Hvidt læder - hot or not?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-02-04 20:48

Hejsa

Jeg var rimelig besluttet på at købe en bil med hvid læder kabine, men er
pludselig kommet i tvivl efter min kammerat kommenterede den.

Så nu er jeg bare helt lost....

Hvad mener I?

Er hvid ikke lidt stilet?

Bilen er en BMW E36 Coupe

Venligst
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 01-02-04 20:57

Hans Mouridsen wrote:
> Hvad mener I?

Det kræver billeder.

> Er hvid ikke lidt stilet?

Afhænger også af resten af bilen...

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens...

Dato : 01-02-04 21:00

On Sun, 1 Feb 2004 20:56:55 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Afhænger også af resten af bilen...

Jep - mørk bil og gylden læder er in

/Mogens

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-02-04 21:02

Hej

Bilen er knald sort...

Så jeg syntes det giver en god kontrast med det hvide.

Prøver at lede efter et billede af kabinen.

/Hans

Fra : Mogens...

Dato : 01-02-04 21:06

On Sun, 1 Feb 2004 21:01:51 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

>Prøver at lede efter et billede af kabinen.

Det duer ikke. Dels bliver det for ferskt at se på, og dels er det
svært at holde.

Mine biler er med sort læder, hvilket er nemt at holde, men vanvittigt
varmt om sommeren. Jég kan bedst lide det gyldne eller musegrå
læderindtræk

/Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-02-04 21:12

Hej!

"Mogens..." wrote:

> Mine biler er med sort læder, hvilket er nemt at holde, men vanvittigt
> varmt om sommeren. Jég kan bedst lide det gyldne eller musegrå
> læderindtræk

Jeg var engang ude og prøvekøre en Volvo S80 i sølvgrå m. cremefarvede
lædersæder. Dét virkede ganske nice :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-02-04 21:12

> Det duer ikke. Dels bliver det for ferskt at se på, og dels er det
> svært at holde.

Hrmm mit hovede knirker... Bilen virker perfekt, og var egentlig slet ikke i
tvivl om den kabine, før min kammerat kommenterede den :|

/Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-02-04 21:12

Kabinen og farven og magen til denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=360791

Kom med nogle kommenterer - altså om kabinen,

/Hans

Fra : John Sahl

Dato : 01-02-04 21:17

Hans Mouridsen wrote:
> Kabinen og farven og magen til denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=360791

Jeg synes ikke det holder, og kæresten sagde iiiiieeeewww
da hun så billederne... Adspurgt om grunden til udbruddet
var svaret at sæderne ikke passede til resten overhovedet.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-02-04 21:18

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev :

>Kom med nogle kommenterer - altså om kabinen

Det passer ikke specielt flot sammen .......

Fra : Kim Jensen

Dato : 01-02-04 21:32

> Kabinen og farven og magen til denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=360791
> Kom med nogle kommenterer - altså om kabinen,

Havde kabinen været cremefarvet var den lækker. Nu er den bare 80'er-vammel.

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Axelgaard

Dato : 01-02-04 21:45

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> Kabinen og farven og magen til denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=360791
>
> Kom med nogle kommenterer - altså om kabinen,

Der er da lidt "sporty" over det... men creme havde nu været mere stilet...

Just my 2 cents :)

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-02-04 21:51

> Der er da lidt "sporty" over det... men creme havde nu været mere
stilet...

Hrmm jeg må nok hellere finde en anden så. Det er ikke meget ved hvis man
bliver træt af den pga.
hvide sæder...

Tak for jeres meninger

/Hans

Fra : Mogens...

Dato : 01-02-04 21:53

On Sun, 1 Feb 2004 21:50:53 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

>Det er ikke meget ved hvis man bliver træt af den pga.
>hvide sæder...

Eller at nabo'en ikke bifalder valget

/Mogens

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 01-02-04 22:20

> Kom med nogle kommenterer - altså om kabinen,

Den er sikkert god i Tyskland hvor jeg i tidens løb har set de mest utrolige
farvevalg. Personligt ville jeg gå efter lys grå der er meget lettere at
holde - og ser mindre "pimp'et" ud.

