/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så kom Poloen i stald.
Fra : Ole Axelsen


Dato : 16-01-04 22:26

Som nogen sikkert har set, har vi købt en ny Polo TDI 101 HK/240 NM. Kors
hvor den da bare kører godt, lige bortset fra, at jeg nok mener
standarddækkene larmer lidt vel rigeligt hvis vejen er ujævn, som nu hvor
der ligger fastkørt sne. Det er dog kun til det bliver forår, så kommer der
16" alubasser på med nogen ordentlige dæk.

Bilen endte med at blive en del billigere end vi havde regnet med. Selv med
ekstraudstyr for ca 12 - 13000 kr + Pluspakken, som nu er medregnet i
prisen, kom den til at koste ca 3000 kr mindre end den listepris, der var
gældende da vi skrev slutseddel . Siden i går er den endda steget med ca
3000 kr. Det vil sige, vi har sparet 18 - 19000 kr i forhold til den nye
pris. For de penge vil jeg godt give afkald på ESP, som der vist nok er i de
nye der kommer hjem.

Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



 
 
Ukendt (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-04 22:35



> Som nogen sikkert har set, har vi købt en ny Polo TDI 101 HK/240 NM. Kors
> hvor den da bare kører godt, lige bortset fra, at jeg nok mener
> standarddækkene larmer lidt vel rigeligt hvis vejen er ujævn, som nu hvor
> der ligger fastkørt sne. Det er dog kun til det bliver forår, så kommer
der
> 16" alubasser på med nogen ordentlige dæk.
>
> Bilen endte med at blive en del billigere end vi havde regnet med. Selv
med
> ekstraudstyr for ca 12 - 13000 kr + Pluspakken, som nu er medregnet i
> prisen, kom den til at koste ca 3000 kr mindre end den listepris, der var
> gældende da vi skrev slutseddel . Siden i går er den endda steget med ca
> 3000 kr. Det vil sige, vi har sparet 18 - 19000 kr i forhold til den nye
> pris. For de penge vil jeg godt give afkald på ESP, som der vist nok er i
de
> nye der kommer hjem.

Tillykke med den !

Men det var da en underlig måde at skrive på. Du taler om alt det du har
sparet og lange udregninger men ikke et ord om hvad du har givet for den

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Olesen (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 16-01-04 23:37


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:400858d1$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> sparet og lange udregninger men ikke et ord om hvad du har givet for den



240 nm...SUK..min egen noget større Sierra må nøjes med det halve



Ole Axelsen (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 17-01-04 12:00

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:400867d9$0$27372$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:400858d1$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > sparet og lange udregninger men ikke et ord om hvad du har givet for den
>
>
>
> 240 nm...SUK..min egen noget større Sierra må nøjes med det halve

Ja det er jo det! Diesel og turbo/intercooler gør forskellen. Vi kom selv
fra en benzin Golf 1,8er hvor de tilsvarende tal var 90 HK/145 NM, men det
er jo ved betydeligt højere omdrejninger. Så forskellen er større, end den
umiddelbart skulle være, hvis man bare ser på tallene.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Ole Axelsen (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 17-01-04 12:22

----- Original Message -----
From: "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com>
Newsgroups: dk.fritid.bil
Sent: Friday, January 16, 2004 10:34 PM
Subject: Re: Så kom Poloen i stald.


> Tillykke med den !
>
> Men det var da en underlig måde at skrive på. Du taler om alt det du har
> sparet og lange udregninger men ikke et ord om hvad du har givet for den



Ja, det kan der da være noget om! Inden jeg kommer med tallet, vil jeg lige
starte med at fortælle, at det første jeg skrev fatisk ikke var helt
rigtigt. Jeg glemte nemlig, at tage højde for, at forhandleren gav noget
rabat, mod samtidig at nedskrive byttebilen med det tilsvarende beløb.
Derfor skal det beløb jo lægges til igen før jeg har den korrekte pris.

Bil med anhængertræk, ekstra måtter, bedre radio med CD/MP3 (den originale
følger med), fjernbetjening til centrallåsen (burde være standard, men er
det desværre ikke)
Pris på gaden incl plader og det "obligatoriske" registreringsgebyr: 222.155
kr.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Pedersen (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Pedersen


Dato : 17-01-04 14:07

Tillykke med den.... så er vi en ejer mere af sådan en her i gruppen...
smiler...

Så må du ind på www.polo9n.dk og oprette og registerer dig.. og som tidl.
skrevet så behøver man ikke have en total gejlet bil for at blive optaget
der. Vi snakker om alt som vedr. denne bil. økonomi, drift, tips osv.

Mvh Tim


> Ja, det kan der da være noget om! Inden jeg kommer med tallet, vil jeg
lige
> starte med at fortælle, at det første jeg skrev fatisk ikke var helt
> rigtigt. Jeg glemte nemlig, at tage højde for, at forhandleren gav noget
> rabat, mod samtidig at nedskrive byttebilen med det tilsvarende beløb.
> Derfor skal det beløb jo lægges til igen før jeg har den korrekte pris.
>
> Bil med anhængertræk, ekstra måtter, bedre radio med CD/MP3 (den
originale
> følger med), fjernbetjening til centrallåsen (burde være standard, men er
> det desværre ikke)
> Pris på gaden incl plader og det "obligatoriske" registreringsgebyr:
222.155
> kr.



Olesen (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 17-01-04 14:36


"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
news:40091abd$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Pris på gaden incl plader og det "obligatoriske" registreringsgebyr:
222.155
> kr.

Jeg kan se den kvarte million i det fjerne *S*..

Kan pludselig nøjes med 120 NM + 12.000,- alt incl..

Man ku' jo få atten-et-halvt (læs: 18.5) stk. Ford Sierra
mage til min for dên pris...Uha da...*S*.

Men helt sikkert en dejlig bil, Polo'en.



Ole Axelsen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 18-01-04 11:31

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:40093a8a$0$27375$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> news:40091abd$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > Pris på gaden incl plader og det "obligatoriske" registreringsgebyr:
> 222.155
> > kr.
>
> Jeg kan se den kvarte million i det fjerne *S*..
>
> Kan pludselig nøjes med 120 NM + 12.000,- alt incl..

Ja, gu' er det mange penge, men jeg ser nu sådan på det, at jeg godt vil
give lidt ekstra for at få noget der virker. Vi kørte næsten 8 år i den
Golf vi nu er kommet af med, uden andre reparationer, en de almindelige
sliddele og så røg lyskontakten for et par år siden. Og jeg er da heller
ikke upåvirkelig af "blæreværdien" ved TDI. Konen er afhængig af, at den
virker hver dag, så det skal ikke være noget der rasler fra hinanden, som
jeg somme tider godt kan frygte med de gamle smadderkasser jeg selv plejer
at køre i. P.t er det en Citroen BX, som der dog endnu ikke har været bøvl
med.


Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Olesen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 18-01-04 13:48


"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
news:400a607a$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Ja, gu' er det mange penge, men jeg ser nu sådan på det, at jeg godt vil
> give lidt ekstra for at få noget der virker. Vi kørte næsten 8 år i den
> Golf vi nu er kommet af med, uden andre reparationer, en de almindelige
> sliddele og så røg lyskontakten for et par år siden.

Kan godt nikke genkende til dine behov, men fordi
en golf har kørt problemfrit er jo ingen garanti for,
at den næste også gør. Men det gir' en go' fornemmelse alligevel.
Du ku' måske ha' købt en Fabia ell. tilsvarende med næsten
identisk vw-mekanik til en væsentlig mindre pris ?

Er der nogle som har tal på gensalgspriser på Polo
kontra Fabia eks. ??? Måske i TDI udgave ?


> Og jeg er da heller
> ikke upåvirkelig af "blæreværdien" ved TDI.

Næsten alle dieselbiler idag er jo TDI eller HDI,
så dên effekt er vel stærkt aftagende, på samme måde
som når man ser en Alfa. Effekten forsvinder, når
"det blir' hverdag" igen.



Ole Axelsen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 18-01-04 16:27

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:400a80af$0$27360$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> news:400a607a$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Kan godt nikke genkende til dine behov, men fordi
> en golf har kørt problemfrit er jo ingen garanti for,
> at den næste også gør. Men det gir' en go' fornemmelse alligevel.

Nej, ikke nødvendigvis, men da vi gennen de sidste 20 år har haft 5 Golf'er
samt et par ældre Polo'er, hvor der stort set aldrig har været problemer,
tør jeg godt formode, at den nye også vil være uden de store
reparationer/udgifter de første mange år.

>Du ku' måske ha' købt en Fabia ell. tilsvarende med næsten
>identisk vw-mekanik til en væsentlig mindre pris ?

Der ville da ganske rigtigt være nogen tusind kroner sparet, men i mine øjne
er der mere prestige i en VW, og ikke uvæsentligt for mit valg: Skoda'en fås
ikke med 3 døre, hvilket var en betingelse for mig.

Så er der Seat Ibiza, som godt nok fås med 3 døre, men den er kun meget lidt
billigere, og dens gensalgsværdi om 5-7 år tror jeg ikke kan sammenlignes
med Polo'ens.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste