Sprinklervæske
Fra : Fly Christensen

Dato : 04-02-04 16:01

Konen er ved at have brugt al sprinklervæsken, så der skal noget nyt
til. Desværre har jeg smidt opskriften væk og kan ikke finde den igen.
Det var noget med noget 8% salmiak, som der skulle i, ikke ret meget
svjh. Kender nogle den nøjagtige opskrift?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Møller

Dato : 04-02-04 19:48

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> [...]
> Det var noget med noget 8% salmiak, som der skulle i, ikke ret meget
> svjh. Kender nogle den nøjagtige opskrift?

Hvis jeg selv skal lave den:
60 % vand
39 % Karburatorsprit
1% Opvaskemiddel uden parfume (du kan evt. købe et Wunderbaum hvis du skal
have lugt ud over spritten)

Men jeg køber 10 l til ca. 30 kr., og så har jeg til en hel vinter (for- og
bagrude er behandlet med Rain-X)
Så jeg bruger næsten ikke vinduesviskerne.
--
Møller

Fra : MRN

Dato : 04-02-04 20:08

> Men jeg køber 10 l til ca. 30 kr., og så har jeg til en hel vinter (for-
og
> bagrude er behandlet med Rain-X)
> Så jeg bruger næsten ikke vinduesviskerne.

Hvad er Rain-X?

MRN

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 20:14

> og
>
> Hvad er Rain-X?

En væske som får regnvandet til at forsvinde meget imponerende fra forruden.
Man kan faktisk helt undlade at bruge vindusviskere over 70 Km/t hvis
forruden er behandlet med rain-x

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : John Sahl

Dato : 04-02-04 20:45

Tom wrote:
> En væske som får regnvandet til at forsvinde meget imponerende fra
> forruden. Man kan faktisk helt undlade at bruge vindusviskere over 70
> Km/t hvis forruden er behandlet med rain-x

Rain-X er et ret lækkert produkt faktisk, og forsøger man
at beskrive hvordan det virker kommer man til at lyde som
en ren TV-Shop reklame. Men det ER virkelig så godt.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Nissen

Dato : 04-02-04 20:50

Hvor kan man købe det henne???

--
Venlig Hilsen

Gustav
www.kitebuggy.dk

www.kitebuggy.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-02-04 21:00

"Nissen" <gustavnissenSNABELA@mail.dk> wrote in message
> Hvor kan man købe det henne???

Stort set alle steder der handler med biludstyr - jeg mener f. eks jeg har
set det i AZ/Bilka.
RainX er et varemærke - det fås også (som regel billigere) fra andre
fabrikanter - jeg har både prøvet Rain Clear og RainX, og kunne kun mærke
forskel på prisen

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Nissen

Dato : 04-02-04 22:49

Takker

--
Venlig Hilsen

Gustav
www.kitebuggy.dk

www.kitebuggy.dk

Fra : NIL

Dato : 04-02-04 23:37

> [...]
> RainX er et varemærke - det fås også (som regel billigere) fra andre
> fabrikanter - jeg har både prøvet Rain Clear og RainX, og kunne kun mærke

Hej...

Hvad koster de produkter....sådan cirka?

Hilsen
NIL

Fra : John Sahl

Dato : 04-02-04 23:52

NIL wrote:
> Hvad koster de produkter....sådan cirka?

Jeg plejer at give 75kr for en flaske og der er til en del
behandlinger der i.

Fra : Brian

Dato : 04-02-04 22:24

Hejsa

John Sahl wrote:

> Rain-X er et ret lækkert produkt faktisk, og forsøger man
> at beskrive hvordan det virker kommer man til at lyde som
> en ren TV-Shop reklame. Men det ER virkelig så godt.

Hvordan påførte du/i det ?
Da jeg prøvede det, virkede det ikke specielt imponerende, selv
om jeg følgede brugsforvirringen :(

/Brian

Fra : John Sahl

Dato : 04-02-04 22:37

Brian wrote:
> Hvordan påførte du/i det ?

