Hjælp mig, jeg er i tvivl
Fra : Anders Thorup

Dato : 25-01-04 14:23

Jeg har gået en del med Fazer-/Sv 650-drømme, og overvejede at anskaffe mig
en her til foråret, men økonomien kommer hvist ikke til helt at række til en
af de 2 ovennævnte modeller, så jeg er begyndt og kigge efter alternativer.
Jeg leder efter en 600ccm med rimeligt med kræfter, der både kan klarer
sogneveje og autobahn.
Budgettet er omkring 50.000kr.
Jeg har kigget på følgende i prioriteret rækkefølge:

Kawasaki ZZ-R 600 90-93

Suzuki RF 600

Yamaha FZR 600

Suzuki GSX-F 600 90-96

Kawasaki GPX 600 -95

Honda CBR 600 F1 88-89

Suzuki Bandit 600 -96

Yamaha XJ 600 Diversion

Jeg ved det er en lang liste, men jeg vil gerne have kommentarer omkring de
forskellige modeller, og især hvis der er nogen jeg skal løbe skrigende væk
fra. Hører også gerne om alternativer.
Som sagt så er listen prioriteret, med den jeg umiddelbart vil gå efter
øverst, men er meget i tvivl og prioriteringen kan nemt ændres.
Jeg har stadig den gamle som jeg skal af med, og det nemmeste vil se'føli
være at give den i bytte ved en forhandler, men jeg regner med at det jeg
får i bytte vil kunne betale forsikringen(kun ansvar).

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : André T.

Dato : 25-01-04 14:45

>Budgettet er omkring 50.000kr.

Honda CBR 600 ville jeg vælge..

VH

André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
----------------©------------------

Fra : Armand

Dato : 25-01-04 15:45

"André T." <No@Spam.dk> skrev i en meddelelse

> Honda CBR 600 ville jeg vælge..

Omtalte CBR er, grundet prislejet, en F1'er, som, omend ikke er decideret
dårlig, så dog langtfra på højde med de senere CBR's i holdbarhed. Derved
rangerer den i m in opfattelse også lavere end bredden af de øvrigt nævnte!

--
Armand.

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 25-01-04 14:50

Yamaha FZR 600

Eller selvfølgelig Bandit600 alt efter hvor sportsligt du vil køre.
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 15:04

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sogneveje og autobahn.
> Budgettet er omkring 50.000kr.
> Jeg har kigget på følgende i prioriteret rækkefølge:

Klart et godt bud, men kan de fåes for 50k? jeg har ihvertfald ikke fundet
nogen

> Suzuki RF 600

Kender den ikke

> Yamaha FZR 600

Ville være mit 3 valg

> Suzuki GSX-F 600 90-96

Kender kun den nye, er noget tung, og i mine øjne mest til ligeud kørsel.

> Kawasaki GPX 600 -95

Sådan en har jeg idag, kørte til ungarn på den i sommers uden problemer, dog
er sædehøjden lav, så er Du langbenet så kan den være anstrengende for
knæene i starten.

> Honda CBR 600 F1 88-89

kender den ikke

> Suzuki Bandit 600 -96>

Kender den ikke

Alternativer GPX750r, men så er vi nede i 88-89 årgangene.

Dannie

Fra : Anders Thorup

Dato : 25-01-04 15:11

DJ wrote:
> "Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
> så jeg er begyndt og kigge efter alternativer.

> Klart et godt bud, men kan de fåes for 50k? jeg har ihvertfald ikke
> fundet nogen

Der er en 3-4 stykker i den blå til lige under 50K

> Kender den ikke

> Ville være mit 3 valg

Den er jo også mit 3. valg

> Kender kun den nye, er noget tung, og i mine øjne mest til ligeud
> kørsel.

Ok, har hørt noget med knast-probs, men ved ikke om det er alvorligt

> Sådan en har jeg idag, kørte til ungarn på den i sommers uden
> problemer, dog er sædehøjden lav, så er Du langbenet så kan den være
> anstrengende for knæene i starten.

