> Hvor stor er skaden ? Er det "kun" en kofanger, eller ... ?
> Hvis det "kun" drejer sig om dele der er skruet på (f.eks. en kofanger og
> lignende), så burde alle værksteder kunne klare det, men skal der svejses
og
> rettes noget, så ville jeg helt sikkert vælge en rigtig pladesmed.
> Problemet er så bare at finde nogen der laver et godt stykke arbejde, det
> kan jeg ikke hjælpe dig med, da jeg ikke kender nogen i dit område.
Jeg kørte op over anhængertrækket på en anden bil, hvorefter de to biler sad
ubehjælpeligt fast (det var gået igennem kølergitteret på min bil).
Falckmanden brækkede det meste af snuden af med et koben, og satte det så
fast med strips bagefter. Jeg kan se at en del af plastic'en i motorrummet
er ødelagt, og kølergrillen er også lidt kvæstet. Derudover præsterede
falckmanden at smadre kølerhjælmen (han satte kobenet ned foran, og brækkede
udaf, hvorefter den fik et tydeligt tryk). Jeg ved ikke rigtigt om den kan
oprettes, og om den så skal relakeres...? Men jeg vil tro at det er
billigere, bare at smide en ny på. Bilen er sølvfarvet, så jeg tror da ikke
at det er verdens sværeste farve at ramme. Alle skørte mv. på min bil er da
efterlakeret, og det kan overhovedet ikke ses.
> > Jeg vil jo nødig have en
> > tofarvet bil om et par år...
>
> Arh, så længe er de vel heller ikke om at udbedre skaden
Forhåbentligt ikke :)
> Spøg til side, såfrmt din bil var pæn og ensfarvet inden skaden, så skal
den
> også være det efter skaden.
> Hvis du er så uheldig at få den tilbage med farveforskel, så klag med det
> samme, og kræv af værkstedet at det bliver lavet ordentligt, hvis de
nægter
> dette, så sig at du vil få reparationen besigtiget af forsikringen, det
> plejer at hjælpe en hel del.
Det skriver jeg mig lige bag øret.
> Hvis ikke maleren kan ramme den rigtige farve (på den ene eller den anden
> måde), så er det en "amatør" maler, det kan sagtens laves uden
farveforskel,
> man skal bare vide hvordan (og det er jo én af de ting, der adskiller en
> proff maler fra en "amatør").
> Men som med så meget andet, så er det jo pengene der spiller ind, da det
jo
> godt kan koste lidt ekstra tid at levere et stykke kvalitets arbejde.
> Og til sidst, så kan det også afhænge af hvilket
forsikringsselskab/taksator
> der står for rep/opgørelse af bilen, nogen er mere "nærige" end andre,
> forstået på den måde, at de ikke altid lige giver f.eks. maling af
> tilstødende dele såfremt det er en "vanskelig" farve at ramme, og så er
det
> jo altid værkstedet der står med "aben" hvis kunden ikke er tilfreds
Jeg er forsikret hos Danske Forsikring. Mit indtryk er ikke at de er
specielt fedtede, så jeg håber at det går.
Men som de andre skriver, må jeg nok hellere vælge en aut. forhandler. Det
havde jeg egentligt også tænkt mig, men kom så til at tænke på SMC
historierne...
/Kasper Hansen