Forvirret - (Dækvalg)
Fra : Kenneth Egholm

Dato : 28-01-04 21:28

Hmm, det er sku lidt svært.

Jeg har fundet ud af at jeg vil have mig et sæt BT012 på min MC. Men når jeg
kigger (eks ved http://www.reifenversand.com ) så findes der en hel masse
afarter af den model.

F.x. fordækket: BT012 120/70 ZR 17 (58W) - så langt er jeg med. Men så
kommer valgmulighederne: FF, FE, FG, FSS (måske flere).
Hvad pokker betyder disse. Kan ikke umiddelbart finde noget om det på
http://www.bridgestone-eu.com ????

--
MVH Kenneth Egholm
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=13

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-01-04 21:57

> [...]
> F.x. fordækket: BT012 120/70 ZR 17 (58W) - så langt er jeg med. Men så
> kommer valgmulighederne: FF, FE, FG, FSS (måske flere).

Hej Kenneth

Svaret ligger her:
http://www.pmc.dk/daekguide.htm

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Morten dahl

Dato : 28-01-04 22:01

"Kenneth Egholm" <kenneth@SLETDETTEegholm.org> skrev i en meddelelse
> Hmm, det er sku lidt svært.
>
> Jeg har fundet ud af at jeg vil have mig et sæt BT012 på min MC. Men når
> [...]

Meget forståeligt.. efter hvad jeg har hørt er det et kanont dæk. (men
sværger nu stadig til BT001 til de sjove ture, og BT020 til de lange, gerne
med BT010 foran)

> [...]
> kommer valgmulighederne: FF, FE, FG, FSS (måske flere).
> Hvad pokker betyder disse. Kan ikke umiddelbart finde noget om det på

Disse forskellige efternavne er så vidt jeg ved. af hensyn til den tyske
TUV, hvor hver enkel dæk skal være godkendt til den enkelte model.

Men så længe at bogstavet i parentes holder sig indenfor tophastighed på
cyklen, skulle du i DK være klar.

mht. de forskellige hastighedsmærkninger må en anden komme mig til hjælp.

PS. Grewy og jeg glæder os for vildt til festen, og vil gerne igen i år
ligge beslag på sofaerne

-
Morten Dahl
Gixxer600++ - "The Funky Style" AkA TigerDyret

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-01-04 22:24

"Disse forskellige efternavne er så vidt jeg ved. af hensyn til den tyske
TUV, hvor hver enkel dæk skal være godkendt til den enkelte model"

Jep.

Og vi glæder os også til at se jer igen til vores fest. Vi forsøger at
reservere sofa'erne

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Morten dahl

Dato : 28-01-04 22:47

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jep.
>

> Og vi glæder os også til at se jer igen til vores fest. Vi forsøger at

Lyder godt.. men i år bliver vi nok 3, men sidste mand (kvinde) er så lille
så hende finder vi nok plads til... den tossede trup er nemlig blevet
udviddet

PS. hvad med bakkeåbning, kommer i med?

-
Morten Dahl

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-01-04 16:20

Bakkeåbning bob bob, det har jeg ikke lige overvejet pt.

Men jeg er spændt på at se "den 3."

Fra : Bo-gsxR

Dato : 28-01-04 23:13

> Meget forståeligt.. efter hvad jeg har hørt er det et kanont dæk. (men
> sværger nu stadig til BT001 til de sjove ture, og BT020 til de lange, gerne
> med BT010 foran)

BT001???
hvad er det?
kender kun bt010 og 011

ps. hvordan ser det ud i garagen morten ?
bliver det en sjov sæson eller en Meeeget sjov sæson? )
bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 29-01-04 11:45

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> BT001???
> hvad er det?
> kender kun bt010 og 011

BT001 er et hyper ræs dæk, primært til trackdays.. forvænt mellem 1600-2000
meget sjove kilometer på dem

> ps. hvordan ser det ud i garagen morten ?
> bliver det en sjov sæson eller en Meeeget sjov sæson? )
> bo-gsxR

Tjae.. det er jo det, lejligheden er til salg. og planen var jo, at så snart
den var solgt flyttede jeg til tyskland. Og så blev det en MEGET sjov
sæsson.

