VFR400r vinter projektet...
Fra : Tommy Fer

Dato : 25-01-04 11:17

Hej NG

Nogen husker måske min planer med min VFR her tidligere på året. Når men nu
kommer der lige en stilling i kampen.

Jeg fik adskildt cyklen, det gik meget nemt, lige undtaget af
forgaffelbenene, hvor unbrakoerne neden under var fucked. Måtte bore dem ud.
Når men nu kom de store problemer.. .at få transporteret stumperne til glas
"pusteriet", når men en god ven kom mig til undsætning. Han arbejder på dtu,
så jeg kunne bare låne hans bil... Perfekt... Jeg gav 700 for glasblæsning
af stel,bagsvinger, 2 fælge, om kring 18 mindre stumper (fodhvilere osv
osv.. )

Når men fik en ven til at male stellet til fair pris.. skulle dog selv komme
med maling, sanding, hærder og fortynder osv... Blev anbefalet DOS autodele
på glentevej i kbh NV. Der var en gammel gub, der virkelig havde god
tålmodighed, og vi fik alt hvad jeg skulle bruge... det kostede 1000 kr. for
0,5L. Mat sort (Den var en so at lave da det der gir den matte effekt er
meget tykt og det kunne stort set ikke komme ud af bøtten. 0,5l. blank sort.
1 liter hærder 2x1l fortynder og 1l. sanding (noget historie som
sprøjtespartel, bare lidt tyndere... )

Kanon nu var vi klar.. ned og tigge bil hos min ven igen, ud på landet med
stumperne. 2 dage senere stod de i klubben igen.... Kanon... fælgene var
blevet flotte, der var godtnok lidt støv i det, men hva manden havde jo ikke
en kabine, og jeg var klar over hvordan det ville komme til at se ud. På
stellet var der en enkelt løber, men den er ikke kritisk, da den sidder på
siden af stellet og vil været skjult af tanken.

Montering gik igang... DAMN det tager sin tid... ok, ok... jeg bruger også
god tid og nusser meget om tingene. tada efter omkring 15 timers hygge klub
tid, stod den på hjul.. senere opdagede jeg dog jeg havde glemt at montere
kæden.. DOH af med bagenden igen.

Motoren, den skulle bare havde justeret ventiler, og skiftet olie... så er
den klar... MEN de skide shims... skulle bruge 7 stks... ok, ikke en
katastrofe havde 6 andre, der ikke duede, så jeg ville bare bytte dem.. men
en VFR400 har et lidt andet interval end andre hondaer... de normale
sortimenter er der optil 2,25mm, og min fine honda spænder fra 2,28 til 2,48
HERLIGT.. kunne ikke få byttet en eneste.. så 7x 80kr.. ARGH skod og sq...
plus udsigten de måske skulle hentes hjem fra belgien.. Når men 1½uge så var
de der....

En VFR400 har 2x DOCH med en mellemliggende vippearm, som man kan skyde væk
og komme til shimmen. Dvs man kan måle spillerummet to steder... imellem
shim og vippearm og mellem knast og vippe arm... Jeg målte imellem shim og
vippe arm... bestilte... da jeg skulle til at montere kunne jeg ikke finde
de rigtige mål igen.. da jeg målte imellem knast og vippearm... hmm, hvorfor
nu det... JOE... haynes foreskiver mellem knast og arm, men den originale
værkstedsbog siger mellem vippearm og shim.. DOH ... stoler nu mest på
honda.. Forskellen var at der mellem vippe arm og shim er ca 0,05mm mere
spille rum!!!! Når men havde heldigvis målt efter den originale anvisning og
bestilt shims efter det...

Når men nu skulle motoren, det var sq en af mine små hovede piner da den
sidder med forskellige tykkelser skiver rundt omkring, og sådanne nogen
mellemstykker man spænder ind.. Men den originale værkstedshåndbog er guld
værd... har den som pdf hvis nogen er interesseret.

Motor monteret.. Næste logiske skridt... at lufte bremser ud.. *øhh* ja ok,
men det skal gøres... Det gik forrygende... Moller hældte vædske i, og jeg
sad med vacuum på udluftnings skruerne.. de 8 forreste stempler var udluftet
på under 10 min. Bagenden tog vel 5min.

Elnettet skulle nu smides i... Bager havde varslet store problemer osv osv..
men igen... det er en Honda... alle multistik er forskellige i farve eller
dimmention. Plus den originale værksteds håndbog er meget behjælpelige med
hvilken vej man skal føre ledningerne. 90% monteret... og kl var nu 23...
damn 12 timer i klubben igen... Når men må hellere komme hjem til
koneriet... ud på den VILDE piaggio zip.... tak til lillesøster for
sponsorat af vinter kværn....

Billeder kan ses på http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=410 De
sidste 6 billeder er fra den sidste tid...

mvh Tommy Fer

Fra : Anne & Torben

Dato : 25-01-04 12:41

Hej .

Det bliver da en kanon flot cykel.
Ved du om den værkstedshåndbog du skriver om i pdf, også dækker en VF500F2?
Jeg er interesseret i et kopi af den..

Mvh
Torben Riber Jensen

Fra : Tommy Fer

Dato : 25-01-04 21:06

"Anne & Torben" <jensen@jagt.dk> skrev i en meddelelse
> Hej .
>
> Det bliver da en kanon flot cykel.
> Ved du om den værkstedshåndbog du skriver om i pdf, også dækker en
> [...]

Desværre den er specifik til VFR400R.... endda til Uk model... små ændringer
i forhold til min...

mvh Tommy Fer

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-02-04 17:16

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Nogen husker måske min planer med min VFR her tidligere på året. Når men nu
> kommer der lige en stilling i kampen.

Den ser sg* flot ud. Nu har jeg hørt at den også er kommet ud og
køre. Jeg glæder mig til at se den til foråret.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*