Honda CB400f
Fra : aragorn24

Dato : 30-01-04 21:25

Hejsa, er der nogen der har et link til mcrevyen fra 1977? Da jeg gerne vil
se specs på en Honda CB400f, og læse hvad de skrev om den, dengang, da jeg
muligvis har fundet mig en god een men jeg vil lige lave et reserge
inden køb

Jeg var på biblioteket idag, men der var kun mcrevyen 2001, og alt andet var
udlånt, og folk stod i kø for at låne dem, øv!

--
Mød mig på: www.pcsalg.webbyen.dk

Fra : Wheeler

Dato : 30-01-04 21:42

"aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> wrote

Da jeg gerne vil se specs på en Honda CB400f

[KLIP]
Mon ikke det her kan hjælpe
http://www.honda4fun.com/man_officina/man_officina.html

da jeg muligvis har fundet mig en god een

[KLIP]
Er dette muligt(?) - Måske relativt, men vi taler om en MC med 30 år på
bagen, som typisk har kørt jorden rundt adskillige gange
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Moller

Dato : 30-01-04 22:10

> Er dette muligt(?) - Måske relativt, men vi taler om en MC med 30 år på
> bagen, som typisk har kørt jorden rundt adskillige gange

hæhæ, ja og udtrykket "Ny renoveret Motor" har RD350 ejerne ødelagt for
bestandigt *GGG*

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... der snart skal ha et 25.000km service som indeholder
1 stks. motorskift *GGG*
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Leonard

Dato : 31-01-04 00:42

"Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote:

>men vi taler om en MC med 30 år på
>bagen, som typisk har kørt jorden rundt adskillige gange

Hva' snakker du om?
Det er en Honda af den solide slags, 4 cyl. række, 8 ventiler,
uopslidelig.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Wheeler

Dato : 31-01-04 16:12

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message >
Det er en Honda af den solide slags, 4 cyl. række, 8 ventiler, uopslidelig.
> [...]

Det næste du skriver er vel, at den er servicefri

Så vidt jeg husker fra et tidligere indlæg fik Aragorn24 kortet i sommer.
Jeg er vist ikke den eneste herinde, som på det strengeste fraråder køb af
en gammel CB som begyndercykel =
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Knorsfis

Dato : 01-02-04 00:41

"Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message news:<uAPSb.7819$xY.4033@news.get2net.dk>...
> [...]
>
> [KLIP]
> Det næste du skriver er vel, at den er servicefri

Det bliver de aldrig. Men hvis motoren er blevet passet, så er den god
for knap 200.000Km...

> Så vidt jeg husker fra et tidligere indlæg fik Aragorn24 kortet i sommer.
> Jeg er vist ikke den eneste herinde, som på det strengeste fraråder køb af
> en gammel CB som begyndercykel =

Nej det er du ikke. Men jeg har så også set nogle enkelte GS500'ere
som var i forfærdelig stand, men derfor fraråder jeg da ikke den som
en begynder mc...
Summa sumarum!!! Hvis CB'eren er i GOD stand er den en ligeså god mc
som f.eks en GS'er...

Jesper

Fra : Wheeler

Dato : 01-02-04 17:37

"Knorsfis" <vfr@cool.dk> wrote in message

> Summa sumarum!!! Hvis CB'eren er i GOD stand er den en ligeså god mc som
f.eks en GS'er...

> Jesper

[KLIP]
Det giver ingen mening det du her skriver

For det første drejer indlægget sig ikke om GS.

For det andet kender vi ikke noget til CB'ens tilstand (andet end Aragorn24
tror "det er en god en" (!)

For det tredie bør køb af en (udtjent) motorcykel (á la CB 400) aldrig ses
som et alternativ til køb af en nyere, men ringe holdt MC (á la en
misligvedligeholdt GS 500).
Så skal man vente, til man får råd til et velholdt eksemplar!
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Knorsfis

Dato : 02-02-04 13:19

> Det giver ingen mening det du her skriver

Der er altid en mening med galskaben

> For det første drejer indlægget sig ikke om GS.

