tage ekstra olie med hjemmefra.
Check dit reservehjul. Lidt håndværktøj til nødreparationer har reddet mange
ferieture, husk isolerbånd, spændebånd, strips, ekstra pærer samt sikringer.
Husk ekstranøglen til bilen, og lad være at opbevare dem sammen! Nu ved jeg
jo ikke hvordan du passer din bil i almindelighed, og i hvilken stand den
er, men følger du ovenstående råd, er chancerne for en god tur absolut til
stede. Og lad nu være at presse livet af den ældre bil

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : David Bjergsø

Dato : 05-02-04 11:48

> "Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad
> og

I sommeren 2002 kørte lillemor og jeg en tur til Bulgarien i vores fine
gamle Audi 80 fra 85' (har mange stumper til fælles med en Golf II). Det var
der ingen problemer i, blot man har passet på sin bil, og sørget for de mest
banale ting, som nævnt i forrige indlæg. Brug din almindelige sunde fornuft,
så skal det nok gå fint. Husk ikke mindst at det er langt at køre, og det
kan blive kedeligt, hvis ikke man har noget at læse i som passager, og husk
endelig masser af proviant, madpakker og masser af vand. Det er også en god
idé at huske noget man kan dække vinduerne med så bilen ikke står og koger i
solen når man holder pauser.

God tur.

/David (som sikkert kører til Bulgarien igen i år)

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 05-02-04 11:50

> [...]
Hvad
> bør man specielt få tjekket og serviceret inden man tager sin bil fra 89

Hej

Olie, luft og brændstoffilter. Og så god ferie !

Du kan ikke gardere dig for fejl, selv ikke i en ny bil, men du skal
selvfølgelig ikke rulle af sted på nedslidte dæk, stoppede filtre mm.
Min kammerat fik sin Volvo gjort "ferieklar" på autoriseret værksted, for
over kr. 9600,- det var noget med en knastaksel, som de sagde var slidt. Men
han kom kun til Hamburg, så stoppede festen, På værkstedet dernede viste det
sig at den nye del manglede hærdning og allerede var slidt op !

Og du kan ikke få repareret bil billigere end i alle andre lande, især en
Golf

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Harry Pot

Dato : 05-02-04 14:23

Hej Mads

Jeg kan fortælle at jeg var 4600km rundt i Europa her i sommers i en Golf II
fra 1987, dog ikke en diesel. Men den klarede turen meget fint. Trods den
også holdte i stau i 3 timer i godt 40 grader uden at koge over. Og det skal
lige fortælles at der ikke er anlæg i bilen.......så det kan anbefales at få
i bilen hvis du ikke har det )))
Jeg har så selv vedligeholdt bilen over de sidste 5år, og kender dens stand
rimelig godt, men det jeg tjekede meget konkret før turen, var bremser,
væsker og dæk/undervogn.
Og det eneste der skete på turen af uheld, var en kantsten der rykkede mit
ene bagdæk op, men man kan jo også lade være med at følge efter en Ford GT40
replica, på snoede tyske landeveje *LOL*

Så tag du bare afsted i 2'eren

/Niels

Fra : anders majland

Dato : 05-02-04 14:45

> Min kæreste og jeg tænker på at tage golfen til Italien her til
> sommer!
> Bilen er En golf2 Årgang 89 1,6TD 60Hk

Det vigtigste er nok at tage den med ro og lade være med at presse den
ældre dame. Det kan sagtens vise at den mest afslappede hastighed er
100-110km/t frem for at skulle forsøge at følge med i et hurtigere
sport.

Overvej evt et autohjælp abbonement der dækker i europa. Det koster
sikkert omkring en plovmand men kan være en god forsikring hvis der
skulle blive problemer undervejs.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-02-04 15:34

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in message news:bvtise$pja$2@sunsite.dk...

> Overvej evt et autohjælp abbonement der dækker i europa. Det koster
> sikkert omkring en plovmand men kan være en god forsikring hvis der
> skulle blive problemer undervejs.

Også i denne situation gælder Murphys lov....

(har man et autohjælp abb. får man ingen problemer - har man ikke
et autohjælp abb. .......)

/Jakob
- 2 x 4000km de sidste 2 somre i en en 12 år gammel Opel