Jeg er ikke specielt langbenet,, jeg er 182cm høj, og med lidt for meget på
sidebenene

> kender den ikke

> Kender den ikke
>

> Alternativer GPX750r, men så er vi nede i 88-89 årgangene.
>
> Dannie

Havde jeg også tænkt på, men er lidt bekymret for at de bliver for gamle

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 15:22

> Havde jeg også tænkt på, men er lidt bekymret for at de bliver for gamle

Det tænkte jeg faktisk om cbr´en, men ville ikke skrive det når jeg ikke
kender den

Personligt ville jeg vælge zzr´eren, hvis det var mig der skulle købe i den
prisklasse, men jeg satser selv på at skifte til zx9r i år.

Men prøv nogle af dem, og vælg

Hilsen

Dannie

Fra : Martin G.

Dato : 25-01-04 15:30

Hey!

Jeg ville nok også går efter Hondas CBR, jeg har selv en GSX600F i den nye
udgave. Den har et noget lavere tyngdepunkt end den gamle model, og er
desuden også lidt tungere. Men den er stærkere og hurtigere, men ligger sig
nok mest over til touring siden.
Så er det sport du går efter, ville jeg vælge CBRen :)

MHS. til forsikringen så har jeg GF, det betaler jeg 2300kr. for, det er
self. kun ansvar, og jeg er 22 år.
Det er det billigeste sted jeg har kunnet finde, uden at man også behøvede
at have kasko med.

Fra : Anders Thorup

Dato : 25-01-04 15:42

Martin G. wrote:
> [...]
> er self. kun ansvar, og jeg er 22 år.
> Det er det billigeste sted jeg har kunnet finde, uden at man også

Det jeg er mest bange for ved CBR'en er at den er for gammel, og at der
derfor følger en formue af reperationer i kølvandet på den :-/

Eller hvad siger i andre?

Fra : Martin G.

Dato : 25-01-04 15:58

Honda har jo ry for at holde evigt, det siger dem der køre Honda i hvert
fald... :P

Fra : Armand

Dato : 25-01-04 15:52

> [...]
>
> Det jeg er mest bange for ved CBR'en er at den er for gammel, og at der
> derfor følger en formue af reperationer i kølvandet på den :-/

Bange for alder? Køb en VFR af de tidligste, som nok skulle være til at få
til 50.000,- idag!

--
Armand.
(ellers notorisk honda-hader)

Fra : Ronni S?rensen

Dato : 25-01-04 19:32

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message news:<bv0o2k$2j32$1@news.cybercity.dk>...
> "Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse

> Bange for alder? Køb en VFR af de tidligste, som nok skulle være til at få
> til 50.000,- idag!

ville os råde dig til VFR'en, den holder ihvertfald, og er halv
touring og halv sports maskine..

Ronni

(notorisk honda elsker

Fra : Palle

Dato : 26-01-04 11:23

> Det jeg er mest bange for ved CBR'en er at den er for gammel, og at der
> derfor følger en formue af reperationer i kølvandet på den :-/

Jeg købte i weekenden en ZZR 600 fra '90. Det var efter samme
overvejelse som dig.
Jeg ville gerne ha' en CBR600, men det SKAL være en 94-95'er, ellers
syntes jeg slet ikke den kan matche ZZR'en.
Du får en maskine du (næsten) ikke kan slide op, og den er tilpas
sporty til min kørsel. Men, kan den findes til 50k i dk ??? Og hvis
ja, så skal du vist kigge den rigtig godt efter.

Palle - ZZR600

Fra : Jan

Dato : 25-01-04 18:50

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> wrote in message
> [...]

Hej Anders.

