Hvor meget bil får man for 150.000 Kr. ?
Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-01-04 20:52

Det kommer lidt an på hvilket land indkøbet gøres i

Denne vil nok koste omkring 750.000 Kr. ved en BMW forhandler i Danmark.
Men kan med lidt gode forhandlingsevner måske købes for 150.000 Kr. i
Tyskland.

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7427826&id=25356497

God weekend.

/Mark.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-01-04 20:57

> Denne vil nok koste omkring 750.000 Kr. ved en BMW forhandler i Danmark.
> Men kan med lidt gode forhandlingsevner måske købes for 150.000 Kr. i
> [...]

Det var da for vildt...!

> God weekend.

I lige måde.

/Jan W Nielsen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-01-04 21:10

"Jan W Nielsen" skrev i en meddelelse:

> Det var da for vildt...!

Ja, det er dyrt at være en del af det danske samfund, hvis det er en
specialbil der står på ønskelisten.

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 21:07

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, det er dyrt at være en del af det danske samfund, hvis det er en
> specialbil der står på ønskelisten.

Lur mig, om ca. 2 år bliver det sandsynligvis endnu dyrere.

Der vil mange kun have råd til en motorcykel.

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-01-04 21:40

"Bjørn Jørvad" skrev i en meddelelse:

> Lur mig, om ca. 2 år bliver det sandsynligvis endnu dyrere.

Hvorfor tror du det ?

> Der vil mange kun have råd til en motorcykel.

Jeg kigger allerede på MC og bliver ligesom ved med at vende tilbage til
disse 2 modeller. Med Honda'en som det foreløbige foretrukne valg:

Yamaha FJR1300A
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111131833728

Honda ST 1300 Pan European
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111126926142

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 21:45

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor tror du det ?

Hvis "de rigtige" overtager ledelsen igen, har de barslet med stigning i
registreringsafgiften samt benzinafgifterne.

> Jeg kigger allerede på MC og bliver ligesom ved med at vende tilbage
til
> disse 2 modeller. Med Honda'en som det foreløbige foretrukne valg:

Et par rigtig lækre modeller.

Jeg har lige købt denne her til reservedele:

http://www.autocenterdebandenhal.nl/index2.htm

og denne her (Nissan Silvia 2.0, desværre ingen billede) som jeg selv
vil køre i sammen med knægten i hans.

http://makeashorterlink.com/?T27E12F37

Begge potter kostede 600 EURO...

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-01-04 22:03

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Et par rigtig lækre modeller.

> Jeg har lige købt denne her til reservedele:

Dine link virker ikke helt, herfra min skærm.

> Begge potter kostede 600 EURO...

Jeg kan jo ikke se hvad det er du har investeret i........Men utvivlsomt
nogle gode handler du har begået

/Mark

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 22:06

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan jo ikke se hvad det er du har investeret i........Men
utvivlsomt
> nogle gode handler du har begået

Det har du ret i, så jeg må prøve igen.

Skulle det gå helt galt, drejer det sig om 2 stk. Nissan Silvia Coupé,
den ene med en 1.8 turbomotor og den anden (uden billede) en 2.0i 16V
DOHC med blot 117.000 km på uret. Det er da godt skuldret på ca. 20
år...

Jeg synes selv handlerne var gode. Hvad får man af bil til 4.500 kr. for
ikke at tale om fine reservedele for samme beløb...

http://pictures.autotrader.nl/PICTURES/NLDE/CARS/200x150/2137603511097200x150x1x1.jpg

http://makeashorterlink.com/?C13F24F37

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-01-04 22:24

"Bjørn Jørvad" skrev i en meddelelse:

> Det har du ret i, så jeg må prøve igen.

Det var bedre

> [...]
> den ene med en 1.8 turbomotor og den anden (uden billede) en 2.0i 16V
> DOHC med blot 117.000 km på uret. Det er da godt skuldret på ca. 20

Man tror næsten det er løwn....

> Jeg synes selv handlerne var gode. Hvad får man af bil til 4.500 kr. for
> ikke at tale om fine reservedele for samme beløb...

Der kan ikke købes mange nye reservedele for de penge.

Pænt afslag i prisen, du fik handlet dig frem til. Var det "face to face"
eller ordnede du handlerne hjemmefra ?

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 22:23

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Pænt afslag i prisen, du fik handlet dig frem til. Var det "face to
face"
> eller ordnede du handlerne hjemmefra ?

De er ordnet fra hjemmekontoret af...

Internet, digitalkameraer og seriøse sælgere er nu en god ting..

Mht. handlen i Holland, hjælper det naturligvis at nævne, man meget
regelmæssigt kommer til landet og det intet problem er at køre over ved
Groningen i stedet for Denekamp...

Hr. Bjørn

Fra : Kim

Dato : 30-01-04 21:54

> "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Lur mig, om ca. 2 år bliver det sandsynligvis endnu dyrere.
>
> Der vil mange kun have råd til en motorcykel.

De er da bestemt heller ikke billige mere :((

Kim

Fra : NIL

Dato : 31-01-04 00:41

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er dyrt at være en del af det danske samfund, hvis det er en
> specialbil der står på ønskelisten.
>
> /Mark.

Hej...

Uhada....det ER altså sørgeligt at være afgiftsplaget dansker...når det
drejer sig om biler.
Faktisk kan jeg blive aldeles rasende efter at have bladret i bilerne på
autoscout - det er simpelthen så BITTERT med den forbandede danske
registreringsafgift.

Hvor længe kan den danske stat 'få lov' til at opretholde dette
vanvidsniveau?!

Øv!

Hilsen
NIL

Fra : ab

Dato : 31-01-04 11:06

> [...]
> registreringsafgift.
>
> Hvor længe kan den danske stat 'få lov' til at opretholde dette

Ja, det ville være meget sjovere at betale for skolegang, sygehusophold
o.s.v.

Det er sørgeligt at se, hvor navlebeskuende mange bilejere (eller for så
vidt alle der stirrer sig blinde på et eller andet afgiftsbelagt) er. Lad
bare mig få - så skide være med alle andre.

ab

Fra : Mark Sandberg

Dato : 31-01-04 14:19

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det ville være meget sjovere at betale for skolegang, sygehusophold
> o.s.v.

Betaler registreringsafgiften virkelig alt dette?

> Det er sørgeligt at se, hvor navlebeskuende mange bilejere (eller for så
> vidt alle der stirrer sig blinde på et eller andet afgiftsbelagt) er. Lad
> bare mig få - så skide være med alle andre.

Ja, lad os alle køre på cykel eller med statsstøttet offentlig transport.
Så kan alle kapitalisterne betale for vores underhold.

/Mark.

Fra : NIL

Dato : 31-01-04 14:21

> [...]
> vidt alle der stirrer sig blinde på et eller andet afgiftsbelagt) er. Lad
> bare mig få - så skide være med alle andre.

?....!....?...hmm....

NIL

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 31-01-04 17:07

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> skrev i en meddelelse news:W5LSb.616$1O3.129@news.get2net.dk...

> Ja, det ville være meget sjovere at betale for skolegang, sygehusophold
> o.s.v.

Betyder der at vi skal til at betale for at gå i skole hvis alle mand
tager cyklen? Næppe - det tror du vel heller ikke selv på?

/Jakob

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 31-01-04 17:41

> [...]
> vidt alle der stirrer sig blinde på et eller andet afgiftsbelagt) er. Lad
> bare mig få - så skide være med alle andre.

Det var dog noget af det mest forvrøvlede sludder jeg længe har hørt.

Vil du med dette påstå, at vores nabolande med stort set ikke eksisterende
registreringsafgifter har dårligere - eller ligefrem brugerbetalte - forhold
på de nævnte områder? Uden at komme i gang med for meget politik i denne
gruppe, så har vi i vores land nok det højeste samlede skattetryk, uden på
noget enkelt område at kunne hævde at have den bedste service til vores
borgere. Dette på trods af vores fuldstændigt sindsyge og uforklarlige
afgift på køretøjer og brændstof. Selv den lovpligtige ansvarsforsikring af
belagt med afgift!

Den danske afgift er en misundelsesafgift fra dengang automobilet blev
opfundet til overklassen. Dette indså man bl.a. i Sverige for en del år
siden, hvor man totalt fjernede den - uden at dette førte til dårligere
service.

MVH Klaus

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-02-04 15:40

ab wrote:

> Ja, det ville være meget sjovere at betale for skolegang, sygehusophold
> o.s.v.

Åh klynk!
De klarer sig da meget godt ovre hinsidan, og der har de dårligt moms.
Prøv at sammenligne vores overvægtige offentlige administration med de
lande vi sædvanligvis sammenligner os med.

> Det er sørgeligt at se, hvor navlebeskuende mange bilejere (eller for så
> vidt alle der stirrer sig blinde på et eller andet afgiftsbelagt) er. Lad
> bare mig få - så skide være med alle andre.

Du er da et sølle skrog.

Mvh
Roberto Saldo (ja jeg har n*sser nok til at lægge navn til det jeg
skriver)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-02-04 15:46

> Du er da et sølle skrog.

*ROFL*

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-02-04 15:52

Jan W Nielsen wrote:

> *ROFL*

Jamen helt ærligt, et er at man langer ud efter noget eller nogen, det
gør vi alle en gang imellem, men at gøre det mere eller mindre anonymt
er da for ynkeligt!

Mvh
Roberto (hvis du absolut skal Trolle så skriv i det mindste dit
fulde og rigtige navn)

Fra : BJ

Dato : 31-01-04 10:36

> [...]
>
> Denne vil nok koste omkring 750.000 Kr. ved en BMW forhandler i Danmark.
> Men kan med lidt gode forhandlingsevner måske købes for 150.000 Kr. i

Hvad med denne her ??
http://www.autocom.dk/listcatalogmake.do?auctionid=1857&category=0&makename=BMW
mvh. BJ

Fra : Mark Sandberg

Dato : 31-01-04 11:28

"BJ" skrev i en meddelelse:

> Hvad med denne her ??

http://www.autocom.dk/listcatalogmake.do?auctionid=1857&category=0&makename=BMW

Okay, så forstår jeg bedre at sælgeren i bilbasen, ikke svarer på min
forespørgsel for snart 14 dage siden. Det er en ombygget 540i og ikke en
ægte M5 med et korrekt stelnummer fra M-Motorsport. Det er da lidt fake, at
annoncere den wanabe til salg som en 1995 M5 med en nypris på 1,5 million
kroner.

Mon den har de originale større BMW-Motorsport flydende bremser, 6 trins
Motorsport gearkasse/bagtøj, samt de orignale M-parallel "18 alufælge.
Disse 3 ting der kendetegner en 1995 M5.

/Mark.