Yamaha DT stel kompatabilitet
Fra : TheHobbit

Dato : 04-02-04 19:05

Spørgsmål til Off-rødderne.

Jeg har en Yamaha DT 125 LC fra 1983 - hvis jeg nu køber en DT'er i Tyskland
med det formål at flytte dele over. Hvilke årgange skal det så være for at
stellet passer??

Jeg har set en DT 125 der var bygget om til en Supermoto det så jo alt for
fedt ud til at jeg kunne lade være med at spekulere...

/Stephan - DT, GS og CBR
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-02-04 23:42

"TheHobbit" <SeAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Tyskland
> med det formål at flytte dele over. Hvilke årgange skal det så være for at

Det skal være årgang '82 - '85, hvilket er precis samme cykel som den du
har! De nyeste modeller har omdrejningstæller, men ellers er de ens.
Fra '86 har modellen mono-affjedring bagpå med "lodret" dæmper, og dermed et
meget anderledes stel og baggaffel, og fra '89 (DT125R) er det en helt anden
cykel som slet ikke passer noget med din model.

> Jeg har set en DT 125 der var bygget om til en Supermoto det så jo alt for
> fedt ud til at jeg kunne lade være med at spekulere...

Ja, det ser fedt ud, og det kunne også være sjovt at lave, men...
Er du sikker på du vil have en Supermoto med 15 heste?

Jeg ville nok bare købe en nyere/bedre cykel, fx. en DT125R.

Rittig
som kører DT125 '82 (ombygget til off-roader)

Fra : TheHobbit

Dato : 05-02-04 00:13

> Det skal være årgang '82 - '85
Ok!

> Ja, det ser fedt ud, og det kunne også være sjovt at lave, men...
> Er du sikker på du vil have en Supermoto med 15 heste?
Ja, 15 hk er ikke meget - og en ordenlig supermoto skal jo nok også være
4-takt, det var nu mest fordi det så lidt fedt ud. Jeg har nemlig set én til
499 euro der har alle moto-delene. Det er så desværre en '97 så den går jo
ikke.

> Jeg ville nok bare købe en nyere/bedre cykel, fx. en DT125R.
Naah, det var for at få noget sjov ud af min gamle DT'er uden at det skulle
koste noget særligt, hvis jeg vil ha mere saft så hopper jeg over på min
CBR.

> Rittig
> som kører DT125 '82 (ombygget til off-roader)
Øhh - Er det ikke "født" som off-roader?

/Stephan

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-02-04 01:00

> Øhh - Er det ikke "født" som off-roader?

Nul.
Men med en DT125R forgaffel/bremse og en motocross bagdæmper, så vokser både
fun-factor'en og sædehøjden betragteligt.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-02-04 20:59

TheHobbit wrote:

> Ja, 15 hk er ikke meget - og en ordenlig supermoto skal jo nok også være
> 4-takt

Den indregistrerede KX500 der kører rundt et eller andet sted i landet vil
jeg nu godt kalde en SM-cykel Godt 60 hestes totaktsvildskab til ret få
kg
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Rittig

Dato : 06-02-04 13:22

Jes Vestervang wrote:

> Den indregistrerede KX500 der kører rundt et eller andet sted i landet vil
> jeg nu godt kalde en SM-cykel Godt 60 hestes totaktsvildskab til ret få
> kg

Jah, og min KTM EXC380 er da også en "ordentlig Supermoto", er den ikke?

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=91

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-02-04 18:12

Rittig wrote:

> Jah, og min KTM EXC380 er da også en "ordentlig Supermoto", er den ikke?

Jo, sgu! Den må du gerne sende på ferie i Aalborg SV
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jakob D

Dato : 08-02-04 17:18

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message
> [...]

KX500............ jeg får tårer i øjnene. Har for nyligt solgt

Jakob D