BMW 318I "tikker"
Fra : CF

Dato : 17-01-04 00:01

Hello

jeg har en 318i fra 1988 - kørt 196000. Tandrem er lige skiftet i
onsdags. Den tikker fra knasten, tror jeg, men kun momentant! - mest
når den er kold - så sagde en af mine venner - hva faen - kører du
ferguson - Når den er varm kører/lyder den normalt, men ind i mellem
tikker den alligevel, for så få minutter efter atter at lyde normalt.
Har jeg et alvorligt problem - betyder det noget at køre med?

Frits

Fra : Rasmus

Dato : 17-01-04 00:28

"CF" <pizza1@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> tikker den alligevel, for så få minutter efter atter at lyde normalt.
> Har jeg et alvorligt problem - betyder det noget at køre med?

Det er vel dine ventilløftere som er slidte...., burde ikke betyde så meget
når den kun gør det kold. prøv evt. med en tyndere olie (f.eks 5W-40) det
hjalp på min Golf II GTi 8v

Få evt. checket olietrykket, da lavt olietryk også kan give støj fra
løfterne...

mvh
Rasmus

Fra : Olesen

Dato : 17-01-04 00:47

"CF" <pizza1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Når den er varm kører/lyder den normalt, men ind i mellem
> tikker den alligevel, for så få minutter efter atter at lyde normalt.

Synes det lyder meget sært, det kommer og går, også
når den er gennemvarm...i mine øre ville det minde mig
om pludselig havari ?

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 17-01-04 10:08

Er du sikker på at den nye tandrem er korrekt monteret?

Fra : Olesen

Dato : 17-01-04 10:25

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:4008fbbb$0$95003$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er du sikker på at den nye tandrem er korrekt monteret?

Uden at blande mig, så vil jeg mene, at er den bare 1 tak forkert
sat på, så ville det være MEGET mere alvorligt ?

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 17-01-04 17:15

> Uden at blande mig, så vil jeg mene, at er den bare 1 tak forkert
> sat på, så ville det være MEGET mere alvorligt ?

Måske. Jeg læser det bare som om det først er sket efter tandremsskiftet, og
det er da påfaldende.

Mvh Michael

Fra : Olesen

Dato : 17-01-04 20:19

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:40095fbe$0$185$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Måske. Jeg læser det bare som om det først er sket efter tandremsskiftet,
og
> det er da påfaldende.

Dårlig udført arbejde.
Hvis de har forstand på BMW motorer,
så ville de vel opdage, at denne ikke lyder
som en BMW bør lyde.

Fra : CF

Dato : 18-01-04 23:01

har talt med BMW mekanikeren som har lyttet til den. Det er såmænd
bare de hydraulsike ventilløftere der skal skiftes. Klares på 3 timer,
siger han.

Tak for venlige råd

Frits

Fra : Olesen

Dato : 19-01-04 16:23

> har talt med BMW mekanikeren som har lyttet til den. Det er såmænd
> bare de hydraulsike ventilløftere der skal skiftes. Klares på 3 timer,
> siger han.
>
> Tak for venlige råd

Okay...heldige dig *S*.
Mente bare, at den i såfald burde