Jeg startede selv på en FZR 600 for 5 år siden. Til prisen var jeg rigtig
godt tilfreds med den. Jeg fik sågar flækket et wingrack på den, og var på
ferie i Ungarn på den, med 3 tasker og vadsæk på bagsædet. De 2 jeg fulgtes
med havde begge ældre 1000 ccm maskiner, og de blev rusket godt og grundigt
fra hinanden på autobahnen syd for Berlin (den er hård ved cyklerne). Min
FZR som på daværende tidspunkt var 2-3 år havde ingen problemer.

Jeg vil dog sige, at fzr gearkasserne vidst ikke har verdens bedste ry. Min
begyndte at have lidt problemer inden jeg solgte den (den havde rundet
30kkm). Det er vidst noget med, at "gaflerne" bliver slidt (jeg skal ikke
gøre mig klog på det, da jeg ikke har den store tekniske forstand), men ud
over det, var jeg fulgt tilfreds med den.
Jeg er dog i dag blevet den helt store Honda fan, efter at jeg har haft en
CBR 1000 F sc24 og en CBR 600 F3. Dette grundet køreegenskaber og finish på
honda cyklerne. Desuden har deres cbr motorer jo ry for at være ekstremt
slidstærke. Jeg kender dog ikke CBR 600 F1 modellen, så kan ikke rigtig
udtale mig om netop dén, men F2 og opefter skulle være ekstremt pålidelige

Mvh. Jan

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-01-04 18:58

Hej Anders

Det er fornuftige motorcykler du kigger på. Hvis du ikke kan lave noget selv
på cyklerne, så skal du gå efter nye modeller (billigere cykler). Kan du
selv skifte f.eks. forgaffelbenspakninger og lave service selv, så kan du
godt gå efter en ældre model. Udersøg forsikringspriserne.
Forsikringspræmien kan nemt være udslagsgivende for hvad du køber. Hvis du
har 50.000kr, så vil jeg fraråde dig ar købe noget 49.999kr. Motorcyklen
skal omregistreres, have lavet service (større eller mindre) og sliddele.
Der mangler altid dæk, kæde, tændrør o.s.v.

Her er mine bud:

> Kawasaki ZZ-R 600 90-93
Det er en fed MC. Den er temmelig hurtig. God kvalitet og finish. Har en god
motor der tager 14.000rpm, moderne dækstørrelser 120/60-17 160/60-17. Høj
tophastighed, god ergonomi osv. De er dog lidt dyre.

> Suzuki RF 600
Den har en mindre god ergonomi. Man sidder meget lavt i forhold til styret,
og der er meget kort ned til fordhvilerne. En fra klubben har ødelagt to
motore på kort tid. De brugte over en 1L olie pr. 1000km på ingen tid. Fyren
her er dog gavmild med gassen. En anden fra klubben, der kører rigtigt
fornuftigt har en der har kørt 70.000km der ikke drikker en dråbe. Mit bud
vil være de ikke er 100% skudsikre, men ikke nødvendigvis er katastrofale.
Det er suzukis billig modeller, så se efter dårlig lak, staferinger der er
ved at falde af, rust og anden tæring og misfarvninger. En fra klubben
spildte benzin på kåbestykket under sædet på en RF900. Han tørrede staks
stykket af med en klud, og tørrede lige lakken af i den stribe benzinen
havde lavet. Serivce, vask, voks og puslen kan holde dem pæne længe, men det
går ikke af sig selv.

> Yamaha FZR 600
Dem her kører der mange af i klubben. De smider omkring 75-80hk på
baghjulet, altså ca 10 mindre end en ZZR 600. De holder dog udmærket, og har
ikke den store tendens til olieforbrug. Hvis det var mig der havde 50.000kr
var det den jeg gik efter. De kan ca. 230km/t og vejer ikke det store
(181kg). De kører med smalle dæk og har en bagfælg dimension der gør, at vil
man køre med moderne dæk kan man kun vælge BT010. BT010 er udmærkede dæk, og
et fint valg, men ZZR'en har 10-20 forskellige moderne spændende dæk at
vælge imellem. Maskinen føles lille at sidde på i forhold til en CBR, men
den er effektiv på en snoet vej. Der er ikke den store plads til bagage, da