MVH Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 22:26

> Kabinen og farven og magen til denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=360791
>
> Kom med nogle kommenterer - altså om kabinen,

Jeg synes det er rigtigt flot, det er jo ikke hele dørsiden og alt plastiken
i kabinen der er hvidt.
Jeg synes at det i vanlig BMW (tysker) stil er gjort sobert, jeg har faktisk
engang kigget på en Audi med samme farve læder til en sort bil, jeg synes at
det passer fint sammen.
Farven er måske lidt sart, men hvis du er indstillet på at passe den ser jeg
ikke noget problem.

Skide være med hvad de andre siger.
Spørger bare Peter Lundin han er også helt med på det der med sort og hvid,
det matcher hindnanden fint.

/Claus

Fra : chr

Dato : 01-02-04 22:51

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in message
> Kabinen og farven og magen til denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=360791
>
> Kom med nogle kommenterer - altså om kabinen,
>
> /Hans

FÅÅÅRK hvor er den ussel...et er da at gejle en bil op til noget den ikke
er..og så havde hvide lædersæder i den...

Chr...

Fra : Tommy

Dato : 02-02-04 16:07

On Sun, 1 Feb 2004 21:12:29 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

>Kabinen og farven og magen til denne:
>http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=360791
>
>Kom med nogle kommenterer - altså om kabinen,

Det ser hammerfedt ud. Sort bil med hvid læder. Det kan man da ikke gå
galt af! :) Så må du bare tage den svære vedligeholdelse med i købet!
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : Martin P.

Dato : 01-02-04 22:48

> Hejsa
>
> Jeg var rimelig besluttet på at købe en bil med hvid læder kabine, men er
> pludselig kommet i tvivl efter min kammerat kommenterede den.

Min kammerat har lyst læder i hans mørkeblå E36 325i Coupe og det ser
rigtig lækkert ud ..

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Martin P.

Dato : 01-02-04 22:54

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
> "Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> Min kammerat har lyst læder i hans mørkeblå E36 325i Coupe og det ser
> rigtig lækkert ud ..

Se den her :

http://marti.dk/BMW325i_9.jpg
http://marti.dk/BMW325i_7.jpg

Det klæder bilen mere end sort læder IMO.

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Mikael L

Dato : 01-02-04 23:18

> [...]
>
> Jeg var rimelig besluttet på at købe en bil med hvid læder kabine, men er
> pludselig kommet i tvivl efter min kammerat kommenterede den.

Jeg synes personligt at en bil skal være sort indvendigt. Det kan godt se
pænt ud med hvidt, men kræver mere vedligholdelse. Jeg har lige haft en
kvindelig kollega med i en lånebil med lyst læder. Hun mente det lige var en
bil for Elton John

Hvis du synes den er pæn så køb den dog og vær kold overfor hvad andre
synes. Smag er jo forskellig.

Mikael
Mikael

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-02-04 23:23

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Jeg synes personligt at en bil skal være sort indvendigt.

Smag og behag er jo gudskelov forskellig - jeg får nærmest klavs når
jeg kommer ind i en "sort bil" - de virker på mig meget små....

>Hvis du synes den er pæn så køb den dog og vær kold overfor hvad andre
>synes. Smag er jo forskellig.

Netop - når man selv skal lade muldvarpen skrige, er andres mening
sgu' ligemeget - det er ikke dem der skal leve med tingene

Fra : Finn I

Dato : 02-02-04 01:14

Jeg har selv en sort vogn med lyst læder. Det er dog ikke helt hvid men mere
cremefarvet. Jeg syntes det giver en flot kontrast.
Jeg tror det skal opleves in real life med hvid læder men som andre har
skrevet hvis DU syntes det er flot så "go for it".

Finn I
BMW E46
http://hjem.tele2adsl.dk/E46/

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 02-02-04 06:47

Hej

> Jeg tror det skal opleves in real life med hvid læder men som andre har
> skrevet hvis DU syntes det er flot så "go for it".

Hrmm da jeg så billedet af 325'eren syntes jeg det passede ok. Men det er nu
alligevel en svær
beslutning :|

Det er nok det bedste at importere en, og så få den nøjagtig som man vil
have den.
Bilen har heller ikke klima, hvilket kunne have været dejligt...:)

Venligst
Hans Mouridsen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 02-02-04 07:59

Faldt lige over denne her:
http://makeashorterlink.com/?D13051547

Denne farve ville nok være pænere, frem for den hvide Elton John farve...

/Hans

Fra : Mogens...

Dato : 02-02-04 19:34

On Mon, 2 Feb 2004 07:59:07 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

>Denne farve ville nok være pænere, frem for den hvide Elton John farve...

