Håndbremsen "blokerer" ved start.
Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 17:06

Hmmm ... min corsa har et 'lettere' problem med håndbremsen. Når jeg har
holdt med håndbremsen trukket, natten over, blokerer den stadig om morgenen,
efter jeg har sluppet den. Når jeg så bakker tilbage, kommer der et "klonk",
hvorefter den slipper (men jeg skal love for at den kæmper imod!)...

Står den bare et par timer med håndbremsen trukket, er der ikke noget...

Nogle idéer ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-02-04 17:13

> Står den bare et par timer med håndbremsen trukket, er der ikke noget...

Nej, så er bremsen formentlig endnu ikke lbevet så kold, at fugten fryser
fast-

> Nogle idéer ?

Ja, hold op med at bruge håndbremsen, når det ikke er nødvendigt. Jeg
"motionerer" nogle gange min håndbremse, men jeg bruger den meget sjældent
til at bremse bilen. Som regel er det nok at parkere bilen i første gear.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 17:16

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk>

> Nej, så er bremsen formentlig endnu ikke lbevet så kold, at fugten fryser
> fast-

Bilen holder IKKE i frost - men ved ca. 10 grader, sådet er ikke det...

Fra : Fam. Olsen

Dato : 01-02-04 18:54

"Michael" <ambelgienAThotmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Bilen holder IKKE i frost - men ved ca. 10 grader, sådet er ikke det...

Så er det rust der er kommet af fugten.

MVH Niels

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 01-02-04 19:09

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> wrote in message

> "Michael" <ambelgienAThotmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Så er det rust der er kommet af fugten.

Kan det ikke være salt-belægninger, som gør det?

Fra : Fam. Olsen

Dato : 01-02-04 19:20

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> wrote in message

> Kan det ikke være salt-belægninger, som gør det?

Tjo, hvorfor egentlig ikke?

MVH Niels

Fra : The Mann

Dato : 01-02-04 19:46

> [...]
>
> Nogle idéer ?
>
> når du har kørt ,er bremsetromlerne varme = store
når du så trækker håndbremsen (med slidte bakker) og lader bilens bremser
køle af "klemmer" tromlerne bremsebakkerne fast , som så skal frigøres ved
at du ruller enten fremad (hvor bakkerne er mest slidt ) ellers tilbage

The MANN

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 20:19

"The Mann" <perhamann29@hotmail.com> wrote in message

> [...]
ved
> at du ruller enten fremad (hvor bakkerne er mest slidt ) ellers tilbage

men...
Hvis jeg forstår det rigtigt, så sidder "bilens bremser" jo foran, mens
håndbremsen sidder bagtil -
derfor kan jeg ikke få det til at hænge sammen med, at de almindelige
bremser, skulle
have en indflydelse på håndbremsen....

Men jeg er måske helt gal på den ?

Fra : The Mann

Dato : 01-02-04 20:31

> [...]
> håndbremsen sidder bagtil -
> derfor kan jeg ikke få det til at hænge sammen med, at de almindelige

bilen bremser på alle 4 hjul
håndbremsen kun på 2 hjul
har du skive bremser bagtil ,er der også tromlebremse kun til håndbremsen !!

The MANN

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-02-04 21:09

"The Mann" <perhamann29@hotmail.com> skrev :

>har du skive bremser bagtil ,er der også tromlebremse kun til håndbremsen !!

Dine bombastiske udråbstegn er forkerte - der behøver skam ikke at
være nogen tromle til håndbremsen - ganske mange fabrikker, har en
måde at aktivere de bageste bremseklodser på (via kablet fra
håndbremsen)

Fra : Jesper Hørup

Dato : 01-02-04 20:51

> [...]
"klonk",
> hvorefter den slipper (men jeg skal love for at den kæmper imod!)...

Det er et godt tegn på at dine bagbremser virker...
Det er nemlig bremsestøv+fugt der gror fast i løbet af natten.

Det eneste du skal gøre, er at adskille bagbremserne og rense den for
bremsestøv. Jeg bruger gerne selv et stykke smergellærred til at slibe
bremsebakkerne rene med.
+efterfølgende justering og samling.

- det er ihvertfald kuren på alle de forskellige Opler, med tromlebremser i
bag, som jeg har haft.

Som de andre inlæg skriver er det rigtigt at det kan hjælpe ved at starte
med at køre lidt fremad først.
- eller lade være med at bruge håndbremsen...

mvh
Jeps.

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 21:43

"Jesper Hørup" <jesper_eva@ko.mail.dk> wrote in message

> [...]
> med at køre lidt fremad først.
> - eller lade være med at bruge håndbremsen...

Tak for hjælpen

.... og tak for alt respons til subj.

/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 18:07

næste gang du er ude at køre skal du trække håndbremsen lidt de sidste 200 m inden
du stiller bilen, derved varmer du bremserne op og vandet i dine baghjuls tromler
forsvinder..

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.10.103.81)

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 18:44

<Torben> wrote
> [...]
m inden
> du stiller bilen, derved varmer du bremserne op og vandet i dine baghjuls

Det vil jeg prøve - tak for tippet!