Info om XT 350 karburator (YDLS???)
Fra : Robert A. Hansen

Dato : 03-02-04 21:16

Hejsa,

alt imens jeg sidder her og venter på min værkstedshåndbog, så tænkte jeg,
om der var nogen der kunne fortælle mig lidt om min karburator...

Der sidder en "dims" på højre side af selve karburatoren (i forhold til
køreretningen (frem)). Der står YDLS på siden af dette agregat, som er
forbundet med karburatoren... hvad er det?

Robert A. Hansen
Yamaha XT 350
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=480

Fjern REMOVE i mail-adressen ved direkte svar!

Fra : Hekto

Dato : 03-02-04 23:20

Robert A. Hansen wrote in

> [...]
> forhold til køreretningen (frem)). Der står YDLS på siden af dette
> agregat, som er forbundet med karburatoren... hvad er det?

Hmmmmm..... Yamaha D L System???
Dual Load ... Dual et eller andet?

Li'som YPVS Yamaha Power Valve System

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Soren Lindholt

Dato : 04-02-04 09:11

Robert A. Hansen <REMOVEdalton@tiscali.dk> wrote in article
> [...]
> køreretningen (frem)). Der står YDLS på siden af dette agregat, som er
> forbundet med karburatoren... hvad er det?

Det er fordi det er en dobbelt karburator, det ekstra spjæld styres af
noget vacuum agtigt noget, det er sikkert det der hedder YDLS. Det er under
alle omstændigheder noget hø på en offroader, fordi den tit lukker i pga.
rystelse når man kører i ujævnt terræn...

Søren