Afspærring af motorveje ved uheld?
Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-01-04 16:46

Det ser ud til at vi med en vis sandsynlighed kan se frem til total
afspærring af motorveje i.f.m. uheld bare fordi nogle billister ikke
kan finde ud af at køre efter forholdene - eller også har de ikke
gidet sætte sig ind hvad forholdene rent faktisk er/kan være.

Jeg kan godt forstå at politi og redningsfolk plæderer for dette
skridt. Jeg ville heller ikke synes om at risikere at blive "liget på
bordet" før der sker noget.

Ebbe

Fra : Finn I

Dato : 19-01-04 16:53

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan godt forstå at politi og redningsfolk plæderer for dette
> skridt. Jeg ville heller ikke synes om at risikere at blive "liget på
> bordet" før der sker noget.

Ja det er sørgeligt men nok desværre nødvendigt. Jeg har en gang stået ved
et vejarbejde på en motorvej (Jeg ved godt det ikke er helt det samme men
her var der også nedsat hastighed). Det var faktisk ikke specielt
betrykkende. Langt de flest kører fornuftigt MEN der er altid nogle få som
skal køre tæt på, køre stærkt, overhale i sidste øjeblik inden indsnævring
osv.

Mvh
Finn I

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-04 17:12

Finn I wrote:

> [...]
> ikke specielt betrykkende. Langt de flest kører fornuftigt MEN der er
> altid nogle få som skal køre tæt på, køre stærkt, overhale i sidste

Det kan jeg også skrive under på
Jeg var engang stribe maler, og når vi malede striber på motorvejen, så
spærrede vi den ene vognbane af med skilte og røde plastickegler.
Det foregik på den måde, at vi afspærrede en strækning på ca. 3 km, og
startede så i den ene ende.
Nogle billister kunne så ikke rigtigt "tåle" at se en afspærret vejbane,
hvor der sådan lige umiddelbart ikke foregik noget arbejde, og så kørte de
ind i gennem afspærringen for at overhale de andre biler.
Behøver jeg at fortælle at der var en del der fik sig et chok, når de
pludselig fandt ud af, at der rent faktisk var nogen der arbejdede på den
afspærrede vejbane.
Det var altid med øjnene og ørerne i højeste "beredskab" når man skulle lave
den slags arbejde.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 19-01-04 17:41

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spærrede vi den ene vognbane af med skilte og røde plastickegler.
> Det foregik på den måde, at vi afspærrede en strækning på ca. 3 km, og

Jeg ved godt at det hellere ikke kan sammenlignes, men der vises hellere
ikke meget hensyn fra medtrafikanterne når man holder i nødsporet på en
motorvej for at tale i telefon, bare skal trække frisk luft eller eventuelt
skal hente noget i bagagerummet, der kunne man godt forvente at folk viste
hensyn og trak ud i midtersporet/yderbanen.

Mvh
Mette

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-01-04 17:38

On Mon, 19 Jan 2004 17:41:12 +0100, "Mette Tornager Eriksen"
<metteerik92@LÆSESIKKEhotmail.com> wrote:

> [...]
>skal hente noget i bagagerummet, der kunne man godt forvente at folk viste
>hensyn og trak ud i midtersporet/yderbanen.

Du har rent faktisk heller intet at gøre i nødsporet i nogle af de tre
situationer. Du skal bruge en rasteplads til de formål.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Peter G C

Dato : 19-01-04 17:55

[klip]

> Du har rent faktisk heller intet at gøre i nødsporet i nogle af de tre
> situationer. Du skal bruge en rasteplads til de formål.

Enig - der er ikke tale om nødsituationer.

Det er helt utroligt, hvad folk dog foretager sig i nødsporet - selve
begrebet må forvirre!!!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : np

Dato : 20-01-04 11:56

Nu skal I være søde ved Mette! Hun holder vel i nødsporet fordi hun er
punkteret, ringer efter hjælp og har åbnet bagagerummet for at tage
reservehjulet ud?
Hilsen Niels P.

Fra : Jesper F Christensen

Dato : 20-01-04 18:08

LOL.

Fra : Møller

Dato : 19-01-04 18:00

"Mette Tornager Eriksen" <metteerik92@LÆSESIKKEhotmail.com> wrote in message

> [...]
> skal hente noget i bagagerummet, der kunne man godt forvente at folk viste
> hensyn og trak ud i midtersporet/yderbanen.

Sig til mig: Dette er en joke.
Det er jo himmelråbende ulovligt.
Jeg nægter at tro, at det er alvorligt ment af en der har kørekort.
Det må væe skrevet fra en elev i 4.kl fra en folkeskolePC i sjov.
--
Møller

Fra : Bent-Erik Gjerlevsen

Dato : 19-01-04 18:50

man holder da ikke i nødsporet og roder i sin bagagerum
Hilsen Bent

"Mette Tornager Eriksen" <metteerik92@LÆSESIKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:400c08a3$0$27397$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Holten

Dato : 19-01-04 19:39

> [...]
> skal hente noget i bagagerummet, der kunne man godt forvente at folk viste
> hensyn og trak ud i midtersporet/yderbanen.

Ja, og når man har klodset sin campingvogn op i nødsporet for at overnatte.
Her er det også pisse træls med alle de lastbiler, som kører tæt på, for det
rykker sådan i vognen.

MVH

Holten

Fra : Møller

Dato : 19-01-04 21:44

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> wrote in message

> [...]
overnatte.
> Her er det også pisse træls med alle de lastbiler, som kører tæt på, for

Kan man ikke montere slingrekøjer i sådan et hønsehus.
--
Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-01-04 21:58

On Mon, 19 Jan 2004 19:38:40 +0100, "Holten" <Virkerikke@mail.dk>
wrote:

> [...]

>Her er det også pisse træls med alle de lastbiler, som kører tæt på, for det

Det må du meget undskylde. Er det noget du har sådan på
sæsonbasis, for så var der måske grundlag for et par kopper mokka ved
campingbordet? Jeg tager gerne wienerbrød med. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Holten

Dato : 19-01-04 22:16

> Det må du meget undskylde. Er det noget du har sådan på
> sæsonbasis, for så var der måske grundlag for et par kopper mokka ved
> campingbordet? Jeg tager gerne wienerbrød med. *LOL*

Vær ikke sikker på det, jeg synes at kunne erindre dig som en af de store
klodser der kører forbi med 90 km/t )

MVH

Holten

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-01-04 22:32

On Mon, 19 Jan 2004 22:16:20 +0100, "Holten" <Virkerikke@mail.dk>
wrote:

>meddelelse

>Vær ikke sikker på det, jeg synes at kunne erindre dig som en af de store
>klodser der kører forbi med 90 km/t )
>
>--

Det kan godt forekomme.

Når man sådan lister arrangementet forbi sådan en feriebolig på hjul,
og når førerhuset så lige har passeret c-vognen, skifter en halv
vognbane, så opstår der et fint vacuum - ved du det? *LOL*

Det kan godt give noget uorden i tallerkenrækken.

Det er jo heller ikke med vilje at sådan noget sker. Det er mest fordi
man godt kan blive lidt forskrækket når ham i beifahrerstolen siger:

Det var s'gu da ham der holdt på den sidste plads henne på
truck-stoppet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Madsen

Dato : 20-01-04 01:29

> [...]
> skal hente noget i bagagerummet, der kunne man godt forvente at folk viste
> hensyn og trak ud i midtersporet/yderbanen.

