/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny Bandit 600 / XJ 600
Fra : Nicolai


Dato : 04-02-04 19:28

Hej

går og overvejer at købe en af ovenstående.mit spørgsmål
er hvilken af dem er billigst at servicere. jeg kan intet lave selv bortset
fra at puste lidt luft i dækkene.er der ellers
noget jeg skal være opmærksom på ved ovennævnte
modeller.

hilsen Nicolai



 
 
Anders (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 04-02-04 20:37


"Nicolai" <n.l@pc.dk> wrote in message
news:40213992$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> går og overvejer at købe en af ovenstående.mit spørgsmål
> er hvilken af dem er billigst at servicere. jeg kan intet lave selv
bortset
> fra at puste lidt luft i dækkene.er der ellers
> noget jeg skal være opmærksom på ved ovennævnte
> modeller.
>
> hilsen Nicolai
>
>

Vælg for guds skyld banditten!!! XJ er det mest sløve køretøj jeg har
prøvet. Selvom specs er nogenlunde det samme, har du selt ikke det samme
spark i en xj som en bandit. Men banditten er også først sjov når man rammer
8500-9000 rpm. Og plus banditten er LANGT pænere at se på efter min mening.

--
Anders Z.
XXT600E (00)



Jacob Larsen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 04-02-04 22:03

> Vælg for guds skyld banditten!!! XJ er det mest sløve køretøj jeg har
> prøvet. Selvom specs er nogenlunde det samme, har du selt ikke det
> samme spark i en xj som en bandit. Men banditten er også først sjov
> når man rammer 8500-9000 rpm. Og plus banditten er LANGT pænere at se
> på efter min mening.

Der er da også lidt forskel på 61 hk vs. 78 hk.
Jeg ville også tage banditten, men jeg mener ikke XJ600 er en dårlig mc.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500



Armand (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-02-04 22:33


"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:bvrmg2$7er$1@sunsite.dk...
> > Vælg for guds skyld banditten!!! XJ er det mest sløve køretøj jeg har
> > prøvet. Selvom specs er nogenlunde det samme, har du selt ikke det
> > samme spark i en xj som en bandit. Men banditten er også først sjov
> > når man rammer 8500-9000 rpm. Og plus banditten er LANGT pænere at se
> > på efter min mening.
>
> Der er da også lidt forskel på 61 hk vs. 78 hk.
> Jeg ville også tage banditten, men jeg mener ikke XJ600 er en dårlig mc.

Måske at der er så stor forskel på præmien af en kasko-forsikring, at det
bliver dét der gør udfaldet :-/

Forhør dig lige på forsikring af begge muligheder hvilket forøvrigt er en
ganske god ide generelt, da mange først opdage rhvor horribelt dyre
motorcykler er at forsikre, når de har erhvervet sig en!)

--
Armand.



Rune \(Bandit600RR\) (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 05-02-04 13:21

Armand wrote:
> "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en
> meddelelse news:bvrmg2$7er$1@sunsite.dk...
>>> Vælg for guds skyld banditten!!! XJ er det mest sløve køretøj jeg
>>> har prøvet. Selvom specs er nogenlunde det samme, har du selt ikke
>>> det samme spark i en xj som en bandit. Men banditten er også først
>>> sjov når man rammer 8500-9000 rpm. Og plus banditten er LANGT
>>> pænere at se på efter min mening.
>>
>> Der er da også lidt forskel på 61 hk vs. 78 hk.
>> Jeg ville også tage banditten, men jeg mener ikke XJ600 er en dårlig
>> mc.
>
> Måske at der er så stor forskel på præmien af en kasko-forsikring, at
> det bliver dét der gør udfaldet :-/
>
> Forhør dig lige på forsikring af begge muligheder hvilket forøvrigt
> er en ganske god ide generelt, da mange først opdage rhvor horribelt
> dyre motorcykler er at forsikre, når de har erhvervet sig en!)

Banditten er billig hos Fair... Jeg giver 4800 om året med kasko, det syntes
jeg ikke er så galt, det er ca. 2000 billigere end TopDK...
--
Regards Rune (Der også helt klart ville vælge Banditten!)(Hvorfor
mon...)*gg*
www.Bandit600RR.dk
http://dfmc.dk/?id=7



Kim [Bandit600] (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim [Bandit600]


Dato : 05-02-04 14:20


----- Original Message -----
From: "Rune (Bandit600RR)" >
> er en ganske god ide generelt, da mange først opdage rhvor horribelt
> dyre motorcykler er at forsikre, når de har erhvervet sig en!)