1. Vasker ruden helt ren.
2. Påfører Rain-X med en svamp i cirkelbevægelser over hele ruden.
3. Lader den tørre lidt.
4. Påfører Rain-X med en svamp i cirkelbevægelser over hele ruden.
5. Lader det tørre lidt.
6. Tager et drivvådt viskestykke og "polerer" ruden med det.
7. Tørrer ruden med et tørt viskestykke.
8. Polerer ruden med et tørt viskestykke, og polerer ruden så
kraftigt at det er som om jeg ville fjerne det Rain-X jeg har påført.
9. Nyder resultatet

> Da jeg prøvede det, virkede det ikke specielt imponerende, selv
> om jeg følgede brugsforvirringen :(

Klargøringsfirmaet jeg købte det i sagde at mange ikke
gjorde det godt nok.

Fra : Møller

Dato : 04-02-04 23:40

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> 8. Polerer ruden med et tørt viskestykke, og polerer ruden så
> kraftigt at det er som om jeg ville fjerne det Rain-X jeg har påført.

Du glemmer, at det skal poleres med vand!!!

Fra : John Sahl

Dato : 04-02-04 23:53

Møller wrote:

> Du glemmer, at det skal poleres med vand!!!

Hvad har du imod punkt 6?

Fra : Møller

Dato : 05-02-04 22:11

> Hvad har du imod punkt 6?
>
> --
> John Sahl,
> http://www.Bilstereobladet.dk
> Vi kæmper hårdt for det

Jeg skal vist bestille tid hos min optikker
--
Møller

Fra : John Sahl

Dato : 06-02-04 15:08

Møller wrote:
> Jeg skal vist bestille tid hos min optikker

Rain-X på brillerne kan måske hjælpe ,-)

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-04 18:14

On Fri, 6 Feb 2004 15:07:30 +0100, "John Sahl"

>Rain-X på brillerne kan måske hjælpe ,-)

Næppe - og så hedder det iøvrigt "optiker"
Optikker er noget med optik i flertal, men det er ikke et gængs ord

/Mogens

Fra : Brian

Dato : 05-02-04 00:28

Hejsa

John Sahl wrote:

> [...]
> 5. Lader det tørre lidt.
> 6. Tager et drivvådt viskestykke og "polerer" ruden med det.

Dén der mangler jeg!

> 7. Tørrer ruden med et tørt viskestykke.
> 8. Polerer ruden med et tørt viskestykke, og polerer ruden så
> kraftigt at det er som om jeg ville fjerne det Rain-X jeg har påført.
> 9. Nyder resultatet

Dén der manglede jeg så også.... må give det en ny chance imorgen :)

> Klargøringsfirmaet jeg købte det i sagde at mange ikke
> gjorde det godt nok.

Jaaajooo.... dem må jeg så høre under ;)

Takker for anvisningen!

/Brian

Fra : John Sahl

Dato : 05-02-04 00:45

Brian wrote:

> Dén der mangler jeg!

Det skal nærmest poleres væk med det drivvåde viskestykke.

> Dén der manglede jeg så også.... må give det en ny chance imorgen :)

Held og lykke med det

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-02-04 09:41

> 1. Vasker ruden helt ren.

Osv...

Hvordan med temperatur? Er det noget, der kan lade sig gøre udendørs
på denne tid af året?

Ebbe

Fra : John Sahl

Dato : 05-02-04 11:30

Ebbe Kristensen wrote:
> Hvordan med temperatur? Er det noget, der kan lade sig gøre udendørs
> på denne tid af året?

Det burde ikke være et problem, bare det ikke fryser

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-04 08:54

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> En væske som får regnvandet til at forsvinde meget imponerende fra
forruden.
> Man kan faktisk helt undlade at bruge vindusviskere over 70 Km/t hvis
> forruden er behandlet med rain-x

Gælder det også det trælse snask som vejsalt er skyld i ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : John Sahl

Dato : 05-02-04 11:31

Christian B. Andresen wrote:
> Gælder det også det trælse snask som vejsalt er skyld i ?