Helt sikkert - det er den gyldne, selvom billedet kan snyde.

>Bilen har heller ikke klima, hvilket kunne have været dejligt...:)

Man køber/importerer ikke en bil uden!

/Mogens

Fra : Morten Hansen

Dato : 02-02-04 14:13

> [...]
>
> Jeg var rimelig besluttet på at købe en bil med hvid læder kabine, men er
> pludselig kommet i tvivl efter min kammerat kommenterede den.

Som de andre skriver er smag jo (gudskelov) forskellig
Men personligt synes jeg jo det ser bedst ud med
en sort bil med hvidt indtræk (evt. cremefarvet)
Men det er jeg jo nød til at synes

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Mogens...

Dato : 02-02-04 19:35

On Mon, 2 Feb 2004 14:13:03 +0100, "Morten Hansen"
<Morten.Hansen@it.dk> wrote:

>Men personligt synes jeg jo det ser bedst ud med
>en sort bil med hvidt indtræk (evt. cremefarvet)
>Men det er jeg jo nød til at synes

Dit læder er jo netop ikke hvidt, men lysegråt, og der er IMO stor
forskel på de to farver i en bil. Dit er okay, som jeg ser det.

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-02-04 20:18

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Dit læder er jo netop ikke hvidt, men lysegråt,

Jeg ved ikke hvad farven hedder originalt....
men den er mere hvid end grå ! Dog ikke så hvid som på billederne
(de snyder en smule)
Jeg har dog også set en med gråt læder indtræk - ufffff - DET
bryder jeg mig ikke om !

> og der er IMO stor
> forskel på de to farver i en bil. Dit er okay, som jeg ser det.

Jo - jeg er meget godt tilfreds
Men jeg ledte jo også efter en sort med hvidt indtræk....

Og så måtte jeg lige ud at checke...
Den læderfarve jeg har fået med hedder Kiesel 25.......

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-02-04 20:32

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

> [...]

> (de snyder en smule)
>
> Og så måtte jeg lige ud at checke...
> Den læderfarve jeg har fået med hedder Kiesel 25.......

Jeg må vist gi' mig lidt her.....
Lidt søgning siger mig Kiesel skulle være granit.....
Det er godt nok lyst granit så !

Fra : Mikael L

Dato : 02-02-04 20:43

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

> Jeg må vist gi' mig lidt her.....
> Lidt søgning siger mig Kiesel skulle være granit.....
> Det er godt nok lyst granit så !

Jeg har kigget i en brochure fra 1993. I den hedder din indtræksfarve
Silbergrau hell og har indtrækskode 0438 med alm.læder og kode 0436 hvis den
har Vollleder.

Mikael

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-02-04 20:49

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message

> Jeg har kigget i en brochure fra 1993. I den hedder din indtræksfarve
> Silbergrau hell og har indtrækskode 0438 med alm.læder og kode 0436 hvis
den
> har Vollleder.

Den er godt nok lige en smule ældre men dermed ikke sagt at koderne
ikke er rigtige - det må vel kunne checkes på en eller anden måde....
stelnummeret ??
Kan den virkelig falme så meget i farven at den virker næsten hvid nu ??

Fra : Mikael L

Dato : 02-02-04 21:10

> [...]
> stelnummeret ??
> Kan den virkelig falme så meget i farven at den virker næsten hvid nu ??

Jeg har kigget i min store BMW bog fra 1991. Der hedder det det samme.
Din bil er ikke falmet, sådan så det også ud fra nyt af. Der er stor forskel
på Silbergrau som er lysegrå og silbergrau hell som ser hvidt ud.

Mikael

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-02-04 21:19

> [...]
forskel
> på Silbergrau som er lysegrå og silbergrau hell som ser hvidt ud.

OK - så har den blå med gråt læder nok været Silbergrau.....
Surt - og lidt mærkeligt - at den farve jeg fik med (Kiesel 25)
så mere ligner den mørke af dem

Fra : Mikael L

Dato : 02-02-04 21:39

> [...]
>
> OK - så har den blå med gråt læder nok været Silbergrau.....
> Surt - og lidt mærkeligt - at den farve jeg fik med (Kiesel 25)

I 1991 og 1993 for den sags skyld, kunne man få læderindtræk i følgende
farver fra fabrikken af. Pergament, Silbergrau hell, silbergrau, Ultramarin
og Schwarz. Havde man Volleder var der også Pergament hell og karmesinrot.
Man kunne selvfølgelig få det i en hvilken som helst farve, men så skulle
bilen forbi Individual og så kostede det kassen. Men den farve du har er en
ganske almindelig silbergrau hell.