Det skrev jeg heller ikke, men GS'eren har jeg bare brugt (som så
mange andre også gør) som reference til en gengs begynder-mc...

> For det andet kender vi ikke noget til CB'ens tilstand (andet end Aragorn24
> tror "det er en god en" (!)

"Vi" gør ikke, men jeg gør.

> For det tredie bør køb af en (udtjent) motorcykel (á la CB 400) aldrig ses
> som et alternativ til køb af en nyere, men ringe holdt MC (á la en
> misligvedligeholdt GS 500).

Nej men man skal heller ikke tro, at fordi den mc man så kigger på er
15 år nyere, så også er 15 år bedre...
Og hvornår er en MC udtjent?? Så længe den kan blive godkendt til et
syn og ikke koster andet end alm. driftsomkostninger, så er den jo god
nok!!!

> Så skal man vente, til man får råd til et velholdt eksemplar!

Det kan man godt få med de ældre CB'ere...

Jesper

Fra : Wheeler

Dato : 02-02-04 17:20

wheeler wrote:
Aragorn24 tror "det er en god en" (!)

"Knorsfis" <vfr@cool.dk> wrote in message
> "Vi" gør ikke, men jeg gør.

[KLIP]
10 øren er faldet
Jeg skal nok vare min mund - var ikke klar over, at det åbenbart er DIG, der
står som sælger af en CB 400 (?)
- nu giver dine indlæg pludselig mening =
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 22:25

aragorn24 skrev i meddelelsen
<401abd98$0$27471$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
>se specs på en Honda CB400f, og læse hvad de skrev om den, dengang, da jeg
>muligvis har fundet mig en god een men jeg vil lige lave et reserge

408 ccm, 37 hk @ 8500 rpm, topfart 170 km/t, 6 gear, enkelt skivebremse for,
egenvægt 170 kg.

Elendig affjedring og deraf susspekte køreegenskaber. Det kan godt være at
den kan rende 170 km/t., men jeg vil ikke være tilstede når det sker
Som jeg husker den, meget overstyrende ved lav fart, nærmest "falder" ind i
svingene. Ved højere hastigheder noget urolig i sving. To af mine venner
havde hver sin i begyndelsen af firserne, og i sammenligning med min BSA
B33, og fætters Yamaha R5/TZ 350, så var Honda'ens køreegenskaber ringe. :-|

Men motoren var/er nu en imponerende lille "symaskine" bygget på CB350F

mvh
Orla

Fra : Knorsfis

Dato : 31-01-04 16:22

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> wrote in message news:<401acc95$0$202$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> aragorn24 skrev i meddelelsen
> <401abd98$0$27471$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

Det har du også

> Elendig affjedring og deraf susspekte køreegenskaber. Det kan godt være at
> den kan rende 170 km/t., men jeg vil ikke være tilstede når det sker

Tjaee, med den første jeg havde prøvede jeg at køre 2 på tur med
oppakning og hele lortet, og den rendte da fint 150 og lå da
stabilt...

> [...]
> B33, og fætters Yamaha R5/TZ 350, så var Honda'ens køreegenskaber ringe. :-|

Progressive fjedre, hagon støddæmpere og bedre dæk gør en forskel. Men
en racer har den aldrig været og bliver det aldrig

> Men motoren var/er nu en imponerende lille "symaskine" bygget på CB350F

Ja og så lyder den meget større end 400ccm

Jesper

Fra : Niels T

Dato : 01-02-04 22:17

> [...]
> se specs på en Honda CB400f, og læse hvad de skrev om den, dengang, da jeg
> muligvis har fundet mig en god een men jeg vil lige lave et reserge

Hejsa!

Har selv en CB400f (som min første mc..) - den eneste anden mc jeg kørte på
i 2003 var min vens R6 - og den giver næppe basis for en sammenligning *g*

Er kanon glad for den - omend den godt måtte være noget større og bremse
bedre...
Hvis du bor i trekantsområdet burde du tage din (kommende) CB forbi Kolding
Mini-Motor - de har i hvert fald været gode ved min

-Niels T
PS: Min topper omkring 165 (målt på gps) - det med hjælp fra
vejr/vindguderne