NU ER DET HELLER IKKE MENING AT NØDSPORET SKAL BRUGET ,TIL AT TALE I TELEFON
ELLER HENTE NOGET I BAGAGERUMMET. DET ER NEMLIG DIREKTE ULOVLIGT.
Til det er der rastepladser.
At bruge nødsporet til at parkere i kan ikke anbefales, for nogle år siden
blev en ambulance påkort af en lastbil i nødsporet på Sjælland selv om den
holdt med Blå blink. med det i hukommelsen og set hvor tit bilister kommer
over stregen til nødsporet,fordi de taler i telefon,laver kaffe, læser avis,
skrive dagrapport eller laver deres største handel på telefonen alt sammen
mens de tror at de har 100% kontrol over bilen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning

Dato : 20-01-04 18:18

> [...]
>holdt med Blå blink. med det i hukommelsen og set hvor tit bilister kommer

Netop derfor anbefaler politiet at du ikke sidder i bilen og venter på
hjælp, men stiller dig ud på den anden side af autoværnet! Ok, det er
surt i regnvejr, men hellere våd end smadret...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 21-01-04 17:19

> [...]
> skal hente noget i bagagerummet, der kunne man godt forvente at folk viste
> hensyn og trak ud i midtersporet/yderbanen.

Blot for info, så er ham idioten der kommer ræsende imod dig med blinkende
lygter altså en strisser. Du spærrer nemlig ulovligt nødsporet!

Fra : Firstname Lastname

Dato : 19-01-04 19:42

Ebbe Kristensen wrote:

> [...]
> kan finde ud af at køre efter forholdene - eller også har de ikke
> gidet sætte sig ind hvad forholdene rent faktisk er/kan være.
Hejsa

Den langsigtede løsning på det problem er at alle nye biler _ikke_ kan køre
for hurtigt.
Man bør indrettede biler så de kender fartgrænserne og nægter at køre for
hurtigt. Når der så sker et uheld på motorvejen så kan politiet "skrue ned
for fartgrænsen" lige omkring uheldet. Så vil det være umuligt for folk at
køre alt for hurtigt og politiet/falck kan rydde op uden at lukke
motorvejen.
Det vil naturligvis tage lang tid at få det gennemført (5-15 år). Men så har
vi også løst fartproblemet en gang for alle.

Fra : Holten

Dato : 19-01-04 20:09

"Firstname Lastname" <name@company.com> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> vi også løst fartproblemet en gang for alle.

Forhåbentlig også ment som en joke

MVH

Holten

Fra : Søren Blom

Dato : 19-01-04 22:26

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i>
> Forhåbentlig også ment som en joke
>
> MVH

Det må man da håbe. Det vil heller aldrig noget man vil kunne indføre.
Derudover er der lige lovlig meget Big Brother over det.

Næ, spær bare motorvejen af og lad hammeren falde rigtig hårdt over for dem,
som ikke kan finde ud af at en motorvej er ensrette, også når man holder i
kø, for der er ikke så meget at rafle om, man bliver på kørebanen og holder
der til vejen bliver åbnet igen.

Det at lukke vejen helt ved færdsels uheld, er en praksis man i mange år har
brugt i langt de fleste lande i Europa, så hvorfor skal det være anderledes
i Danmark. Det er jo bevist at der er et mindretal af bilister der åbenbart
ikke kan finde ud af det. Så det er sku fint hvis man lukker vejen helt af
og uddel også bare stor bøder til dem som så prøver at komme tilbage til
seneste afkørelse.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Firstname Lastname

Dato : 20-01-04 13:09

Holten wrote:
> Forhåbentlig også ment som en joke
Nej, faktisk ikke. Fart er et stort problem, den slår masser af mennesker
ihjel og kvæster endnu flere. Der dør flere i traffiken end der dør som
følge af terrorangreb.
Hvorfor ikke lave en teknisk løsning på problemet? Vi har tekniske løsninger
på mange andre ulovligheder. F.eks. har banken pengene låst inde i en boks.
Man har låse på cykler. Tøjbutikker har små alarmer i tøjet osv.. Alt
sammen for at gøre det besværligt at begå ulovligheder. Så hvorfor ikke
lave en teknisk begrænsning på hvor hurtigt en bil kan køre? Vi har jo
allerede noget lignede med lastbiler.

FUT: dk.politik.trafik