> Suzuki GSX-F 600 90-96
Bedaget motordesign. Kik knaster og vippearme efter ved køb. De koster op
til 10.000kr at fixe. Motoren er ikke den mest skudsikre. Løb langt væk ved
enhver mislyd, raslen, klikken, skurren, tikken, banken og klapren. De kan
spinde dejligt og gå godt, men hvis man ikke passer på dem kan de gå i
stykker. Jeg synes du får en del mere MC for pengene i en FZR. De deler stel
med 96- frem motoren, så hvis man finder en billig 88'er, jeg har set en til
32K, så kan man opgradere den til en GSX 750 F fra 2000 med en tysker for få
penge. De holder ikke specielt godt. Det er suzukis billig modeller, så se
efter dårlig lak, staferinger der er ved at falde af, rust og anden tæring
og misfarvninger. Service, vask, voks og puslen kan holde dem pæne længe,
men det går ikke af sig selv.

> Kawasaki GPX 600 -95
Den kender jeg ikke rigtigt.

> Honda CBR 600 F1 88-89
Den kender jeg ikke rigtigt. Det jeg har hørt om den er den er udmærket, men
jeg har selv afskrevet den p.g.a. kåbedesignet, hvilket jo er fjollet. De er
set til 35K, hvilket er billigt, og et godt bud til prisen. Jeg kender en
der har fundet en F2 til 52K, så se dig for, og finde den rigtige model

> Suzuki Bandit 600 -96
Sjov motorcykel. Et succes da den kom frem i 1996. Meget bedaget
motordesign. Kik knaster og vippearme efter ved køb. De koster op til
10.000kr at fixe. Motoren er ikke den mest skudsikre. Løb langt væk ved
enhver mislyd, raslen, klikken, skurren, tikken, banken og klapren. De kan
spinde dejligt og gå godt (Spørg Jacob Bunk). Service, vask, voks og puslen
kan holde dem pæne længe, men det går ikke af sig selv. Jeg mener de skal
koste omkring 45K.

> Yamaha XJ 600 Diversion
Det er en fin mc, den er økonomisk, og lagt ud til godt træk i bund/mellem
område. Fornuftig. Jeg bryder mig ikke om motoren, og vil meget hellere
kaste mine penge efter en FZR 600, der koster ca. det samme.

Hvis du finder en gammel MC, så se straks efter en anden bagdæmper evt brugt
via E-bay eller en 3K kr Wilbers samt et sæt nye forgaffelfjedre. Det
betaler sig i længden. Alle der har gjort det har været i ekstase!

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-01-04 19:18

Forresten Anders, så hvis du keder dig, så kan du give mig et kald i aften
(søndag), så skal jeg nok udbrede mig om alt muligt. 6133-5412.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-01-04 19:53

Jeg skrev en 3-4 danske stile i forbindelse med at Kløve kiggede efter en
CBR 600 eller en VFR 750. Prøv at kigge i den tråd ("vfr750 - cbr600F2 ??"
fra den 12/1)

Jeg smed også en CBR 600 Buyers guide i dk.binaer.motor. Skal jeg smide den
derud igen?

Fra : Anders Thorup

Dato : 25-01-04 20:43

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Forresten Anders, så hvis du keder dig, så kan du give mig et kald i
> aften (søndag), så skal jeg nok udbrede mig om alt muligt. 6133-5412.

