/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ford ned - Toyota op....
Fra : Henrik B.


Dato : 02-02-04 01:09

Nogle har måske læst det i den forgangne uge i JP. Men for de som ikke har:

Ford er ikke længere verdens 2. største bilproducent (Efter GM). De er nu
forvist til en 3. plads, efter Toyota, efter de i over 70 år har været nr.
2. Det er længere tid end Toyota har eksisteret. Ford producerede sidste år
5,72 mio. biler, mod Toyota's 5,76 mio.

Toyota's plan er at sælge 15% af alle biler solgt på verdensplan, inden
2010.

Faktisk er Toyota's indre værdier ($120 mia.), større end GM, Ford og
DaimlerChrysler tilsammen.

Tankevækkende.

M.v.h.



 
 
Steen F. (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 02-02-04 04:19

Henrik B. wrote:
....
> Faktisk er Toyota's indre værdier ($120 mia.), større end GM, Ford og
> DaimlerChrysler tilsammen.
>
> Tankevækkende.

Ja, penge er ikke alt... jeg mangler endnu at se en hel serie af flotte
biler fra Toyota, som man også har lyst til at køre i. Hvis de har så mange
penge, hvorfor laver de så ikke nogle flotte biler? Mazda er inde på noget
af det rigtige nu med 3- og 6-serien, MX-5 og den nye RX-8.
Det kan godt være at en Toyota aldrig går i stykker, men gaaab hvor er deres
biler altså kedelige. Man lever kun én gang... få noget ordenligt jern under
ballerne! - og ikke Yaris eller den ny Corolla (hvordan er det nu lige
den ser ud forresten??), eller Avensis og Camry med de helt forkerte
proportioner. Celica og MR2 er vist de eneste der kan lede tankerne lidt hen
på Toyotas F1 eventyr.

Hilsen
Steen
- der gerne vil se en turkisgrøn Yaris som pacecar i F1 (bare én runde!)



Ukendt (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-02-04 04:28


"Steen F." <steen.koldingNOSPAM@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:401dc1a6$0$17608$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

KLIP

> Ja, penge er ikke alt... jeg mangler endnu at se en hel serie af
flotte
> biler fra Toyota, som man også har lyst til at køre i.

Det er vel det Toyota har Lexus for.

Jeg ville da godt nøjes med at køre i denne:

http://www.lexus.com/models/sc/index.html

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Morten Fruergaard (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 02-02-04 06:32

Steen F. wrote:

> Ja, penge er ikke alt... jeg mangler endnu at se en hel serie af
> flotte biler fra Toyota, som man også har lyst til at køre i.

Jeg vil være godt tilfreds med en LandCruiser VX100...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mogens... (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 02-02-04 06:41

On Mon, 2 Feb 2004 04:18:52 +0100, "Steen F."
<steen.koldingNOSPAM@NOSPAMstofanet.dk> wrote:

>Ja, penge er ikke alt... jeg mangler endnu at se en hel serie af flotte
>biler fra Toyota, som man også har lyst til at køre i.

Enig - der er vel heller ikke mange modellerne gennem tiden, som er
blevet klassikere. 2000 GT er vel egentligt den eneste...
http://wwnet.fi/users/tuomisto/2000gt.htm


/Mogens

Claus Fabritius (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 02-02-04 08:38

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:fkor10tl7bauo6570dbgbg1v7k03besdib@4ax.com...

> >Ja, penge er ikke alt... jeg mangler endnu at se en hel serie af flotte
> >biler fra Toyota, som man også har lyst til at køre i.

En hel serie har der aldrig været, men jeg kan finde en del interessante
Toyotaer gennem tiderne. I midten af 90'erne var der MR2 Turbo, Supra og
Celica GT-Four. Allesammen biler der inspirerer til sjov.

> Enig - der er vel heller ikke mange modellerne gennem tiden, som er
> blevet klassikere. 2000 GT er vel egentligt den eneste...
> http://wwnet.fi/users/tuomisto/2000gt.htm

Det kommer an på hvad du mener med klasikker. Fx er en Corolla Coupe AE86 en
klassiker i japanske racekredse på linie med de ældre Nissan Skyline, Honda
NSX osv. Herhjemme er det bare en overset bil. Samtidig er det desværre
noget nær umuligt at finde et eksemplar i rigtig flot stand.

