Indhugning af stelnummer
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 05-02-04 20:25

Er der nogen der har erfaringer med at få indhugget stelnummer fra en
totalskadet mc over på et stel fra en mc uden afgift, af told og skat?
Sagen er den at jeg her i dag, 1½ år efter et uheld, har fået skylden for
uheldet, og derfor skal have ordnet min gsx-r 250. Jeg har en model uden
afgift stående, som jeg købte til at renoverer den med, desværre viste det
sig at stellet også var blevet skadet.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Armand

Dato : 05-02-04 23:26

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> afgift stående, som jeg købte til at renoverer den med, desværre viste det

over-ihugning af nummer er en sag for veteraner hvortil reservedels-stel
ikke længere er tilgængelige - Måske at baby-Gix'eren i praksis kan høre
derunder :-/
Først og fremmest bliver du nødt til at forhøre dig på muligheden for et
"rent" stel ved Suzuki-importøren og så tage det derfra!
I værste fald vil stellets pris være højere end afgiften ved en
indregistrering af din reservedels-model, og så er det jo dén vej at den
skal vinkles

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-02-04 19:57

> [...]
> I værste fald vil stellets pris være højere end afgiften ved en
> indregistrering af din reservedels-model, og så er det jo dén vej at den

Nemlig.
Stelnummer må kun ihugges et nyt reservedels stel, ikke i et brugt stel fra
en anden cykel.

Rittig
(Som har været gennem den papirmølle)

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 06-02-04 22:58

Rune D. Jørgensen wrote:
> [...]
> model uden afgift stående, som jeg købte til at renoverer den med,
> desværre viste det sig at stellet også var blevet skadet.

For år tilbage havde jeg en Honda 750 hvor jeg fik bøjet kronrøret en smule
til den ene side.
Det fik jeg rettet op hos Carsten Thomasen i Skive (Autoopretter og
flyreparatør). Han er desværre gået på pension.
Det kostede dengang (i 1982) 900 kr.
Måske hans arvtager Morten Haberkost (ikke sikker på stavningen) kan det
samme, eller også en anden autoopretter ?

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk