Billig sportsagtig bil
Fra : Tovii

Dato : 21-01-04 23:34

Som mange andre med drengedrømmene i behold er jeg selvfølgelig hele tiden
på udkig efter barndomskærlighederne til billige penge. Og jeg elsker lygter
der lukker/vipper...

Jeg lurer på de der Nissan 200SX 1,8 Turbo. De er ikke særligt dyre, men
hvad er mere interessant, så er de ret billige at indregistrere jvf.
http://modep.toldskat.dk/ ca. 40-50 kkr. for årgangen omkring de 90. Og der
er mange til salg sydpå med få kilometer og lave priser. Alt i alt kan man
få en bil med ca. 90000 på klokken, 12 år gammel alt incl. til 75000kr.

Men jeg kender intet til bilen, og der er jo nok en grund til, at den er så
billig...

Er der nogen der vil slukke mit spirende håb?

Har ikke fundet meget andet end
http://www.runeb.org/www_docs/Jexoticasite/frames/testkjort.htm#1994200sx ,
og han skamroser jo holdbarheden på 1,8l motoren og gearkassen, men påpeger
svage hjulophæng, dårlig affjedring og svage bremser på de tidligere
modeller...

På forhånd tak

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 23:40

"Tovii" <bisse_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
man
> få en bil med ca. 90000 på klokken, 12 år gammel alt incl. til

Du skal være varsom mht. til registreringsafgiften.

Told og Skat kan også bruge bilbasen:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=297977&page=1

Du skal i hvert fald sikre dig en forhåndspris inden, du foretager dig
det endelige skridt.

Jeg ville importere en Opel GT fra 1974 og skulle betale 42.000 i
registreringsafgift, hvortil jeg kunne lægge pottens pris.

Det endte op med et helt vildt tal.

Hr. Bjørn

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 21-01-04 23:49

> Du skal være varsom mht. til registreringsafgiften.
>
> Told og Skat kan også bruge bilbasen:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=297977&page=1

Den du linker til der er jo også en '93 model. Den er faceliftet, og må
givetvis være noget dyrere end en fra '90. Jeg vil mene at 75.000 lyder
ganske rimeligt. Det er iøvrigt også ca. prisen på de få der står på
bilbasen af samme årgang (sidst jeg tjekkede). Told og skat har eksempler på
'90 modeller indregistreret for 50.000 (altså bilens pris + afgift), men de
har nok gået ca. 150.000.
Men jeg er selvfølgelig helt enig i at det er en god idé at få en
forhåndspris inden.

/Kasper Hansen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-01-04 15:49

"Bjørn Jørvad" wrote:

> Jeg ville importere en Opel GT fra 1974 og skulle betale 42.000 i
> registreringsafgift, hvortil jeg kunne lægge pottens pris.

Det kan da på ingen måde have været til dig selv, for den eneste
måde jeg kan være i sådan en bil på er ved at have hovedet 45
grader på skrå og du er såhudt jeg visker større end mig på alle
leder..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-01-04 17:37

Thomas Strandtoft skrev:

> [...]
> måde jeg kan være i sådan en bil på er ved at have hovedet 45
> grader på skrå og du er såhudt jeg visker større end mig på alle

....de´er sq da godt du sir dét; så ka jeg da godt lægge barnedrømmen på
is...

....har dog uden problemer været passager i en sådan én, da jeg var et
par og tyve; men dér var jeg måske ikke helt udvokset - er vel i dag en
1,92 plus minus...
Hans

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-01-04 17:40

Hans Paulin wrote:

> ...de´er sq da godt du sir dét; så ka jeg da godt lægge barnedrømmen på
> is...

Den Opel GT jeg prøvede at klemme mig ind i var med standardsæder,
det er muligt at du vil kunne finde plads hvis du skifter dem ud
til et par racingshells så du kommer ned på gulvet?

> ...har dog uden problemer været passager i en sådan én, da jeg var et
> par og tyve; men dér var jeg måske ikke helt udvokset - er vel i dag en
> 1,92 plus minus...

Du må have ligget ned. Sæderne i den jeg prøvede kunne ikke
justeres i ryglænet, så ikke engang der var der noget at hente,
men selv om det havde været muligt havde det i så fald ikke passet
med afstanden til rat og pedaler..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-04 17:48

Thomas Strandtoft skrev:

> [...]
> justeres i ryglænet, så ikke engang der var der noget at hente,
> men selv om det havde været muligt havde det i så fald ikke passet

....okay okay!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 22:32

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> måde jeg kan være i sådan en bil på er ved at have hovedet 45
> grader på skrå og du er såhudt jeg visker større end mig på alle

Både og....

Jeg fandt en ombygget Opel GT 2.0i Cabriolet i Berlin.

Den stod helt perfekt med Omega bagtøj, Kat osv. osv.

Den var ombygget af en professionel og skulle have glædet konen.

Desværre løb drømmen op i små 150.000 kr og så er der meget andet
spændene ....

Tjaaaeee .... det blev da til den før omtalte Renault Clio 1.6i fra
2000....))

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-01-04 17:41

"Bjørn Jørvad" wrote:

> Jeg fandt en ombygget Opel GT 2.0i Cabriolet i Berlin.

Sådan en har jo også lidt højere til loftet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-04 20:02

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sådan en har jo også lidt højere til loftet..

Jow ... man kan vist roligt sige "The sky is the limit"....

Hr. Bjørn

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-01-04 16:37

> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=297977&page=1

He He - Hvorfor mon han har vinterdæk til den ?
Han skriver jo , at den aldrig har kørt om vinteren *lol*

Hygge
MJ
Civic

Fra : Mogens...

Dato : 22-01-04 18:32

On Thu, 22 Jan 2004 16:36:47 +0100, "Martin Jørgensen"
<martinfjerndette@heidiogmartin.dk> wrote:

>He He - Hvorfor mon han har vinterdæk til den ?
>Han skriver jo , at den aldrig har kørt om vinteren *lol*

Han gør sikkert ligesom jeg -> opbevarer bilen vinteren igennem på
vinterdæk, så sommerdækkene ikke bliver firkantede...
(endvidere fremtidssikret ifm. salg)

/Mogens

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-01-04 19:39

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Han gør sikkert ligesom jeg -> opbevarer bilen vinteren igennem på
> vinterdæk, så sommerdækkene ikke bliver firkantede...
> (endvidere fremtidssikret ifm. salg)
>

> /Mogens
OK - God ide , men bliver vinterdækkene ikke firkantet?

Hygge
MJ
Civic

Fra : Mogens...

Dato : 22-01-04 20:30

On Thu, 22 Jan 2004 19:39:26 +0100, "Martin Jørgensen"
<martinfjerndette@heidiogmartin.dk> wrote:

>OK - God ide , men bliver vinterdækkene ikke firkantet?

Jow, men det er jo ligegyldigt. Du ska' jo ikke bruge dem

/Mogens

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 21-01-04 23:45

Jeg kan desværre ikke bidrage med så meget. Men jeg synes det er en fed øse.
Sad selv og kiggede lidt på et par stykker for ikke så længe siden. Desværre
kan jeg nok ikke forsikre sådan en :/
Det eneste jeg kan finde om den, er folk der skamroser den for alt muligt...
Så jeg forstår heller ikke prisen?
Hvis du køber sådan én, så helle for en tur

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 00:35

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
> [...]
lygter
> der lukker/vipper...
>
> Jeg lurer på de der Nissan 200SX 1,8 Turbo. De er ikke særligt dyre, men

Du finder nok heller ikke nogen der ikke har fået skiftet turbo et par gange
, da det er den store svaghed :(

Fra : Rasmus

Dato : 22-01-04 00:48

"Tovii" <bisse_@hotmail.com> wrote in message
> [...]

påpeger
> svage hjulophæng, dårlig affjedring og svage bremser på de tidligere

Man må håbe at kvaliteten er noget bedre end på 100 NX´eren, som mildest
talt er elendig

mvh
Rasmus

Fra : John Sahl

Dato : 22-01-04 07:43

Tovii wrote:
> Er der nogen der vil slukke mit spirende håb?

Jeg ved der er nogle på www.nissanklubben.dk der har erfaringer
at dele ud af, så prøv at spørge på deres forum.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Tovii

Dato : 22-01-04 16:04

Tusind tak for svarene.

Men er der nogen af jer, der har egne erfaringer? Evt. med reservedelspriser
og hvorvidt, den er gør-det-selv nem/svær?

> Jeg ved der er nogle på www.nissanklubben.dk der har erfaringer
> at dele ud af, så prøv at spørge på deres forum.

Det vil jeg fluks kaste mig ud i!

Fra : John Sahl

Dato : 22-01-04 16:20

www.nissan200sx.dk kunne også være noget for dig.

Fra : Martin P.

Dato : 22-01-04 22:04

> [...]
> få en bil med ca. 90000 på klokken, 12 år gammel alt incl. til 75000kr.

Ja, fremragende valg af bil må jeg sige. Til prisen giver den virkeligt
meget for pengene!

Jeg ved at der sidder nogle 200SX kørere og lurer med inde på forumet på
http://www.nissanturbo.dk/ , så prøv eventuelt at kigge der.

Ud over det er der mange 200SX S13 brugere inde på http://200sx.nu/

--
- Martin