Jeg smider lige et par billeder i dk.binaer.motor

Mikael

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-02-04 21:51

> [...]
en
> ganske almindelig silbergrau hell.
>
> Jeg smider lige et par billeder i dk.binaer.motor

OK - takker og checker !
Ved du så også om Kiesel 25 svarer til Silbergrau eller
Silbergrau Hell ?

Fra : Mikael L

Dato : 02-02-04 21:56

> OK - takker og checker !
> Ved du så også om Kiesel 25 svarer til Silbergrau eller
> Silbergrau Hell ?

Det har jeg ikke nogen anelse om.

Mikael

Fra : Mogens...

Dato : 02-02-04 21:58

On Mon, 2 Feb 2004 21:55:54 +0100, "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote:

>Det har jeg ikke nogen anelse om.

Hvilken kvalitet er det - Bison, Montana, Walknappa eller Nasca?
Samt struktur eller ej?

/Mogens

Fra : Mikael L

Dato : 02-02-04 22:00

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken kvalitet er det - Bison, Montana, Walknappa eller Nasca?
> Samt struktur eller ej?

i brochuren står der Nappa mit Naturarbe.

Mikael

Fra : Mogens...

Dato : 02-02-04 22:05

On Mon, 2 Feb 2004 22:00:23 +0100, "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote:

>i brochuren står der Nappa mit Naturarbe.

Hmmm - ellers "kun" noget MB bruger...

/Mogens

Fra : Mikael L

Dato : 02-02-04 22:09

> Hmmm - ellers "kun" noget MB bruger...

Åbenbart ikke....... Men nu er der vel ikke ret mange ting som MB har som
BMW ikke har og omvendt.

Mikael

Fra : Mogens...

Dato : 02-02-04 22:10

On Mon, 2 Feb 2004 22:08:41 +0100, "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote:

> Men nu er der vel ikke ret mange ting, som MB har, som
>BMW ikke har

Jow -> billig læder-look-alike

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-02-04 22:09

> "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> i brochuren står der Nappa mit Naturarbe.

Der er 3 muligheder
Da bilen er Diamant-Schwartz fås den i:
Nappa-Leder mit Naturarbe i sort og Silbergrau Hell
Vollleder Nappa-Leder mit Naturarbe i sort, Silbergrau Hell og
Karmesinrot samt
Volleder Naturleder Buffalo i Anthrazit
Da den i hvert fald ikke er sort eller rød
er der kun Siblergrau Hell og Anthrazit tilbage
Silbergrau Hell i Nappa-Leder eller Volleder Nappa-Leder
Anthrazit i Buffalo

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-02-04 20:44

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote in message

Så smurte jeg lige lidt på et stykke papir - det er godt nok
mørkt og helt gråt, i forhold til hvordan sæderne ser ud !
Skulle jeg prøve det på læderet skulle det være et sted
hvor man helt sikkert ikke kunne se det !

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 04-02-04 16:18

> [...]
> Skulle jeg prøve det på læderet skulle det være et sted
> hvor man helt sikkert ikke kunne se det !

Ja jeg kunne jo ikke lade være med at prøve.....
Det får en helt anden - og meget lysere - farve når
det bliver smurt på læderet !
Passer helt præcist

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-02-04 16:21

On Wed, 4 Feb 2004 16:17:32 +0100, "Morten Hansen, IVAO"

Der var du alligevel heldig!

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 04-02-04 16:25

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> Der var du alligevel heldig!

Ja hvis man skulle gøre sig fortjent til alting fik man nok
en smule problemer - så det er da rart at "vinde" en gang i mellem

Fra : LR

Dato : 02-02-04 15:51

> Jeg var rimelig besluttet på at købe en bil med hvid læder kabine, men er
> pludselig kommet i tvivl efter min kammerat kommenterede den.
>
> Så nu er jeg bare helt lost....
>
> Hvad mener I?

Hvad søren, er det ikke Michael Jackson der sidder nøgen inde i den bil?
Hov, nej, det er et lædersæde!? Wtf!

Lasse