Den nyeste Supra tror jeg nu også er en kommende klassesiker.
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler
Men vi har det også lidt sjovere :)
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93



Mogens... (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 02-02-04 19:29

On Mon, 2 Feb 2004 08:38:15 +0100, "Claus Fabritius"
<champ88@ofir.invalid> wrote:

>Det kommer an på hvad du mener med klasikker. Fx er en Corolla Coupe AE86 en
>klassiker i japanske racekredse på linie med de ældre Nissan Skyline, Honda
>NSX osv. Herhjemme er det bare en overset bil. Samtidig er det desværre
>noget nær umuligt at finde et eksemplar i rigtig flot stand.
>Den nyeste Supra tror jeg nu også er en kommende klassiker.

Jeg tænker på MR2 - den blev glemt i 1. ombæring


/Mogens

Anders Houmark (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 02-02-04 11:48

Mogens... wrote:
> On Mon, 2 Feb 2004 04:18:52 +0100, "Steen F."
> <steen.koldingNOSPAM@NOSPAMstofanet.dk> wrote:
>
>> Ja, penge er ikke alt... jeg mangler endnu at se en hel serie af
>> flotte biler fra Toyota, som man også har lyst til at køre i.
>
> Enig - der er vel heller ikke mange modellerne gennem tiden, som er
> blevet klassikere. 2000 GT er vel egentligt den eneste...
> http://wwnet.fi/users/tuomisto/2000gt.htm

I Japan er "de" helt vilde med Corolla GT Coupe (AE86 eller haiku riku eller
hvordan de nu staver til "otte seks")..
Eller ihvertfald, den bil har fået sin egen tegneserie, og når man ser
diverse drifting videoer er der altid en eller to af disse biler med.

Designmæssigt er den dog ikke noget at råbe hurra for


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



Carsten Petersen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 02-02-04 09:05


"Steen F." <steen.koldingNOSPAM@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:401dc1a6$0$17608$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Henrik B. wrote:
> ...
> > Faktisk er Toyota's indre værdier ($120 mia.), større end GM, Ford og
> > DaimlerChrysler tilsammen.
> >
> > Tankevækkende.
>
> Ja, penge er ikke alt... jeg mangler endnu at se en hel serie af flotte
> biler fra Toyota, som man også har lyst til at køre i. Hvis de har så
mange
> penge, hvorfor laver de så ikke nogle flotte biler?

Det kan du jo mene, men for forretningen Toyota er det da utvivlsomt den
rigtige stil de har valgt, tallene er svære at modsige. Selvfølgelig har de
også haft deres flops, den Corollamodel kender vi vist alle, men de kedelige
biler sælger godt når kvaliteten er til stede. Og som Hr. Bjørn er inde på,
fest og ballade findes i Lexusserien, her kan du finde både præstationer og
sjov, samt luksus i en grad der vel kan tilfredsstille de fleste. Og blandt
offroadfolket er Toyota med sit brede program også et ikon.

Celica og MR2 er vist de eneste der kan lede tankerne lidt hen
> på Toyotas F1 eventyr.

Jeg tror slet ikke at Toyotas kernekunder vil identificeres alt for meget
med F1, for Toyota er det mere et spørgsmål om at vise at de har ressourcer
og knowhow til at gøre sig gældende i denne tekniske superliga. De modeller
du nævner kan så høste lidt effekt af denne indsats, men den store
kundegruppe, dem der skaber Toyotas volumen, de fortsætter med at købe de
"kedelige" modeller, velvidende at Toyota har ressourcer og teknisk formåen
og knowhow til at skabe en konkurrencedygtig (for det bliver den helt
sikkert) F1-bil, og derfor også kan skabe en driftssikker og fornuftig
standardbil.
Og nej, jeg er ikke Toyota-fan

Mvh
Carsten




Steen F. (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 02-02-04 20:57

Carsten Petersen wrote:
> Det kan du jo mene, men for forretningen Toyota er det da utvivlsomt
> den rigtige stil de har valgt, tallene er svære at modsige.
> Selvfølgelig har de også haft deres flops, den Corollamodel kender vi
> vist alle, men de kedelige biler sælger godt når kvaliteten er til
> stede. Og som Hr. Bjørn er inde på, fest og ballade findes i
> Lexusserien, her kan du finde både præstationer og sjov, samt luksus
> i en grad der vel kan tilfredsstille de fleste. Og blandt
> offroadfolket er Toyota med sit brede program også et ikon.

