> Hej Niels.
> Jeg har set FDM , men det jeg ønskede var faktisk , at en der havde en
> eller haft , kunne komme med hans egne ord . De rapporter er rimelig , men
> hvis man selv har haft en , så tror jeg svarene bliver noget andet .
Jeg har kun haft min i et halvt års tid, og det er jo ikke så lang tid at
vurdere den på.
Jeg har købt den uklargjort og med lidt fejl.
Et defekt forhjulsleje, det kostede uoriginalt 1400 kr, fordi det er komplet
med nav.
Ingen gas på aircon, det kostede ca. 1300 kr, at få fundet utætheden med
sporgas, få skiftet en defekt føler, og få fyldt gas på igen.
Min kører 8.5 km/liter, ikke supermeget, men jeg kører næsten også kun korte
ture. På længere ture når man ca. 10 km/l.
Visse af de ting folk påpeger som eks. knirkende instrumentborde, har jeg
ikke. Min havde fuld service, og har sikkert fået ordnet den fejl vha. de
serviceinstruktioner, der sendes til værkstederne.
Jeg har lige skiftet olie, oliefilter og termostat idag. Originalt
oliefilter koster 50 kr hos
www.spare-parts.dk , termostat i OEM kvalitet 85
kr.
Du kan evt. gå ind på den hjemmeside og downloade en prisliste, så kan du se
hvad stumperne koster.
Jeg har ikke erfaring med service på autoriserede værksteder, da jeg selv
laver næsten alt på bilen.
Generelt er det en holdbar bil. Selv om min har kørt 260.000 km er kabinen
stadig flot, motorrummet er næsten som nyt efter en motorvask og undervogn
og karrosseri er rustfrie, selv om bilen ikke er efterbehandlet med
rustbeskyttelse.
Hvis der opstår dyrere defekter, fås alle dele fra autoophuggere i Sverige
billigt. Til min forrige Volvo 240 købte jeg et par gange brugte dele fra en
autoophugger via nettet og betalte med Visakort, så blev det sendt samme
dag.
Niels