Så vidt så godt, men nu er der måske kommet et pigebarn på tværs af den
flytteplan

Og nægter simpelthen at betale afg. af en Gixxer1000. Så nødløsningen bliver
nok at betale afg. af en ´96 eller ´97 Gixxer750, så der lovligt må lægges
en 750i motor i. derefter en tur forbi Erik oppe i sverige, med beskeden om

"jeg er ligeglad med hvad, den kommer bare ikke retur med under 220hk,basta"

Og så ellers montere den op med en K3 eller når sebimoto får dem lavet en K4
kåbe

Har regnet ud at dette projekt kunne holdes på en fornuftig pris.. selvf.
alt efter hvad erik vil være bekendt at brække ud af min lomme

Men alt dette bliver afklaret i løbet af 1måneds tid..

-
Morten Dahl

Fra : Bo-gsxR

Dato : 29-01-04 12:29

> Så vidt så godt, men nu er der måske kommet et pigebarn på tværs af den
> flytteplan

ja, sjovt som sådan noget kan ændre ens planer.

> [...]
> "jeg er ligeglad med hvad, den kommer bare ikke retur med under 220hk,basta"
jeg har mailet lidt til ham, denne ændring vil ikk kræve det helt store i dele. men
en del timer. der skal nye bolte i blokken, 12mm mod de 10mm bolte der sidder nu.
den mølle som jeg har, kan levere op til ca. 2 bar. men er mest effektiv mellem 0,4
og 0,8 bar. jeg vil tro at det er en lille en, som leverer tryk hurtigt, men er mere
ustabil i leveringen ved højere tryk. Men de har andre som han foreslog hvis man skulle
have over 0,8bar.
jeg ved ikk om jeg vil skifte møllen, men har overvejet at få de større bolte i.
Mit næste mål er også ca. 1 -1,2 bar 230 heste ca.
men skal dog lige have tjent lidt penge først
regner med at det vil koste 10-15.000 kr.
De har en kørende ( 7½ efi ) i usa, som køre på salt søen. Med 285hk. på hjulet
og std. indmad. eneste foreskel på den og min er de der bolte og en anden mølle.

> Og så ellers montere den op med en K3 eller når sebimoto får dem lavet en K4
De er sku også fede. ville selv gerne have en, men vil hellere smide $$ i motoren i stedet.

> Har regnet ud at dette projekt kunne holdes på en fornuftig pris.. selvf.
> alt efter hvad erik vil være bekendt at brække ud af min lomme
> Men alt dette bliver afklaret i løbet af 1måneds tid..
ja, det er jo lige det. jeg får lidt xtra penge til maj, så måske skal jeg der op igen der.

bo-gsxR

Fra : Bo-gsxR

Dato : 29-01-04 12:34

> Morten Dahl

om 2 min. er det her klip oppe
http://dfm.nathue.dk/bogsxr/R1-Turbo-Mc-Xpress.wmv
30mb.
jeg vil væde på at det er erik der kører i den blå bil. og han mek.
R1'er.
Bilen og den her R1 så jeg i sommers deroppe.
R1'eren mene jeg har 230 hk. 0,8 bar. bilen en Audi quatro st.car.

bo-gsxR

Fra : RacerNiels

Dato : 29-01-04 13:25

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> wrote in message
> http://dfm.nathue.dk/bogsxr/R1-Turbo-Mc-Xpress.wmv

Er du gaaal, den er sur! =
Men jeg må jo lige tage afstand fra amerikaner-wannabe'en på VTR'en med
cowboy bukser og bomuldstrøje :)

Egentlig også lidt heldigt at svenskerne er så gode til at holde til højre
og deres veje er lidt bredere end vores.

> bilen en Audi quatro st.car.

Er det ikke den legendariske RS2??