Jammen tusind tak for snakken
48 min 17 sek blev det til jeg kunne næsten heller ikke holde telefonen
længere hehe

Fra : RacerNiels

Dato : 25-01-04 22:15

> Jammen tusind tak for snakken
> 48 min 17 sek blev det til jeg kunne næsten heller ikke holde
telefonen
> længere hehe

Man skulle da ellers tro at nærrige jyder som Jer ville bruge Skype....
Puteren står jo alligevel og suger nettid

/Niels
S FAU himmelblau

Fra : S.G

Dato : 25-01-04 23:33

> [...]
> stykket af med en klud, og tørrede lige lakken af i den stribe benzinen
> havde lavet. Serivce, vask, voks og puslen kan holde dem pæne længe, men

Det der kan jeg overhovedet ikke nikke genkendende til. Har haft i alt 4
forskellige RF´ere.
Hvis man er en ske når man køber, kunne man godt forestille sig overstående,
men man kigger jo selvfølgelig efter de vedligeholdte modeller. Ligesom med
alle andre mc´er
Mine erfaringer er slidstærk som ind i Helvede. Har endnu ikek skiftet en
eneste del på en af de RF´ere jeg har haft udover dæk og kæde.
Mht hvordan man sidder, så er det meget forskelligt fra person til person,
jeg har meget lange ben og synes ikke at fodhvilerne udgør noget problem.
RF´erne er IKKE suzukis billigmodel.. Det er noget vås.
Jeg sidder super på både 600´eren og 900´eren (er osse 192 høj.) Så prøv
selv. Det er en kanon motorvejscykel, men følger ikke med en cbr i små sving
og lign, da RF´eren er noget mere retningsstabil. Til gengæld ligger den
meget bedre på lige stræk. Med det skal det ikke forståes som om den ikke
kan køre på små veje. Den kan den snildt :)
Det med olien har jeg personlig heller ikke oplevet. Det hænger tit sammen
med at ejeren er en sske med at give gas når motor er kold. Det er en
vandkølet motor btw.
Til slut jeg har 8 bekendte med RF´eren (både 600´ere og 900´ere). Jeg har
printet denne post og ladet dem læse det. Ingen af dem har kunne nikke
genkendene til det negative i overstående. Dermed ikke påstået at det ikke
passer.
Så det du gør smartest i er nok at selv prøve en tur, evt få en 3. og 4.
mands historie om cyklen (så du ikke kun har mit og det ovenfor)

Fra : Armand

Dato : 28-01-04 00:42

"S.G" <diller@123mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mine erfaringer er slidstærk som ind i Helvede. Har endnu ikek skiftet en
> eneste del på en af de RF´ere jeg har haft udover dæk og kæde.

Jeg genkender dine RF-ejerskaber som en stadig avancering fra din første
400'er som du anskffede for et par år siden - Hvor meget kan man mon udlede
omkring slidstyrke når man skifter ud hvert ½'e år??

> [...]
> printet denne post og ladet dem læse det. Ingen af dem har kunne nikke
> genkendene til det negative i overstående. Dermed ikke påstået at det ikke

Netop RF'eren dén motorcykel som jeg erindrer omtale af at hele kronrøret
blev flået ud af stellet ved en kollision, der end ikke bukkede
forgaffelbenene =

--
Armand.

Fra : S.G

Dato : 29-01-04 07:42

> [...]
udlede
> omkring slidstyrke når man skifter ud hvert ½'e år??

Ikke så meget som hvis jeg havde haft dem over 10 år :)
Men trods alt 15k kilomter på 400´eren. i alt 25k kilometer på 600éren. og
runder de 18k på 900´eren her når den komker ud. Alle indkøbt med
forskellige km-tal på klokken (siger jo osse noget)
Derudver har jeg 1 familie medlem der har ejet samme RF900 siden 97, en
bekendt med en rf900 der har kørt den i siden 99
Så jeg vil mene det er grundlag nok til ine udtaleleser

Fra : Armand

Dato : 30-01-04 21:44

> [...]
> runder de 18k på 900´eren her når den komker ud. Alle indkøbt med
> forskellige km-tal på klokken (siger jo osse noget)

