vil ikke starte!!!
Fra : Dorthe, Rose & Ander~

Dato : 03-02-04 17:05

Hej
min gamle golf vil ikke starte jeg sætter nøglen i drejer den bilen siger øn
øn
øn øn (dvs. startermotoren drejer rundt) men den vil ikke starte helt.

jeg har pørvet at pille kaburatoren af , det virkede ikke
jeg har prøvet at lege med tænd-spolen det virker heller ikke.

hvad kan der være galt er der nogle bud... bilen er meget nødvendig da det
næsten er den eneste mulighed jeg har for at komme på arbejde!!!

Anders

Fra : Henrik Juul

Dato : 03-02-04 17:08

virker det, som om startermotoren drejer nemmere rundt end normalt??-
Måske tandremmen er røget?

/Henrik

Fra : Rasmus

Dato : 03-02-04 17:15

"Dorthe, Rose & Anders" <dar@aab-net.dk> wrote in message
> [...]
øn
> øn
> øn øn (dvs. startermotoren drejer rundt) men den vil ikke starte helt.

Kommer der benzin til kaburatoren?
Er der gnist på tændrør?
Hvad med gasspjældet?

mvh
Rasmus

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 03-02-04 17:35

Dorthe, Rose & Anders" <dar@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvad kan der være galt er der nogle bud... bilen er meget nødvendig da det
> næsten er den eneste mulighed jeg har for at komme på arbejde!!!

Havde du da bare spurgt før du skilte bilen af, før var der kun en fejl, nu
du har "rodet" med maskinen kan der være flere fejl.

Men sæt nu karburatoren på igen.

Se om der kommer benzin til karburatoren.
Se om der er gnist på tændrørene, den skal være kraftig, da den bliver
svagere under kompressionen i motoren.
Giv den karburatorsprit, da en lille dråbe frosset vand = is i en dysse er
nok til den ikke virker.
Sidder tændkablerne helt nede på rørene.
Er din tandrem gået.
--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Casper Bang

Dato : 03-02-04 17:38

Havde noget ala samme problem... nye tændrør og tændkabler klarede
problemet.

Fra : claus b. p.

Dato : 03-02-04 21:44

> [...]
>
> jeg har pørvet at pille kaburatoren af , det virkede ikke
> jeg har prøvet at lege med tænd-spolen det virker heller ikke.

I dette fugtige vejr kunne det være der var kommet fugt i strømfordeleren.
(Der hvor alle tædrørskablerne samles) Dækslet skrues af, 2 skruer (mener
jeg). Tør det grundigt af, check det for revner, lad det lufttørre lidt
mere, skru det på igen. Måske er det bare det. Jeg har ihvertfald set
nøjagtig det samme på en Golf med karburator efter en tur i vaskehal.

/Claus

Fra : TGD

Dato : 03-02-04 23:02

> [...]
>
> hvad kan der være galt er der nogle bud... bilen er meget nødvendig da det
> næsten er den eneste mulighed jeg har for at komme på arbejde!!!

Har lige kømpet med Kadetten, der er det spolen der ike kan tåle fugt, men
WD40 her og der.. Og den startede med det samme..

Eller måske kondensvand i tanken?