Niels
S FAU himmelblau

Fra : Bo-gsxR

Dato : 29-01-04 14:21

> Er du gaaal, den er sur! =

jeg er sikker på ejeren har et stort smil på, hver gang han
har været ude og trille en hygge tur

> Er det ikke den legendariske RS2??

jo, det mener jeg det var.

bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 30-01-04 21:43

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
om

> "jeg er ligeglad med hvad, den kommer bare ikke retur med under

- - - - hvilket er akkurat ligeså illegalt som at ilægge en 1000'er

Og hvorfor bruge penge på en i'er, når der alligevel skal pumpes videre
på'en?
En voldpumpet originalmotor vil kunne lægge nær det samme på bagdækket som
en i'er, ikke mindst hvis man pumper videre for det beløb man har sparet til
anskaffelse af en i'er) og vil være ganske lovlig!

--
Armand.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 30-01-04 22:09

> 220hk,basta"
> - - - - hvilket er akkurat ligeså illegalt som at ilægge en 1000'er

såvidt jeg mener ud fra talrige tråde, at 20% reglen kun gælder
ved motorskift eller ændringer på motoren som ny blok mv.

hvis motoren basalt set er uændret er anden tuning lovlig uden
loft på effekten ( hvis man ser bort fra SBI kan kræve dok. for at
køretøjet ikk forurener mere end std. udgaven. )

> Og hvorfor bruge penge på en i'er, når der alligevel skal pumpes videre
> på'en?

en indsprøjtnings motor køre væsentligt bedre end end karbu. mod.
pga. af justerings mulighederne er langt bedre. Og så er reaktions hastigheden
også forbedret meget. med det rigtige udstyr, er det nemmere at få et optimalt
benzin/luft forhold ved forbrændingen. og justeringen fungere blot ved at
dreje på en knap, eller intaste nogle andre værdier på pc'en.
det tog mindre end 15 min. at justere min! med karburatorer nok lidt længere

> En voldpumpet originalmotor vil kunne lægge nær det samme på bagdækket som
> en i'er, ikke mindst hvis man pumper videre for det beløb man har sparet til
> anskaffelse af en i'er) og vil være ganske lovlig!

ja, men 150hk. gir heller ikk helt det samme som +200hk.

bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 31-01-04 04:23

> såvidt jeg mener ud fra talrige tråde, at 20% reglen kun gælder
> ved motorskift eller ændringer på motoren som ny blok mv.

Indsprøjtningsmotoren ér også en anden motor, hvilket motornummeret (=
typen) sikkert vil bekræfte! :-|

Dertil kommer at brugen af originale "videreudviklings-stumper" á f.eks.
16V-topstykker, og som her: indsprøjtning, heller ikke er velset hos T&S

--
Armand.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 31-01-04 09:45

> Indsprøjtningsmotoren ér også en anden motor, hvilket motornummeret (=
> typen) sikkert vil bekræfte! :-|

hov! det kunne jo egentlig godt være at du har ret alligevel
hvis han skifter motoren ud, er den lovlig. Da det er under 20%
men når så møllen kommer på..

bo-gsxR

Fra : Morten dahl

Dato : 30-01-04 22:30

> [...]
til
> anskaffelse af en i'er) og vil være ganske lovlig!

Nej kim..

Er også tilhænger af Jørund´s totaløkonomi teori (RIP)

Men kører jo pt. med 750cc på et 600 stel, og det er lovlig fordi jeg kører
med karbunader.

Men for at få en velfungerende turbo cykel, skal der køres med EFI. og det
er ikke lovligt på mit stel (4hk forskel) (600std.=110 + 20% = 132, og EFI =
134, mod karb=128)

Og i det øjeblik man snakker turbo, så er der ikke noget der hedder
totaløkonomi længere.

Men jo, snakkede vi ordinær tuning, ville man med et sæt fladspjæld givetvis
kunne opnå mere effekt end på en EFI motor.

Men som Bo allerede har assisteret mig andetsteds i tråden, så er der ingen
vej uden om EFI hvis man vil køre med positiv tryk i indsugningen (plenum)

PS. eventuelle stavefejl skyldes at jeg pt. drikker spiritus med Grewy

-
Morten Dahl

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 29-01-04 17:22

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> wrote in message
> Disse forskellige efternavne er så vidt jeg ved. af hensyn til den tyske
> TUV, hvor hver enkel dæk skal være godkendt til den enkelte model.

Tak for hjælpen alle sammen.

@Morten: Sofaerne er reserveret