Motorrad har altid langdistancetestet (incl. adskillese og opmåling)
motorcykler over 25.000km, men omkring tidspunktet for den generelle
indførelse af vandkøling indså man at det var sjældent at man fandt
væsentlige slidrelaterede afvigelser ved "kun" 25.000 km, og satte derfor
distancen op til den nuværende 50.000km!
Deraf kan man læse at 25.000 sjældent vil være at spore på en motorcykel
udviklet f.o.m. starten af 80'erne!
Deciderede fejl og nedslidning er forøvrigt stadig behersket selv efter
50.000km's-distancens indførelse, og min umiddelbare erindring hænger
luftkølede typiske costum's ud som de generelt ringere motorer!

--
Armand.

Fra : S.G

Dato : 31-01-04 05:38

> [...]
> 50.000km's-distancens indførelse, og min umiddelbare erindring hænger
> luftkølede typiske costum's ud som de generelt ringere motorer!

De tal jeg skrev var jo de km jeg havde kørt på cyklen, og IKKE
speedometertal. Tælleren stod ikke på 0km da jeg fik dem jo Ergo kan du tage
speedometer tallet og ligger til de kørte km. Dvs et pænt stykke over de
50k. den ene 70 k i alt mener jeg.
Ligesom jeg skrev i tidligere post at fx min onkel´s havde rundet en del
mere end de 50k. Mener den er på 85k lige nu uden han har haft det mindste
bøvl (udover at pille og småtune). Samme som min makkers hvis cykel står på
70k lige nu. Kan opgive masser af km tal fra bekendte med RF´ere der er over
de 50k uden det har voldt dem problemer
RF´eren er slidstærk..... punktum slut:) Jeg købte købte jeg netop fordi jeg
havde fået det indtryk at den var enorm slidstærk.. Især 900´eren, og så
lidt fordi jeg sidder godt på den :D Men det kræver selvfølgelig man passer
og plejer med olieskift og pæne gearskift osv... Desværre er der nogle der
ikke fatter det
Ihvertfald har den jeg ejer lige nu kun kørt 24k kilomrter. Det er en 1
ejers. Og jeg er sikker på den snildt kører over de 60-70K uden den skal
åbnes.. Hvis jeg ellers
passer den som planlagt.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-01-04 19:31

Personligt ville jeg gå efter en vandkølet.

Og så ville jeg sætte en Honda højere op på listen Men jeg er jo nok
lidt "farvet" i min mening....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bettina

Dato : 26-01-04 00:02

Anders Thorup wrote:
> [...]
> med kræfter, der både kan klarer sogneveje og autobahn.
> Budgettet er omkring 50.000kr.
> Jeg har kigget på følgende i prioriteret rækkefølge:

Havde selv en fra 92 i 3 år, og var meget glad for den, var meget stabil i
styringen, også med meget bagage, jeg solgte den videre,
og ved at den har rundet 80000 km uden problemer.

> Suzuki RF 600
>
> Yamaha FZR 600
>
> Suzuki GSX-F 600 90-96
>
> Kawasaki GPX 600 -95
GPX er i forhold til ZZR en helt anden cykel, sikkert fin nok driftmæssigt,
men motor og styring/stel er altså af ældre dato.
Lidt bagud udviklingsmæssigt, og jeg tror at ZZR'en bliver nemmere at komme
af med igen.

> Honda CBR 600 F1 88-89
Det er jo den første model, og lidt tung i det, havde det været en F2 havde
jeg sagt go for it.
Men om vinteren kan man jo tit være heldig at finde noget til den rigtige
pris.

> Suzuki Bandit 600 -96
>
> Yamaha XJ 600 Diversion
Har for svag en motor, hvis du skal have fuld oppakning, og en voksen mand.
Kassel bakker vil nok føles lidt anstrengt.

