> Jeg skal (for første gang) fikse et stenslag i kølerhjelmen. Til det
formål
> har jeg fra Opel fået et 'sæt' bestående af en lakstift og en lille
klarlak.
>
> Hvad er fremgangsmåden - først en tur med stiften, men hvor lang tid skal
> 'det' sidde før en at der sprøjtes med klarlak ? .. og skal der iøvrigt
> det - hvor meget, osv. ...
Penlsen i stiften er oftest alt for stor og klodset til at ramme et lille
stenslag.
Så jeg har købt et par pensler str. 00 i en hobbyforretning, kan også fåes i
malerbutikken og ofte også isupermarkeder.
Jeg starter med at rense området med fortynder.
Hvis det er en spray, så sprayer jeg lidt ud i hætten eller på et stykke pap
og dypper penslen derfra.
Hvis det er en stift er tager jeg ligeledes lidt maling/lak op på et stykke
pap.
Så maler jeg kun lige stenslaget til og med kanten af hullet.
Kommer man for meget udenfor, kan man med det samme tørre det af med
fortynder og starte forfra.
Efter et par timer får det lidt klarlak ovenpå.
Det giver det bedste resultat og så er det meget svært at se hvor stenslaget
har været.
Efter en uges tid kan man evt. lakrense / polere og lakforsegle motorhjelmen
da fortynder "udtørre" lakken.
Undlad at spraye direkte på bilen, jeg har set en der troede at man lige gav
at pift ovenpå et stenslag, det så virkeligt forfærdeligt ud. Spray er kun
godt til et større område. Hvor man så maskere området omkring skaden.
Stenslag fikses som sagt med en lille finspidset hobby pensel.
>
> Farven er "black sapphire mica 20R" hvis det skulle have noget af sige (?)
Ja, det ville se tåbeligt ud på en rød bil.
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
=== Døden overhaler de hurtige ===