Skæring af bremseskiver igen igen...
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-01-04 09:26

Davs alle,

Så er jeg kommet til at kende én, som skærer med vandskærer, og som snilt
skulle kunne snitte nogle bremseskiver ud for mig, siger han. Det eneste
han kræver, er navnet på den type rustfri stål jeg skal bruge, og en 2D
tegning af skiverne i CAD. Det sidste er relativt nemt for mig, da jeg
selv bruger AutoCAD til daglig. Men men men... Det ville være
superlækkert, hvis nogen lå inde med evt. en skabelon eller lign. med de
rigtige mål på til min GSX-R 600, så jeg ikke får målt forkert og lavet
noget skidt. Jeg har heller ikke rigtig nogen idé til designet af
skiverne, andet end det fede design, som WAVE bruger i mc-nøglens katalog.
(Den øverste på dette billede: http://www.sydfynmcservice.dk/DWave.gif)

Hvad med materialet? Kan jeg bruge det stål, som er foreslået af
"Cykellapper" til Tommy Fer, da han spurgte ang. laserskæring af skiver?
(Det hedder vist 1.4301/1.4401)

--
Psycho Cowboy
Babygixxer - nu med storebror

Fra : Bo-gsxR

Dato : 26-01-04 15:01

> [...]
> noget skidt. Jeg har heller ikke rigtig nogen idé til designet af
> skiverne, andet end det fede design, som WAVE bruger i mc-nøglens katalog.

hvis de ellers er gode nok.så kan jeg da også godt aftage et sæt.
750/600 bruger begge 320mm foran, så mon ikk resten af målene også passer.

men smid lige en mail, ang. pris mv. hvis det bliver til noget.
bo-gsxR750 '99 slet "slettes_" i mail adr.

Fra : Mureren

Dato : 26-01-04 18:13

> [...]
>
> men smid lige en mail, ang. pris mv. hvis det bliver til noget.
> bo-gsxR750 '99 slet "slettes_" i mail adr.

Det HELT fede design er da ingen af de to der er afbildet hos Sydfyn. Smider
lige et billede i dk.binaer.motor.... (smag kan jo ikke diskuteres forresten

De koster ?289 stk. hos Goede Motorsport, og jeg ville da mægtig gerne have
sådan et sæt, bare de var lidt billigere...så når du (Psycho) kender en
nogenlunde fast pris, så er jeg da også interesseret i at høre om den.

Mvh.
Mureren

Fra : --=Stone=--

Dato : 26-01-04 19:09

> [...]
> sådan et sæt, bare de var lidt billigere...så når du (Psycho) kender en
> nogenlunde fast pris, så er jeg da også interesseret i at høre om den.

Helt klart oxo fed design.... Hvis de kan passe på en YZF750R som oxo bruger
320mm for, og prisen ellers er ok, så er jeg klart oxo aftager af et sæt

Så nu er det bare at vælge design, og starte en produktion )) det er vel
sådan at jo flere der skal laves jo billiger ?? he he...

--
Steen
CB1100/1200F/R 85' Street Fighter Style

Fra : John Jensen

Dato : 26-01-04 19:12

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan et sæt, bare de var lidt billigere...så når du (Psycho) kender en
> nogenlunde fast pris, så er jeg da også interesseret i at høre om den.

"lette" skiver, det er
godtnok kun bagskiver der er vist, men jeg er sikker på de også laver til
forenden, og til den
pris de opgiver for de bageste så kan det sku' da ikke betale sig selv at
lave noget klyt...
Vægt: 400gram & pris:69Euro=515Dkr.

/ John

Fra : flemsus

Dato : 26-01-04 21:38

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> gerne have sådan et sæt, bare de var lidt billigere...så når du
> (Psycho) kender en nogenlunde fast pris, så er jeg da også

Sådan en vil da også se godt ud på min XT600... Og så tror jeg den
bagerste skal være 220 mm.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-01-04 21:48

Tak for de mange forespørgsler... Nu er jeg da sikker på, at det meste af
nyhedsgruppen vil være villige til at få lavet special-skiver til
kast-i-nakken-venne-pris. Det skal jeg nok sige til gutten, men det skulle
undre mig meget, hvis han havde lyst til at bruge sine frokostpauser på at
lave så mange skiver til nærige folks motorcykler.
Jeg har så her i løbet af dagen, når der har været tid, rodet lidt med min
tegning og være ude og måle forskellige steder på skiven (og ikke blot de
320 mm, som er opgivet i mc-revyen). Desværre har jeg ikke en dyt begreb om,
hvad diameteren på de små bøsninger er, som skiven kan glide på. Det er
sådan set det eneste jeg mangler på min tegning for at kunne få skåret
skiven. Kan det iøvrigt lade sig gøre at pille "inderdelen" af selve
sliddelen på skiven, så ikke jeg skal have lavet hele skidtet, men blot kan
nøjes med sliddelen ??
Der er jo ikke flydende skiver på den lille gixxer, så jeg har aldrig skilt
sådan noget ad.

Jeg har rodet lidt med et par forskellige designs, men det bedste af dem
(synes jeg selv!) har jeg smidt i nyhedsgruppen news:dk.binaer.motor som ef
gif-billede. Det er oprindeligt lavet i CAD, hvis nogen skulle få lyst til
at lege med det.

Fra : Tommy Fer

Dato : 26-01-04 22:37

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> nøjes med sliddelen ??
> Der er jo ikke flydende skiver på den lille gixxer, så jeg har aldrig

Undersøg lige hvad de der nitter koster.. .de er ikke skide billige!!

Mvh Tommy Fer

Fra : Bo-gsxR

Dato : 27-01-04 00:28

> Der er jo ikke flydende skiver på den lille gixxer, så jeg har aldrig skilt
> sådan noget ad.

Det står der da ellers i det datablad jeg lige har læst. er du sikker??
http://www.sydfynmcservice.dk/suzukidata/suzukidataside.html

bo-gsxR

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-01-04 07:45

Bo-gsxR wrote:

> Det står der da ellers i det datablad jeg lige har læst. er du
> sikker?? http://www.sydfynmcservice.dk/suzukidata/suzukidataside.html

Han snakker GSXR 250, og der er ganske rigtigt ikke flydende skiver.

> bo-gsxR

Thomas

Fra : Bo-gsxR

Dato : 27-01-04 13:19

> Han snakker GSXR 250, og der er ganske rigtigt ikke flydende skiver.

nå ja, endnu en grund til at læse det der står og ikk det man tror der står...

bo-gsxR

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-01-04 18:31

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
> Davs alle,
>
> Så er jeg kommet til at kende én, som skærer med vandskærer, og som snilt
> skulle kunne snitte nogle bremseskiver ud for mig, siger han.

Jeg kender en som siger det samme, men han ville dog fræse/dreje dem ud.Kan
det give nogle problemer m.h.t. til varmeudvikling under forarbejdningen?

Thore