> [...]
> med at det jeg får i bytte vil kunne betale forsikringen(kun ansvar).
>
> --De andre cykler kender jeg ikke så meget til at jeg vil udtale mig om
den, men god fornøjelse

Hilsen Bettina zx9r

Fra : Armand

Dato : 26-01-04 01:57

"Bettina" <Bettina@fjerndansemus.dk> skrev i en meddelelse

> GPX er i forhold til ZZR en helt anden cykel, sikkert fin nok
driftmæssigt,
> men motor og styring/stel er altså af ældre dato.
> Lidt bagud udviklingsmæssigt,

Principielt har Kawa fremstillet tre vandkølede firecylindrede motorer, og
de genkendes alle ved placeringen af knastkæden:
- GPZ900R og efterfølgere (GPX1000; ZX10, ZZR1100) har knastkæden i venstre
side af knastaksel/topstykket!
- De senere ZXR 750 og ZX9(C)'ere, har derimod knastkæden i højre side af
knastaksel/topstykket!
- Endelig er der serien: GPZ600R og efterfølgere (GPX'erne, ZZR600, de
tidlige ZXR's og ZX900(B)!), der har knastkæden i midten af
knastaksel/topstykket!

Udviklingsmæssigt er en GPX og en ZZR 600 altså identiske og er kun adskildt
af detaljer omkring (især) topstykket og karburering hvorved de må regnes
for at have samme fejl og forcer :-|
På samme måde har GPZ900(A) motoren haft en risiko for svigtende
olieforsyning til det ene plejlleje lige fra starten og op igennem dén
motor-række

--
Armand

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 26-01-04 09:50

"Bettina" <Bettina@fjerndansemus.dk> wrote in message

> Har for svag en motor, hvis du skal have fuld oppakning, og en voksen
mand.
> Kassel bakker vil nok føles lidt anstrengt.

Ahh sårn er der så meget 100 hk er altid rart....meeen xj'erns 61 hk, kan
snildt trække derudaf.....jeg og kæresten var på tur til italien...ca 6000km
....2 personer på xj'ern, 3 tasker bagpå, og en tanktaske....jeg indrømmer at
det nok havde været bedre med kun person på...men vi havde en dejlig tur.

Bevares150 km/t var når man vred øret helt om....men en march hastighed på
130 var der ingen problemer i...den spiser lidt olie når man presser den
igennem tyskland....ca 1 liter åd den....men da vi kom hjem til dk igen
kørte jeg følgende 20kkm den sæson og den brugte intet !

det mest negative er vindtrykket hvis du vælger den nøgne model.....det kan
godt give lidt øm nakke...til gengæld får man hurtig gode nakke muskler til
at holde i mod med

Lasse
Mille & Karin (nok snart sv650s) & Neelix

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-01-04 15:59

"Lasse Lundberg" <LasseREMOVETHIS@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bevares150 km/t var når man vred øret helt om....men en march hastighed på

Hæh, ja der er forskel på folk. Jeg har nu forceret Kassel et antal gange på
GS500E, og det syns jeg går fint - men jeg holder også en marchfart med 2
pers + bagage på 130-140. Top er ca. 160 (speedometer-KM) med det læs.

Rittig

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 27-01-04 10:11

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote in message

> Hæh, ja der er forskel på folk. Jeg har nu forceret Kassel et antal gange

> GS500E, og det syns jeg går fint - men jeg holder også en marchfart med 2
> pers + bagage på 130-140. Top er ca. 160 (speedometer-KM) med det læs.

Tror også godt xj'ern havde lidt mere at byde på...men vi kom da på
ferie....de gange vi har været afsted har det næsten ligegyldig
maskinen(xj,mille, cbr1000, rs125) altid havnet på en gennemsnits fart på ca
100 km/t......ja i læste rigtig...rs125....den slog lige et smut til
hjemlandet sammen med storesøster mille....og vi holdt næsten hele tiden 130
km/t også igennem kassel bakker ! så selv touring på en rs125 med ca 30 hk
er muligt !

Lasse
Mille & Karin & Neelix