Det har naturligvis sine begrænsninger, der skal trods alt lidt
vand til for at det "skyller" væk af sig selv...

Fra : Møller

Dato : 04-02-04 23:38

"MRN" <nyheder@hvadtrorduselv.nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> og
>
> Hvad er Rain-X?
>
> MRN

Kan købes hos de fleste tilbehørsforretninger under navnet Rain-x eller Rain
away
Jeg fik tippet fra en DTC kører der havde fået noget fra flyvevåbnet, bruges
på jetfly:

Men se her: http://makeashorterlink.com/?K21512D47
--
Møller

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 08:55

On Wed, 4 Feb 2004 23:38:05 +0100, "Møller" <eam@son.dk> wrote:

>Kan købes hos de fleste tilbehørsforretninger under navnet Rain-x eller Rain
>away. Jeg fik tippet fra en DTC kører der havde fået noget fra flyvevåbnet,
>bruges på jetfly:

Men hvad der er anvendeligt på jetfly, behøver ikke nødvendigvis at
være OK ifm. biler!

www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_nl_news/mz_nl_news_recht/mz_nl_news-recht_06_2004_dekra.asp
Sie heißen "Rain-Ex" oder "Rain-Guard" und werden als chemische
Regenabweiser für die Windschutzscheibe angeboten. Bei Regen sorgen
sie bei bestimmten Geschwindigkeiten durch einen Perl-Effekt auch ohne
Scheibenwischer für passable Sicht.

Schlimm jedoch: Bei Nachtfahrten mit Regen und Gegenlicht werden
gefährliche Blendeffekte produziert. Das haben Tests von Dekra
ergeben. "Wegen der erhöhten Unfallgefahr sind diese Produkte nicht zu
empfehlen", so das Resümee der Experten. Außerdem ist damit zu
rechnen, dass die Wischer schneller zu rubbeln oder zu springen
beginnen. (mid)

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 07-02-04 10:34

Mogens... wrote:
> [...]
> empfehlen", so das Resümee der Experten. Außerdem ist damit zu
> rechnen, dass die Wischer schneller zu rubbeln oder zu springen

Intet af ovenstående passer med mine erfaringer, men derfor
skal jeg da ikke afvise at andre kan have oplevet det.
Påføringen kan formentlig have en del at sige.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-04 08:52

> [...]
> Det var noget med noget 8% salmiak, som der skulle i, ikke ret meget
> svjh. Kender nogle den nøjagtige opskrift?

Et sprinklerabonnement hos Bildillen for 50,- / år.

(dette forudsætter selvfølgelig at man bor/arbejder tæt ved en sådan)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-02-04 09:16

Christian B. Andresen wrote:
> (dette forudsætter selvfølgelig at man bor/arbejder tæt ved en sådan)

Og at den ikke lukker lige efter at man har købt et årskort.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-04 09:50

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Og at den ikke lukker lige efter at man har købt et årskort.

OK, det er rigtigt. Men det er vel sjældent.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-02-04 10:30

Christian B. Andresen wrote:

> OK, det er rigtigt. Men det er vel sjældent.

Ja sikkert.
Det var i butikken i Herning jeg købte det i svjh december forrige år. Da
jeg kommer efter et par dage, har de ophørsudsalg. Det værste var næsten at
manden bag disken godt viste at de lukkede 14 dage efter jeg købte et års
kort - uden at sige det...
Han ville ikke give mig pengene tilbage, men dem fik jeg så af
hovedkontoret. Det er ikke mange penge - mere princippet..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-04 10:45

> [...]
at
> manden bag disken godt viste at de lukkede 14 dage efter jeg købte et års

Det er også noget svineri.

> Han ville ikke give mig pengene tilbage, men dem fik jeg så af
> hovedkontoret. Det er ikke mange penge - mere princippet..

Man skal nogle gange insisterer på at få sin ret selv om det måske virker
tåbeligt.