Undersøgelse vedr. dæktryk og danske bilej~
Fra : EjS

Dato : 22-01-04 20:32

Hej Gruppe

Er der nogen der ved og eks. FDM har lavet undersøgelser om hvor mange der
egentlig kører rundt med forkert dæktryk.

Og hvor tit bør det egentligt checkes....?

Svar, dvs. dokumenterede svar modtages med stor tak inden imorgen da evt.
oplysninger skal bruges til en eksamen.

MVH EjS

Fra : Jacob

Dato : 22-01-04 20:40

Prøvede at søge på FDMs hjemmeside. Der var ikke nogen undersøgelse om
dæktryk tilgængelig.

Jacob

Fra : EjS

Dato : 22-01-04 20:54

"Jacob" <mma@tiscali.dk> wrote in message
> Prøvede at søge på FDMs hjemmeside. Der var ikke nogen undersøgelse om
> dæktryk tilgængelig.

Tak for info. Jeg syntes umiddelbart heller ikke der er noget at finde på
nettet.

MVH EjS

Fra : Mogens...

Dato : 22-01-04 21:56

On Thu, 22 Jan 2004 20:54:07 +0100, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
wrote:

>Tak for info. Jeg syntes umiddelbart heller ikke der er noget at finde på
>nettet.

Der står nævnt på nettet, at man skal checke med kolde dæk og gerne
hver gang man tanker. Jeg checker en gang om måneden efter at jeg
sidste vinter "smadrede" et nyt sæt vinterdæk (2 stk) grundet et
forkert lufttryk

/Mogens

Fra : EjS

Dato : 22-01-04 22:38

> [...]
> hver gang man tanker. Jeg checker en gang om måneden efter at jeg
> sidste vinter "smadrede" et nyt sæt vinterdæk (2 stk) grundet et

Hvilket tryk kørte du med. Ikke at det har noget med min eksamen at gøre -
men den 'gamle' kører med 2.2 bar og vi har snakket om det måske var lovligt
lavt...

Fra : Mogens...

Dato : 22-01-04 23:02

On Thu, 22 Jan 2004 22:38:22 +0100, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
wrote:

>Hvilket tryk kørte du med. Ikke at det har noget med min eksamen at gøre -
>men den 'gamle' kører med 2.2 bar og vi har snakket om det måske var lovligt
>lavt...

Noget højere end det tal...
Det handler om, at "bogen" nævner noget om et højere tryk ved fuld
last eller høj fart. Jeg hæver det på grund af det sidste

/Mogens

Fra : Martin Sand.

Dato : 23-01-04 18:34

Mogens... wrote:
> Noget højere end det tal...
> Det handler om, at "bogen" nævner noget om et højere tryk ved fuld
> last eller høj fart. Jeg hæver det på grund af det sidste

På min Golf IV skal dæktrykket være på 1,9 bar ved normal last. Men sjovt
nok foreskriver manualen at øge med 0,2 bar ved vinterdæk.

MVH Martin