> Banditten er billig hos Fair... Jeg giver 4800 om året med kasko, det
syntes
> jeg ikke er så galt, det er ca. 2000 billigere end TopDK...

Jeg giver 5600 kr ved top dk, imod tidligere 7200 kr hos fair! Men har også
min bil og indbo ved top dk! Tror det kommer lidt an på hvem man lige får
fat på når man ringer!

Kim Lundgaard.
Bandit600 / Yamaha DT175




Spiff (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Spiff


Dato : 05-02-04 14:45

> > Banditten er billig hos Fair... Jeg giver 4800 om året med kasko, det
> syntes
> > jeg ikke er så galt, det er ca. 2000 billigere end TopDK...
>
> Jeg giver 5600 kr ved top dk, imod tidligere 7200 kr hos fair! Men har
også
> min bil og indbo ved top dk! Tror det kommer lidt an på hvem man lige får
> fat på når man ringer!

Jeg giver ca. 4300,- kr for kasko hos Fair med en selvrisiko på kr. 2000,-
Selvrisikoen er mindst lige så vigtig som selve prisen for forsikringen når
man sammeligner forsikringstilbud.
Jeg har samlet næsten alle mine forsikringer hos Fair og er vist 1 eller 2
år fra at være på deres elitetrin (grundet ancinitet fra bil)

MVH
Jesper



Jes Vestervang (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-02-04 20:56

Kim [Bandit600] wrote:

>> Banditten er billig hos Fair... Jeg giver 4800 om året med kasko, det
>> syntes jeg ikke er så galt, det er ca. 2000 billigere end TopDK...
>
> Jeg giver 5600 kr ved top dk, imod tidligere 7200 kr hos fair! Men har
> også min bil og indbo ved top dk!

De nævnte priser kan ikke bruges til meget uden at kende anciennitet og
postnummer :-|

Selv nøjes jeg med helårlig ansvarsforsikring på min Fazer 600 (kan være alt
fra ~175-999 cm³) til 1600,- helårligt hos GF med 3 års anciennitet boende
i Aalborg SV¹.

¹: Evt. tyveknægte bør vide at jeg sover sammen med cyklen hver nat
--
mvh Jes Vestervang

Tony Lorentzen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 07-02-04 01:03

Jes Vestervang wrote:

> ¹: Evt. tyveknægte bør vide at jeg sover sammen med cyklen hver nat
>

Hvorfor det da? Er det sværere at stjæle en kaskoforsikret MC?

--
Tony
Kilofazer



Jes Vestervang (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-02-04 01:24

Tony Lorentzen wrote:

> Jes Vestervang wrote:
>
>> ¹: Evt. tyveknægte bør vide at jeg sover sammen med cyklen hver nat
>>
>
> Hvorfor det da? Er det sværere at stjæle en kaskoforsikret MC?

Hehe, nej, det er bare det at jeg lige har 'afsløret' hvor den befinder sig.
Ikke at det ellers er svært at finde ud af alligevel :-/
--
mvh Jes Vestervang

Thomas Jensen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 04-02-04 22:44

> Vælg for guds skyld banditten!!! XJ er det mest sløve køretøj jeg har
> prøvet.

ikke helt enig der :) har skam prøvet sløvere

Er glad for mn xj600 og synes godt de kan følge med, så længe vi bare ikke
taler motorvej.

Men kommer også an på om man kender mcén så man kan kører den hvor den yder
mest.

Men jeg ville vælge XJ da den ud fra personlige erfaringer er skidestabil og
billig at holde kørende og forsikre.

De går gerne 100kkm i motoren, har jeg set flere eksempler på.

--
mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Henrik Nielsen - Rap~ (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 04-02-04 20:57

Har Yamaha'en ikke ry for at være billigst at holde kørende?? De nyere
modeller (XJ'er) siges også at kunne køre langt.
Jeg har desværre ingen pratisk erfaring at dele ud af.

Men prøv evt. at spørge på priser på bremser, filtre og den slags sliddele,
til begge MC'er. Det kunne måske give et hint.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jens Jacob Bager Jen~ (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-02-04 08:21

> går og overvejer at købe en af ovenstående.mit spørgsmål
> er hvilken af dem er billigst at servicere.

Hej Nicolai

Hvis du kigger på http://www.soborgmc.dk/ under service priser vil du se de
koster næsten det samme at servicere.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Spiff (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Spiff


Dato : 05-02-04 12:03


> > går og overvejer at købe en af ovenstående.mit spørgsmål
> > er hvilken af dem er billigst at servicere.
>
> Hej Nicolai
>
> Hvis du kigger på http://www.soborgmc.dk/ under service priser vil du se
de
> koster næsten det samme at servicere.

Hejsa

Jeg stod i samme situation for et par år siden og jeg valgte banditten. Det
har jeg ikke fortrudt et sekundt, fordi banditten passer bedst til min
temperament.
Og som Nicolai skriver så er service udgifterne stort set de samme. Der er
dog forskelle på de 2 cykler efter min mening så man vurdere
serviceudgifter.
Banditten er mere sportslig sammenlignet med XJ600 og har et bredere bagdæk
som ligger op til svingkørsel. Modsat har XJ600 et noget smaldere bagdæk som
er mere beregnet til lange ture.

Hvis du køre 12-15 tkm pr. sasong så skal du regne med at banditten skal
have nyt gumme i gennemsnit hver år (ca. 1650,- for et bagdæk)
XJ600'eren har et mere faldt og smalt dæk hvor man kan opnå længere
holdbarhed og et bagdæg til XJ'eren koster næsten kun det halve.
Så skal du pendle mange km på motorvejen så vælg XJ600'eren. Er du ligeglad
med merudgiften til dæk og vil også have lidt sjov så tag banditten.

Men gør først og fremmest hvad du syntes du bliver mest glad for og lad os
så få noget forår.

MVH
Jesper





nd (05-02-2004)
Kommentar
Fra : nd


Dato : 05-02-04 12:42


"Spiff" <xx@xxx.com> skrev i en meddelelse
news:402222c9$0$29401$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Banditten er mere sportslig sammenlignet med XJ600 og har et bredere
bagdæk
> som ligger op til svingkørsel. Modsat har XJ600 et noget smaldere bagdæk
som
> er mere beregnet til lange ture.

????? Bredere dæk mere egnet til svingkørsel, gider du ikke lige at forklare
det?

vh

nd
FZS 600 m. 160 bagdæk.



Spiff (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Spiff


Dato : 05-02-04 13:13


> ????? Bredere dæk mere egnet til svingkørsel, gider du ikke lige at
forklare
> det?

Det jeg mener er at bandittens bagdæk er bredt og har et mere rundt
tværsnit. Det mere runde tværsnit må vel give en bedere styrring i
nedlægninger. Jeg mente ikke at bredere dæk giver ubetinget bedre
køreegenskaber, det var profilen jeg hentydet til.
Sat lidt på spidsen så ligner bagdækket på en XJ600 mere et smalt bildæk end
et MC dæk.

Hvis jeg satte mig op på banditten og køre ned tyskland via motorvej og hjem
igen så var mit bagdæk færdigt (sat lidt på spidsen) hvorimod XJ600'ener
sikkert vil kunne klare nogen flere km.

MVH
Jesper



nd (05-02-2004)
Kommentar
Fra : nd


Dato : 05-02-04 15:22


"Spiff" <xx@xxx.com> skrev i en meddelelse
news:40223340$0$29335$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> > ????? Bredere dæk mere egnet til svingkørsel, gider du ikke lige at
> forklare
> > det?
>
> Det jeg mener er at bandittens bagdæk er bredt og har et mere rundt
> tværsnit. Det mere runde tværsnit må vel give en bedere styrring i
> nedlægninger. Jeg mente ikke at bredere dæk giver ubetinget bedre
> køreegenskaber, det var profilen jeg hentydet til.
> Sat lidt på spidsen så ligner bagdækket på en XJ600 mere et smalt bildæk
end
> et MC dæk.
>
> Hvis jeg satte mig op på banditten og køre ned tyskland via motorvej og
hjem
> igen så var mit bagdæk færdigt (sat lidt på spidsen) hvorimod XJ600'ener
> sikkert vil kunne klare nogen flere km.
>
Hmmm, jeg tror ikke Peter Rahbæk fra dba er helt enig med dig:
http://mc.dba.dk/asp/redaktionelt/detail.asp?ArtikelId=25032&NyhedskategoriID=309&SekItem=309&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord
Han konklusion er citat: "Hvis du foretrækker at køre med et jævnt
sportsligt glid og hvis du hyppigt kører ad små og snoede veje, så vælg 180.
Hvis du derimod foretrækker at drøne afsted, både i trafikken og på
racerbaner, og hvis du elsker at udnytte maskinens kræfter til optimal
acceleration, så sats på 190."

vh

nd



Brian Laursen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 05-02-04 16:35

nd wrote:
> Hmmm, jeg tror ikke Peter Rahbæk fra dba er helt enig med dig:
>
http://mc.dba.dk/asp/redaktionelt/detail.asp?ArtikelId=25032&NyhedskategoriID=309&SekItem=309&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord
> Han konklusion er citat: "Hvis du foretrækker at køre med et jævnt
> sportsligt glid og hvis du hyppigt kører ad små og snoede veje, så
> vælg 180. Hvis du derimod foretrækker at drøne afsted, både i
> trafikken og på racerbaner, og hvis du elsker at udnytte maskinens
> kræfter til optimal acceleration, så sats på 190."

Har du måske set en XJ 600 med et 180´er bagdæk ??

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

yzf1000r
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman



nd (05-02-2004)
Kommentar
Fra : nd


Dato : 05-02-04 17:13


"Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:402262af$0$27628$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> nd wrote:
> > Hmmm, jeg tror ikke Peter Rahbæk fra dba er helt enig med dig:
> >
>
http://mc.dba.dk/asp/redaktionelt/detail.asp?ArtikelId=25032&NyhedskategoriID=309&SekItem=309&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord
> > Han konklusion er citat: "Hvis du foretrækker at køre med et jævnt
> > sportsligt glid og hvis du hyppigt kører ad små og snoede veje, så
> > vælg 180. Hvis du derimod foretrækker at drøne afsted, både i
> > trafikken og på racerbaner, og hvis du elsker at udnytte maskinens
> > kræfter til optimal acceleration, så sats på 190."
>
> Har du måske set en XJ 600 med et 180´er bagdæk ??
>
Et smalt dæk giver bedre svingegenskaber end et bredt, brede dæk er kun en
"nødløsning" for at få overført 100+ hk til asfalten

vh

nd



Armand (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-04 22:11


"nd" <ndr.tf.slet@taarnby.dk> skrev i en meddelelse
news:40226b7a$0$1623$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:402262af$0$27628$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > nd wrote:
> > > Hmmm, jeg tror ikke Peter Rahbæk fra dba er helt enig med dig:
> > > Han konklusion er citat: "Hvis du foretrækker at køre med et jævnt
> > > sportsligt glid og hvis du hyppigt kører ad små og snoede veje, så
> > > vælg 180. Hvis du derimod foretrækker at drøne afsted, både i
> > > trafikken og på racerbaner, og hvis du elsker at udnytte maskinens
> > > kræfter til optimal acceleration, så sats på 190."
> >
> > Har du måske set en XJ 600 med et 180´er bagdæk ??
> >
> Et smalt dæk giver bedre svingegenskaber end et bredt, brede dæk er kun en
> "nødløsning" for at få overført 100+ hk til asfalten

Jup!
Rahbæk konstanterer jo også kun (ud fra et givent udvalg) at det smallere
dæk er det bedst styrende!
Omkring de allerbredeste bagdæk er det en kendsgerning at den poppede
200-serie som originalbestykning hurtigt blev afskaffet til fordel for 190'
netp p.g.a. motorpressens nedvurdering af køreegenskaberne :-|

Omkring nærværende emne, plejer jeg at bringe det faktum på banen at i mange
år var det FZR600 der fik bedste point under kriteriet "køreegenskaber" når
man i
mc-bladende sammenlignings-testede 600'er-klassen - Og den helt klare
forskel imellem Yamaha'en og de øvrige var de temmeligt smalle dæk som dén
var behængt med

I de gode gamle dage hvor der fandtes en RD350-klasse i dansk Road-Racing
var der talrige piloter der forsøgte at peppe den endog meget smalt
bestykkede RD'er op med bredere dæk, hvilket der kun kom lort ud af!
Ofte, når folk atter havde afmonteret de brede sutter, blev de i pitten på
vej ud på banen mødt med kommentarer som: "Nå, du fandt også ud af det!?"


--
Armand.





Armand (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-04 22:13


"nd" <ndr.tf.slet@taarnby.dk> skrev i en meddelelse
news:4022517c$0$1656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Spiff" <xx@xxx.com> skrev i en meddelelse
> news:40223340$0$29335$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
> > > ????? Bredere dæk mere egnet til svingkørsel, gider du ikke lige at
> > forklare
> > > det?
> >
> > Det jeg mener er at bandittens bagdæk er bredt og har et mere rundt
> > tværsnit. Det mere runde tværsnit må vel give en bedere styrring i
> > nedlægninger.

Nix!
Brede og lave profiler lægger kun(!) mere gummi på asfalten under nedlægning
=> bedre grip under kurvekørsel og ikke mindst den hårde acceleration ud af
svinget :-|

--
Armand.



RacerNiels (05-02-2004)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 05-02-04 23:25

"Spiff" <xx@xxx.com> wrote in message
news:40223340$0$29335$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det jeg mener er at bandittens bagdæk er bredt og har et mere rundt
> tværsnit. Det mere runde tværsnit må vel give en bedere styrring i
> nedlægninger. Jeg mente ikke at bredere dæk giver ubetinget bedre
> køreegenskaber, det var profilen jeg hentydet til.
> Sat lidt på spidsen så ligner bagdækket på en XJ600 mere et smalt bildæk
end
> et MC dæk.

Nu må du da lige spænde hjelmen! Det kommer jo helkt an på hvilket dæk du
smider på.
Jeg tror godt jeg tør sætte en kasse.. undskyld - _ramme_ øl på højkant når
jeg siger at en XJ med Pilot Sport monteret er mere styrevillig end en
Bandit med Z3 monteret.

Min gamle XS400 Seca havde 3" tommer for og 3½" bag og den ku' s*tme komme
om hjørner!


Niels
S FAU himmelblau



Tony Lorentzen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 07-02-04 01:05

RacerNiels wrote:

> Min gamle XS400 Seca havde 3" tommer for og 3½" bag og den ku' s*tme
> komme om hjørner!

Hvilket http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=68&pid=4331 kan bevidne

--
Tony



RacerNiels (07-02-2004)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 07-02-04 04:37

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:c01a2v$1b23$1@news.cybercity.dk...
> Hvilket http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=68&pid=4331 kan bevidne


..... and the crowd goes wild *WWWRRRROOOAAAARRRR*

Jeg gir sqi en bajser til TpT, Tony

Godnat,
Niels
SV650 Madam Blå mk II



Tony Lorentzen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 08-02-04 00:25

RacerNiels wrote:

> .... and the crowd goes wild *WWWRRRROOOAAAARRRR*
>
> Jeg gir sqi en bajser til TpT, Tony

LOL! Det vil jeg glæde mig til!

--
Tony
Fazer Grande



Hekto (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-02-04 13:31

"Spiff" <xx@xxx.com> wrote in
news:402222c9$0$29401$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Banditten er mere sportslig sammenlignet med XJ600 og har et bredere
> bagdæk som ligger op til svingkørsel. Modsat har XJ600 et noget
> smaldere bagdæk som er mere beregnet til lange ture.

De brede dæk har mere gummi mod asfalten, i sving. De smalle dæk er mere
retnigsstabile.

P.t. går trenden vist nok mod smallere dæk, igen.

Resten er gejl. ;0)

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Jens Arnfast (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 05-02-04 15:34

Spiff wrote:
> Banditten er mere sportslig sammenlignet med XJ600 og har et bredere bagdæk
> som ligger op til svingkørsel. Modsat har XJ600 et noget smaldere bagdæk som
> er mere beregnet til lange ture.

... det er vidst tidligere diskuteret til ikke at være sandt

> Hvis du køre 12-15 tkm pr. sasong så skal du regne med at banditten skal
> have nyt gumme i gennemsnit hver år (ca. 1650,- for et bagdæk)
> XJ600'eren har et mere faldt og smalt dæk hvor man kan opnå længere
> holdbarhed og et bagdæg til XJ'eren koster næsten kun det halve.
> Så skal du pendle mange km på motorvejen så vælg XJ600'eren. Er du ligeglad
> med merudgiften til dæk og vil også have lidt sjov så tag banditten.

Pjat, du kan snildt få hårdere dæk til banditten hvis du vil køre langt
ligeud. Da jeg kørte på en XJ600 (fra '88) holdt et bagdæk snit 7000 km
- så var de mere eller mindre slicks hele vejen rundt.. og de dæk
kostede nu ikke det halve af 1650

> Men gør først og fremmest hvad du syntes du bliver mest glad for og lad os
> så få noget forår.

Enig, dæk kan altid skiftes ud - det er straks værre med kørestilling
m.m. - personligt synes jeg at jeg på banditten sidder mere oprejst end
på XJ600'eren(!) og det mener jeg ikke harmonerer med de ekstra kræfter
(som kommer pludseligt).

Dette er mine helt egne subjektive holdninger til banditten - at jeg så
også synes den er tudegrim med kvartkåbe hjælper heller ikke på sagen

--
-jens
RSV1000 '99

Spiff (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Spiff


Dato : 05-02-04 16:17


> Pjat, du kan snildt få hårdere dæk til banditten hvis du vil køre langt
> ligeud.

Jeg køre på Brigthstone BT020, hedder de ikke det ?
Et turing dæk med hård gummi på midten for holdbarhed og blødere gumme uden
på siderne for bedre grab i sving.
Da jeg skiftede havde det kørt 15000 km (hvilket er helt fint for mig) men
de sidste 1000 km skulle jeg nok ikke have kørt på det da det var slidt helt
igennem så der kom en hvid stribe til syne hele vejen rundt
Jeg punkterede mærkeligt nok ikke.
Relt skulle dækket have været skiftet efter 13-14 tkm.

Det er tog livet af dækket var de tyske motorvejde, specielt dem der lavet
af ru beton. Da jeg holdte vil på en rasteplas hang dækket bogstavligtalt i
laser efter mødet med beton motorvejene.

Hvor langt køre I på et bagdæk, og jeg ved godt at kørestil og dækvalg har
en hel del at sige om hvor mange km man får klemt ud af det. ?

MVH
Jesper



Kim [Bandit600] (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim [Bandit600]


Dato : 05-02-04 16:40


"Spiff" <xx@xxx.com> skrev i en meddelelse
> Jeg køre på Brigthstone BT020, hedder de ikke det ?
> Et turing dæk med hård gummi på midten for holdbarhed og blødere gumme
uden
> på siderne for bedre grab i sving.
> Da jeg skiftede havde det kørt 15000 km (hvilket er helt fint for mig) men
> de sidste 1000 km skulle jeg nok ikke have kørt på det da det var slidt
helt
> igennem så der kom en hvid stribe til syne hele vejen rundt
> Jeg punkterede mærkeligt nok ikke.
> Relt skulle dækket have været skiftet efter 13-14 tkm.

> Hvor langt køre I på et bagdæk, og jeg ved godt at kørestil og dækvalg har
> en hel del at sige om hvor mange km man får klemt ud af det. ?

15000km på et bagdæk Damn.. det lyder utroligt :o/ Jeg kører maks 7000 km
på et bagdæk, det er Metzeler, og ca 14000 km på fordækket.

kim..



Spiff (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Spiff


Dato : 05-02-04 17:42

> 15000km på et bagdæk Damn.. det lyder utroligt :o/ Jeg kører maks 7000
km
> på et bagdæk, det er Metzeler, og ca 14000 km på fordækket.
>
> kim..

Det havde det s... heller ikke for godt



ML (05-02-2004)
Kommentar
Fra : ML


Dato : 05-02-04 17:48

> 15000km på et bagdæk Damn.. det lyder utroligt :o/ Jeg kører maks 7000
km
> på et bagdæk, det er Metzeler, og ca 14000 km på fordækket.
>
> kim..
>

Jeg har også kørt ca. 15000km med det samme bagdæk på en bandit, og dette
inkluderede en tur til Frankrig/retur.
Dækket var et Bridgestone BT020

--
Jesper Madsen
ZX-6R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=329



Armand (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-04 21:53


"Kim [Bandit600]" <lundgaardFJERNDETTE@skjern-net.dk> skrev i en meddelelse
news:bvtnhh$nd3$1@news.net.uni-c.dk...
>
> 15000km på et bagdæk Damn.. det lyder utroligt :o/ Jeg kører maks 7000
> km på et bagdæk, det er Metzeler, og ca 14000 km på fordækket.

Svjh så købte Jes sin Fazer med lige over 20.000km på klokken og det
originale bagdæk stadig monteret

--
Armand.



Jes Vestervang (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-02-04 23:01

Armand wrote:
>
> "Kim [Bandit600]" <lundgaardFJERNDETTE@skjern-net.dk> skrev:
>>
>> 15000km på et bagdæk Damn.. det lyder utroligt :o/ Jeg kører maks 7000
>> km på et bagdæk, det er Metzeler, og ca 14000 km på fordækket.
>
> Svjh så købte Jes sin Fazer med lige over 20.000km på klokken og det
> originale bagdæk stadig monteret

Arh, det var nu kun 19.276 km Fordækket kørte jeg vist 5k på derefter og
bagdækket 1500 svjh. (Politi-)Manden kørte normalt 21 km/l med frue bagpå
halvdelen af tiden Jeg har aldrig kunnet få den over 20 km/l, så han må
virkelig have kørt pænt. Jeg tror mine bagdæk-rekorder er hhv. 3500 km på
et Pilot Sport¹ og 11k km på et Pilot Road. Foran plejer Pilot Sport at
holde 11k km, men så trænger de også til at blive skiftet.

¹: Pudsig historie, jeg havde et Pilot Sport, der var nede på godt 1 mm
mønster, og jeg skulle til Italien et par dage efter. Der var ikke tid til
at få billige dæk², så alternativet var at købe et hos Sand-Jensen til
1800,-. Fandme nej, så jeg smuttede forbi motorradtechnik.de lige syd for
grænsen på vej til IT, men de havde formiddagslukket. Så var planen jo at
skifte det i sydtyskland, men det blev ikke til noget, for dækket så ud til
at klare sig - og det gjorde det hele vejen hjem igen, 3600 km! Til sidst
var der dog også mere mønster i rillerne, end udenom

²: Nej, dæk kan ikke købes i god tid. Der var jo f.eks. den gang, hvor jeg
blev nødt til at panikindkøbe et dyrt bagdæk, for at kunne nå til
bogstavsdag hos MC-chaufførerne Dækket var slidt til lærredet
--
mvh Jes Vestervang - også B-menneske når det kommer til dæk

Armand (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-02-04 16:13


"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
news:c1raf1-pmi.ln1@svedig-gnu.fake...

> ²: Nej, dæk kan ikke købes i god tid. Der var jo f.eks. den gang, hvor jeg
> blev nødt til at panikindkøbe et dyrt bagdæk, for at kunne nå til
> bogstavsdag hos MC-chaufførerne Dækket var slidt til lærredet
>
> mvh Jes Vestervang - også B-menneske når det kommer til dæk

GRILL
Meget beskrivende!

--
Armand.





RacerNiels (05-02-2004)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 05-02-04 17:55

"Spiff" <xx@xxx.com> wrote in message
news:40225e65$0$29395$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det er tog livet af dækket var de tyske motorvejde, specielt dem der lavet
> af ru beton. Da jeg holdte vil på en rasteplas hang dækket bogstavligtalt
i
> laser efter mødet med beton motorvejene.

Næste gang, så fyld 3-3½ bar i dækket....

> Hvor langt køre I på et bagdæk, og jeg ved godt at kørestil og dækvalg har
> en hel del at sige om hvor mange km man får klemt ud af det. ?

..... det har jeg gjort de gange jeg har været i Jylland og retur.
Det blev til ialt 12000km +/- på et Pilot Sport. Fordækket var der stadig et
par tusind tilbage i, men jeg skiftede dem begge og prøve D208 istedet for.


Niels
S FAU himmelblau



Jens Jacob Bager Jen~ (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-02-04 18:57

> Det er tog livet af dækket var de tyske motorvejde, specielt dem der
> lavet af ru beton. Da jeg holdte vil på en rasteplas hang dækket
> bogstavligtalt i laser efter mødet med beton motorvejene.

Hej Jesper

Ved mega-touring, med høj vægt og høj hastighed, så forøg dæktrykket i
bagdækket. Det sænker dækkes arbejdstemperatur, og får det til at holde
væsentlig længere.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Spiff (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Spiff


Dato : 06-02-04 12:03

> Hej Jesper
>
> Ved mega-touring, med høj vægt og høj hastighed, så forøg dæktrykket i
> bagdækket. Det sænker dækkes arbejdstemperatur, og får det til at holde
> væsentlig længere.

Tjammmmjow......... er du nu sikker på at det er en god ting at gøre. Når du
starter en lang tur på normalt dæktryk og du får arbejdet temperaturen op i
dækket så stiger trykke også.
På en tankstation på den tyske motorvej målet jeg engang dæktrykket og det
var væsentligt højere endda vi tog afsted (mener at huske at det var helt
oppe på 42 psi). Min lokale MC forhandler bekraftede efterfølgende at det er
meningen og man ikke skal regulere trykket op før idet man så risikere at
trykket grundet varmen voker ud over hvad dækket kan holde til. Og ej heller
tage trykket af et varmt dæk for at komme ned på det forskrevende tryk.
På mit BT020 bagdæk står der stemplet en max belastnig på 42 psi og det er
ikke det samme som at man skal starte ud på dette dæktryk.

MVH
Jesper



Jens Jacob Bager Jen~ (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 06-02-04 12:15

> På mit BT020 bagdæk står der stemplet en max belastnig på 42 psi og
> det er ikke det samme som at man skal starte ud på dette dæktryk.

Hej Jesper

Mit 160/60 bagdæk er fra Hondas side opgivet til at bruge et tryk på 42psi
standart ved kolde dæk. Motorcyklen kører mærkbart anderledes/ringere med 3
bar i bagdækket, og jeg vil ikke anbefale det til andet end motorvejstouring
på tør vej over lange strækninger. Der kommer det tilgengengæld til sin ret,
og sænker tempraturen mærkbart i dækket og nedsætter sliddet markant. Jeg
har oplevet at dækket på vej fra KBH til Sønderborg blev så varmt, at jeg
kunne brænde mig på dækket. Det var vel ca. 70 grader varmt. Ved den
tempratur er det meget blødt, og slides hurtigt, men står forbandt godt fast
.

Til alm brug skal man naturligvis bruge det dæktryk som er anbefalet af MC
producenten.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



RacerNiels (06-02-2004)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 06-02-04 12:59

"Spiff" <xx@xxx.com> wrote in message
news:40237439$0$29409$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> På mit BT020 bagdæk står der stemplet en max belastnig på 42 psi og det er
> ikke det samme som at man skal starte ud på dette dæktryk.

Ikke skal, men må. Jeg er temmelig sikker på at der også stå "max cold
pressure" eller noget i den stil.
Jeg har kørt til Jylland og retur 10 gange med over 45psi i bagdækket - no
sweat!


Niels
S FAU himmelblau



Brian Lænø (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 05-02-04 22:33


"Spiff" skrev
> Jeg køre på Brigthstone BT020, hedder de ikke det ?
> Et turing dæk med hård gummi på midten for holdbarhed og blødere gumme
uden
> på siderne for bedre grab i sving.
> Da jeg skiftede havde det kørt 15000 km (hvilket er helt fint for mig) men
> de sidste 1000 km skulle jeg nok ikke have kørt på det da det var slidt
helt
> igennem så der kom en hvid stribe til syne hele vejen rundt
> Jeg punkterede mærkeligt nok ikke.
> Relt skulle dækket have været skiftet efter 13-14 tkm.
>
> Det er tog livet af dækket var de tyske motorvejde, specielt dem der lavet
> af ru beton. Da jeg holdte vil på en rasteplas hang dækket bogstavligtalt
i
> laser efter mødet med beton motorvejene.
>
> Hvor langt køre I på et bagdæk, og jeg ved godt at kørestil og dækvalg har
> en hel del at sige om hvor mange km man får klemt ud af det. ?
>
> MVH
> Jesper
>

Mit sidste bagdæk blev udsat for en del motorvej, det holdt knap 4.000 km.
Normalt kører jeg ca. 6.000 km på et bagdæk, og ca. de dobbelte på
fordækket.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Jens Jacob Bager Jen~ (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-02-04 16:08

>> Hvis du kigger på http://www.soborgmc.dk/ under service priser vil
>> du se de koster næsten det samme at servicere.

> Og som Nicolai skriver så er service udgifterne stort set de samme.
> Der er dog forskelle på de 2 cykler efter min mening så man vurdere
> serviceudgifter.

> Banditten er mere sportslig sammenlignet med XJ600 og har et bredere
> bagdæk som ligger op til svingkørsel. Modsat har XJ600 et noget
> smallere bagdæk som er mere beregnet til lange ture.

Hej Jesper

Jeg hedder nu altså Jens eller Bager.

XJ'erens 130/70 bagdæk holder hverken kortere eller længere tid end
Bandittens 150/70. Det kommer an på hvilken type bagdæk man vælger. 130/70
vil være det dæk med den spidseste profil, og dermed det mest agile dæk.

Hvis du har set en XJ 600 med et meget firkantet dæk, er det fordi dækket
har været meget slidt, eller ejeren har bugget under poppen, og monteret et
for bredt dagdæk.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste