Topdanmark forsikring
Fra : Henrik

Dato : 03-02-04 18:22

Er der nogen der har erfaring med Topdanmark forsikring ???

Er der noget med at man skal have mere end 1 mc forsikring, at man skal
have 2 forsikringer (2 mc el. mc og bil), for at det er billigt nok ????

mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 18:42

"Henrik" <gunrunnerfjerndette@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med Topdanmark forsikring ???
>
> mvh
> Henrik

Jeg har min forsikring hos dem, jeg giver 11.000 kr om året for kasgo på min
CB500 købt fra ny sidste sommer. Der udover giver jeg ~10% ekstra for at
betale kvartalsvis istedet for årsvis, lidt svineri, men sådan er det at
værer fattig.
selvrisikoen er på ca 7.000 ved kasgo og jeg mener den er 0.0!! ved ansvar
og de sædvanelige?!? 20% ved tyveri.
Min forsikring er så kombineret med de gamles landbrugsforsikring som giver
mig lidt rabat. Og så bor jeg i noget så kedeligt som 9330 Dronninglund.

Generelt har jeg hørt at TopDK er rimelige med unge mennesker så længe de
ikke kører det vildest sportsjern. fx ville Fair have 17.000 for samme
maskine.

Tobias Larsen

Fra : anders majland

Dato : 03-02-04 19:51

> Jeg har min forsikring hos dem, jeg giver 11.000 kr om året for kasgo
på min
> CB500
> og de sædvanelige?!? 20% ved tyveri.

Ja det er squ tyveri. Jeg har været kunde hos TopDK i mere end et årti
men er det ikke længere.

- Fik en arrogant behandling efter at de opkrævede min MC kasko dobbelt
(Dem havde de så til lånt nogle uger indtil de fik sig nosset sammen til
at returnere det overskydene
- Ikke konkurrencedygtig nok på præmierne
- De 20% selvrisiko ved tyveri

Men dertil skal så siges at jeg har fået en fair behandling de få gang
jeg har haft brug for en af forsikringerne (Brugt indbo 2 gange)

Siden sommeren 2000 har vi haft alle vores forsikringer hos GF - og
deres skadesbehandling har også været fair(Indbo ved mc-styrt og elskade
på indbodækningen)

Pt har vi 2 mc-kasko, 1 bil-ansvar, bygningskasko og
basis/indboforsikring der og samlet giver vi vist lige godt
12000kr/årligt
(ancienitet på bil/mc 5år)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk - email address in
header is not valid

Fra : k

Dato : 03-02-04 18:54

> [...]

> Er der noget med at man skal have mere end 1 mc forsikring, at man skal
> have 2 forsikringer (2 mc el. mc og bil), for at det er billigt nok ????

Jeg har selv haft god erfaring med Top, ydermere var de billigst da jeg
inhentede tilbud, jeg fik forsikringerne billigere ved at tegne 3
forsikringer ialt, indbo + bil + mc, hvilket de også som et minimum krævede
!

Fra : Leonard

Dato : 03-02-04 19:00

"k" <potz@stofanet.dk> wrote:

>jeg fik forsikringerne billigere ved at tegne 3
>forsikringer ialt, indbo + bil + mc, hvilket de også som et minimum krævede
>!

må jeg foreslå også at tegne en ulykkesforsikring?
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Anders

Dato : 03-02-04 19:26

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message

> må jeg foreslå også at tegne en ulykkesforsikring?
> --
> Leonard
> http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Og apropos ulykkes forsikring, så er Top et af de eneste, hvis ikke det
eneste, selskab der ikke kræver merpris for ulykkes forsikringer når man
kører mc.
Jeg har for nyligt samlet alle min forsikringer hos Top. Sparer årligt knap
3000 på bil, 1200 på mc, 250 på indbo.
Og det er incl tophjælp på mc. Men det kan så anbefales at melde sig ind i
mc touring club, det giver 15% i rabat hos Top. Men det vidste man vel godt.
Mvh AZ

Fra : Intet Navn

Dato : 03-02-04 22:22

"Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote in message

> Og apropos ulykkes forsikring, så er Top et af de eneste, hvis ikke det
> eneste, selskab der ikke kræver merpris for ulykkes forsikringer når man
> kører mc.

Det lader til at den generelle måde man løser det 'problem' på hos
forsikringsselskaberne er, at du kun modtager 50% af det beløb du ellers
ville have fået, såfremt en evt. personskade er opstået i forbindelse med
kørsel på motorcykel.

- Så hermed en opfordring til lige at kigge policen igennem inden man tænker
at det dog er heeelt fantastisk venligt af dem, at de ikke kræver ekstra
præmie for en ulykkesforsikring for motorcyklister..! :-/

/Claus

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-02-04 19:20

Henrik skrev:

> Er der nogen der har erfaring med Topdanmark forsikring ???

....sparede ca. 50% ved at skifte til Sønderjysk Forsikring - har kun
ansvar...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Jørgen Nygaard

Dato : 04-02-04 14:00

Hej

Har også haft min MC ved Top (XJ600S - 1999) der var store penge at spare
ved have mange forsikring ved dem. Men - hvis du kan, så prøv LB, Runa eller
det 3. selskab i samme gruppe. Der kræver dog at du opfylder nogle
betingelse vedr dit arbejdsområde ex. lærer, offentlig ansat eller andet.
Jeg giver 2800,00 årligt for ansvar og kasko.

Jørgen Nygaard

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 04-02-04 17:40

"Jørgen Nygaard" <jorgennygaard@hotmail.com> wrote:

>Har også haft min MC ved Top (XJ600S - 1999) der var store penge at spare
>ved have mange forsikring ved dem. Men - hvis du kan, så prøv LB, Runa eller
>det 3. selskab i samme gruppe.

.... som hedder Bauta.

http://lb.dk
http://www.runa.dk/
http://www.bauta.dk/

--
Kåre - tv-fotograf og tilfreds Runa-kunde.

Fra : Henrik

Dato : 04-02-04 20:48

Henrik wrote:

Tak for den gode respons . . .