Det er jo ikke sikkert at Toyotas bildivision er god for 120 millarder
dollars. Det kunne være Toyota-koncernen som helhed. De laver også alt
muligt andet end biler. Nogle af de asiatiske gigantfirmaer er ikke sådan at
komme udenom... inkl. Samsung som vist også laver biler derovre.

Hvis drifsikkerhed er vigtigere end design, så burde alle i denne
nyhedsgruppe køre rundt i Toyota. Men biler handler om mere end ADAC
Pannenstatistik... om man vil eller ej, så handler det også om følelser og
signaler (jeg er dog ikke helt klar over hvilket signal en Yaris sender, for
jeg har sjældent prøvet en så støjende, ukomfortabel og aparte udseende
bil!).

Men selvom deres forretningsfilosofi går mere i retning af drifsikkerhed end
design, så lyder det ulogisk at man skal købe Lexus for at få en pæn Toyota.
Mazda formår at formgive deres biler uden at de af den grund etablerer et
søsterfirma i luxus-klassen. Jeg skal ikke anfægte Toyotas strategi, men
hvis de har så mange resourcer, kan det f.eks. undre at de ikke engang
formår at sætte længdejusterbart rat i en Corolla som skal konkurrere med
Ford Focus, VW Golf, Opel Astra osv. Nå, det var vist et sidespring...

Men når alt det er sagt, ville jeg nok købe en Toyota som daglig slider hvis
jeg var selvstændig håndværker el.lign.

Hilsen Steen



Brian Fisker [8900] (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 02-02-04 21:04

"Steen F." <steen.koldingNOSPAM@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:401eabb0$0$27301$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Det er jo ikke sikkert at Toyotas bildivision er god for 120 millarder
> dollars. Det kunne være Toyota-koncernen som helhed. De laver også
alt
> muligt andet end biler. Nogle af de asiatiske gigantfirmaer er ikke
sådan at
> komme udenom... inkl. Samsung som vist også laver biler derovre.

Yep, de forstå sgu at stable noget på benene, derovre i østen :D

> Hvis drifsikkerhed er vigtigere end design, så burde alle i denne
> nyhedsgruppe køre rundt i Toyota. Men biler handler om mere end ADAC
> Pannenstatistik... om man vil eller ej, så handler det også om
følelser og
> signaler (jeg er dog ikke helt klar over hvilket signal en Yaris
sender, for
> jeg har sjældent prøvet en så støjende, ukomfortabel og aparte
udseende
> bil!).

Nu kan man vist ikke sige, at vi i denne gruppe er videre repræsentative
for det danske befolkning. Vi har biler som hobby, hvilket helt sikkert
afspejles i vores valg af bil!

> Men selvom deres forretningsfilosofi går mere i retning af
drifsikkerhed end
> design, så lyder det ulogisk at man skal købe Lexus for at få en pæn
Toyota.
> Mazda formår at formgive deres biler uden at de af den grund etablerer
et
> søsterfirma i luxus-klassen. Jeg skal ikke anfægte Toyotas strategi,
men
> hvis de har så mange resourcer, kan det f.eks. undre at de ikke engang
> formår at sætte længdejusterbart rat i en Corolla som skal konkurrere
med
> Ford Focus, VW Golf, Opel Astra osv. Nå, det var vist et sidespring...

Utrolig, som folk har fået travlt med at bruge Mazda som forbillede...
Ingen tvivl, den sidste version af Mazda 6 og Mazda 3 er da forholdsvis
vellykkede, men det er da virkelig også de eneste "almindelige" biler,
Mazda har haft held til at gøre andet end kedelige!

> Men når alt det er sagt, ville jeg nok købe en Toyota som daglig
slider hvis
> jeg var selvstændig håndværker el.lign.

:D - det er ligepræcis sådan hovedparten af de (især danske) bilkøbere
tænker. Der er simpelthen ikke råd til at købe med hjertet :(

\Mandal



Carsten Petersen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 03-02-04 01:22


"Steen F." <steen.koldingNOSPAM@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:401eabb0$0$27301$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> Det er jo ikke sikkert at Toyotas bildivision er god for 120 millarder
> dollars. Det kunne være Toyota-koncernen som helhed. De laver også alt
> muligt andet end biler. Nogle af de asiatiske gigantfirmaer er ikke sådan
at
> komme udenom... inkl. Samsung som vist også laver biler derovre.

Enig
>
> Hvis drifsikkerhed er vigtigere end design, så burde alle i denne
> nyhedsgruppe køre rundt i Toyota. Men biler handler om mere end ADAC
> Pannenstatistik... om man vil eller ej, så handler det også om følelser og
> signaler (jeg er dog ikke helt klar over hvilket signal en Yaris sender,
for
> jeg har sjældent prøvet en så støjende, ukomfortabel og aparte udseende
> bil!).

Korrekt, smag og behag er heldigvis forskelligt, det er derfor al mad bliver
spist og alle kvinder gift.
Jeg anfægter ikke din holdning, og forsvarer heller ikke Toyota som sådan,
jeg har aldrig haft, og får formentlig heller aldrig en Toyota, men ift. den
oprindelige tråd påpeger jeg at på trods af den kønsløshed der præger de
almindelige Toyotaer, har de dog ramt et kompromis, der har sikret dem
positionen som verdens største bilproducent.

>
> Men selvom deres forretningsfilosofi går mere i retning af drifsikkerhed
end
> design, så lyder det ulogisk at man skal købe Lexus for at få en pæn
Toyota.

Igen smag og behag, MR2 og Celica er da ikke det grimmeste der er sat på
hjul.

> Mazda formår at formgive deres biler uden at de af den grund etablerer et
> søsterfirma i luxus-klassen. Jeg skal ikke anfægte Toyotas strategi, men
> hvis de har så mange resourcer, kan det f.eks. undre at de ikke engang
> formår at sætte længdejusterbart rat i en Corolla som skal konkurrere med
> Ford Focus, VW Golf, Opel Astra osv. Nå, det var vist et sidespring...

Mazda 3 og 6 ja, men samtlige tidlige modeller Mazda har da også været
dødssyge at beskue!!
Det har i mange år været en typisk japanerting at rattet kun var
højdejusterbart, gamle vaner er svære at bryde

> Men når alt det er sagt, ville jeg nok købe en Toyota som daglig slider
hvis
> jeg var selvstændig håndværker el.lign.

Tjah, hvis fornuften skal råde fremfor hjertet:-/

Mvh
Carsten



Michael Olesen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Michael Olesen


Dato : 03-02-04 08:55

> Igen smag og behag, MR2 og Celica er da ikke det grimmeste der er sat på
> hjul.

He he... det synes jeg heller ikke - derfor har jeg 2 Celica'er
en 2.0 GTi-16 fra '88 (pt. 270.000 km på tælleren) og en 1.8 VVT-i fra '01
(pt. 36.000 km på tælleren)

> Det har i mange år været en typisk japanerting at rattet kun var
> højdejusterbart, gamle vaner er svære at bryde

Sjovt nok er rattet både længde og højdejusterbart i den gamle Celica, og
kun højdejusterbart i den nye - go figure... En anden ting, der har undret
mig meget, er at den gamle Celica kan huske ryglænspositionen, når man skal
om på bagsædet - det kan den nye ikke, der skal man fedte med at indstille
ryglænet igen, og igen, og igen... Desuden har de også flået varmen ud af
sæderne på den nye... Men hold op hvor kører de godt og sjovt

>
> > Men når alt det er sagt, ville jeg nok købe en Toyota som daglig slider
> hvis
> > jeg var selvstændig håndværker el.lign.
>
> Tjah, hvis fornuften skal råde fremfor hjertet:-/

Tjaa... jeg har nu valgt med hjertet - og jeg tror ikke at jeg er håndværker


/mic



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste