maling af plastik??
Fra : Gerdur&Frank

Dato : 04-02-04 09:30

hej jeg har et lille projekt med en Husqvarna 360 som jeg gerne vil skifte
plastik på, eller bare male. hvis malingen ellers kan holde til
vibrationerne???
nu var det så at jeg ville spørge om der var nogen der evt. kender nogle der
måtte ligge inde med diverse plastikdele til Husqwarna maskiner, eller ved
hvor man evt kan købet brugt sæt og prøve at få malet, det skal lige nævnes
at plastikken på henholdsvis 125, 250,360 ccm husqvarna maskiner er stort
set identisk op gennem 90. erne.
så det betyder ikke det store hvor det stammer fra.

nu til det andet spørgsmål, hvad er hemmeligheden der gør at malingen
holder?? der er jo pænt med vibrationer i sådan en ged. er der evt. nogle
der kender en maler på fyn, der kan klare jobbet???

MVH Frank.

Fra : Richard

Dato : 04-02-04 17:38

Gerdur&Frank wrote:

> nu til det andet spørgsmål, hvad er hemmeligheden der gør at malingen
> holder?? der er jo pænt med vibrationer i sådan en ged. er der evt. nogle
> der kender en maler på fyn, der kan klare jobbet???

Slibning efter behov, en ordentlig affedtning og en grunder, der bider
godt i plastmaterialet og binder dækmalingen IMHO.

Med andre ord, grunderen skal passe til både plastmaterialet og dæklakken

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer

Fra : Henrik

Dato : 04-02-04 20:38

Richard wrote:

> Slibning efter behov, en ordentlig affedtning og en grunder, der bider
> godt i plastmaterialet og binder dækmalingen IMHO.

> Med andre ord, grunderen skal passe til både plastmaterialet og dæklakken

Man bruger noget special plast primer . . .
mvh
Henrik

Fra : Bettina Laugesen

Dato : 04-02-04 17:13

Hej , prøv at ring til procoat, i otterup.
tlf, 64822400 og spørg efter martin.
Han har malet nogle plasticdele, både på hans egen mc, og min og det ser ud
til at holde hel fint.
De pulverlakerer også.
Hilsen Ivan

Fra : mn

Dato : 04-02-04 20:52

hejsa.

Du bruger noget der hedder kunststofprimer og derefter en alm grunner evt.
filler og så kan du tro det holder.

mvh Martin - ProCoat ApS

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-02-04 22:09

> "Gerdur&Frank" <gerdur@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> der
> nævnes

nogle

Den prof maler, der ordnede min umalede kåbe, sagde at (udover den rigtige
primer) han gav lakken noget "elastik".
Altså hældte "noget" i, der gjorde den færdig-hærdede lak mere elastisk - og
dermed mere holdbar på fleksible dele.
Og det holder altså 110% endnu, efter snart 5 år. Og en parallel-twin gir'
osse en del rystelser
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-02-04 09:10

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> GS500E når vejret spiller
> Volvo når det spilder
>
> Det er grunneren der skal være elastisk.... alm autolak er elastisk i
forvejen. Selvfølgelig til en hvis grænse, men nok til de viberationer der
er på en plasticskærm eller kåbe. Så derfor er det en kunstofprimer der skal
bruges først som hæftelag inden grunning og hærdning.

Martin - ProCoat ApS

Fra : anders majland

Dato : 05-02-04 14:26

> [...]
> viberationer der er på en plasticskærm eller kåbe. Så derfor er det
> en kunstofprimer der skal bruges først som hæftelag inden grunning og

Hvor "blød" plastik kan man male så det holder ?

På min tenere er sidedæksler af en meget blød plast mens kåbe mm er i en
noget hårdere.
Min mc http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=404
Tilfældigt billede af sidedæksler
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2456918321

Jeg har på billeder set en der var blevet malet og det så godt ud, men
der kan man jo ikke se om det holder
(Den var med gråt stel og en mørkerød tank mm)

Skal den males kunne jeg godt finde på noget lig
http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=354 men nok med lidt kontrast et par
steder. Jeg har dog ikke mod på selv at spraymale den ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 05-02-04 15:36

Men husk lige at plastik er ca. 5000 forskellige ting.
Helt almindelig PE - Det man f.eks. laver hovedparten af alle plastikflasker
af - er i praksis umulig at male så det holder.
Andre typer kan males med hvad som helst.
Der eksisterer ikke sådan et dyr der bare er primer til alt 'plastik'

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998
meddelelse news:bvtgb6$40a$1@sunsite.dk...

Fra : anders majland

Dato : 05-02-04 15:44

> Men husk lige at plastik er ca. 5000 forskellige ting.

Nogen der ved hvilet materiale yamaha har brugt til sidedækslerne på min
xt 600 z i 88
(sikkert det sammen som før og efter)

Det er lavet i gennemfarvet plast... Måske en taxafilm er løsningen...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-02-04 23:51

anders majland wrote:

> Nogen der ved hvilet materiale yamaha har brugt til sidedækslerne på min
> xt 600 z i 88 (sikkert det sammen som før og efter)

Tit er plasttypens navn støbt ind på bagsiden af kåbedelene, prøv at se om
der står noget interessant.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : mn

Dato : 05-02-04 23:38

kunstoffprimer gør det den "lukker" overfladen på plasticen så du kan male
med alm autolak.... min min DT250 har jeg malet skærmene og kan vride dem
næsten en halv omgang rundt uden der sker noget...

Martin

Fra : Gerdur&Frank

Dato : 06-02-04 18:06

tak for alle svarene, det ser ud til at jeg ikke er den eneste der har stået
med dette problem, jeg skal lige have fundet et sæt extra plast, så skal den
få en en fræk farve hvad er en ok pris for sådan et stykke
malerarbejde? det drejer sig om for/bagskærm højre og venstre sideplader,
jeg skal ikke have metallic farver eller 30 lag klarlak. ))
jeg havde tænkt på en frisk farve ( neon) og et lak mat lak. 1000-2000 kr??
er det helt ved siden af??

Mvh Frank

Fra : mn

Dato : 07-02-04 01:02

det kan du godt finde nogle der vil gøre det for tror jeg, alt afhængig af
skærmenes tilstand nu. (ridser osv.)

Martin