Diesel Pick-up truck?
Fra : Frank Gregersen

Dato : 22-01-04 23:05

Hej NG!
Går og overvejer at anskaffe en amerikaner, enten en pick-up truck eller en
i stil med jeep Cherokee (hedder de SUV?). Det skal være en diesel og køre
min 10km/l. Jeg leder ikke efter +300hk, men dog gerne 100 - 150hk. Den må
selvfølgelig heller ikke være alt for gammel da den skal køre til daglig! Er
der nogle i denne klasse der vil være oplagte at kigge på?
Med venlig hilsen Frank

Fra : Ted

Dato : 23-01-04 10:19

"Frank Gregersen" <frankgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Er
> der nogle i denne klasse der vil være oplagte at kigge på?

Chevrolet C/K 1500/2500 op til ca 93 er de kun 6,2 uden turbo. nyere er
med 6,5 med turbo. væsentlig forskel.

Ford F 150/250/350 op til 96 store firkantede kasser med 7,3 u turbo, kører
godt og må trække ca 12T i USA, men kun 3,5 i DK.
Efter 1996 kommer den nye flotte halvrunde model, som kører så godt, at du
næsten ikke vil tro det. den er så med en ( mener ) at det er 4,9 TD i mange
modeller. men også med den helt store 7,3 TD. - den kører fra mange små
sportsvogne i optrækket.

Men prøv at spørge på www.smallblock.dk der er også et forum til den slags.

Teddy
www.smallblock.dk