Revnet kofanger
Fra : Fætter BR

Dato : 02-02-04 11:04

Hej alle.

Jeg har bakket ind i en betonklods, og derved kommet til at lave en ca 2 cm.
lang revne i min kofanger.
Toyota vil have en 'bondegård' for at skifte den.

Er der nogen, der har erfaring i hvordan man lapper en sådan skade.

Takker allerede nu mange gange for Jeres hjælp.
Bo

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 02-02-04 14:32

"Fætter BR" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der har erfaring i hvordan man lapper en sådan skade.
>
> Takker allerede nu mange gange for Jeres hjælp.

Prøv
.http://www.chipsaway.dk/
De skulle være ret gode til den slags!
MVH
Henrik G Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 02-02-04 14:35

kig efter den nærmeste ophugger, der kan du slippe billigt fra sådan en og
endda være heldig at finde den i den rigtige farve

thomas

Fra : Hit

Dato : 02-02-04 16:48

> [...]
>
>Er der nogen, der har erfaring i hvordan man lapper en sådan skade.
>
>Takker allerede nu mange gange for Jeres hjælp.

Hvis det er en af de nymodens kofanger, der på det nærmeste "dækker
hele bagenden", så kan du selv forsøge at klistre den sammen.

Du skal bruge et loddekolbe, og det skal gøres fra fangerens bagside
med stor forsigtighed, for du må ikke komme igennem til ydersiden.
Ganske forsigtig bruger du loddekolben til at blødgøre plasten på hver
side af revnen, og får det til at rende sammen. Flytter kolben en 1
til 2 cm, og gør det samme der. Sådan bliver du ved i hele revnens
længde. På et sted på den nederste kant af fangeren, der hvor den går
ind under bilen og peger fremad, kan du anvende en nedstrygerklinge
til at save en 3-4 mm strimmel af, som har samme længde som revnen, og
brug den og loddekolben til at forstærke din reparation med.
Lidt slibning, spartling og maling, og den skulle gerne ligne en ny.

Det er ikke alt plast hvor denne metode kan anvendes (den virker på en
BMW E39), så du må prøve dig frem, men som sagt før - - - forsigtighed
er en dyd - - -.

Niels

Fra : Fætter BR

Dato : 03-02-04 08:33

Hej
og tak for de gode forslag, som alle er brugbare.

Har valgt ChipsAway løsningen. Han kommer forbi idag og kigger på det.

Bo

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 03-02-04 11:02

> Har valgt ChipsAway løsningen. Han kommer forbi idag og kigger på det.

Kan du ikke lige berette om resultatet, samt prisen, når han har været der?
Jeg har nemlig et lignende problem :)

/Kasper Hansen

Fra : hamselv

Dato : 03-02-04 14:52

Det ligger på 1000-1500 altefter størrelse og om der skal males

--
VH
Flemming

Fra : Fætter BR

Dato : 03-02-04 15:38

Jeg måtte slippe 2125,- alt incl.
Det er umuligt at se, hvor revnen var
Et flot stykke arbejde!

Revnen blev lappet med noget stålnet, som han smeltede ned i, og der blev
spartlet,
slebet, grundet, malet, lakeret og poleret - det hele tog knap 3 timer.

Meget tilfreds
Bo

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 16:23

> Jeg måtte slippe 2125,- alt incl.
> Det er umuligt at se, hvor revnen var
> Et flot stykke arbejde!

Hvis du havde haft en mondeo så kunne du have fået begge mine kofangere for
1000,- i alt

--
Tom

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 03-02-04 23:50

> Jeg måtte slippe 2125,- alt incl.
> Det er umuligt at se, hvor revnen var
> Et flot stykke arbejde!

Lyder godt, jeg har flere gange tænkt over hvilket prisleje de lå i...

/Kasper Hansen