18mm tændrørsnøgle ønskes
Fra : anders majland

Dato : 24-01-04 16:58

Jeg har idag fået montereret ny udstødning og i den forbindelse havde
jeg tanken af. Bagefter har jeg fået druknet den godt og grundigt.
Dernæst opdager jeg at ikke har en 18mm tændrørsnøgle så jeg kan få
taget det druknede ngk rør ud aaarrgghhhhh. Jeg har 3 andre størrelser
men ikke det der passer på yamahaen. Og her lørdag eftermiddag er det jo
ikke lige til at finde og jeg skulle gerne have kørende inden mandag
morgen ...

Så jeg vil virkelig værdsætte hvis der er en i området Hobro, Viborg
Møldrup der vil låne (eller sælge) mig en 18mm tændrørsnøgle eller lang
topnøgle.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Henrik

Dato : 24-01-04 17:54

anders majland wrote:

> [...]

> Så jeg vil virkelig værdsætte hvis der er en i området Hobro, Viborg
> Møldrup der vil låne (eller sælge) mig en 18mm tændrørsnøgle eller lang

I mangel af bedre . . . . .
Hvis du har et gammelt topnøglesæt med gamle toppe, kan du skære toppen
over med en vinkelsliber, sætte et stykke rør imellem og svejse den sammen
igen.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 24-01-04 19:08

[zap]
> Så jeg vil virkelig værdsætte hvis der er en i området Hobro,
Viborg
> Møldrup der vil låne (eller sælge) mig en 18mm tændrørsnøgle eller
> lang topnøgle.
jo jeg tror da jeg har en....
i Hobro
så hvis man kan hjælpe

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - der kan købes..

Fra : anders majland

Dato : 25-01-04 11:41

> jo jeg tror da jeg har en....
> i Hobro
> så hvis man kan hjælpe

Tusind tak for tilbudet - men jeg skød ønskes bredt ud og DinMC* ville
godt sælge mig en på en Søndag så jeg har lige været i Bjerringbro efter
den (og så tog jeg lige nogle bremsklodser mm med samtidigt Så det
blev lige til 1.5 time på sneglatte biveje. Lidt længere end til Hobro
men så har har jeg fået købt en.

* Der hvor jeg havde købt udstødning i sidste uge. En Marving potte til
en god pris.

Fra : Armand

Dato : 25-01-04 14:42

meddelelse news:bv06ht$dg8$1@sunsite.dk...

> Tusind tak for tilbudet - men DinMC* [hvor jeg havde købt udstødning i
> sidste uge] ville godt sælge mig en på en Søndag så jeg har lige været i
> Bjerringbro efter den

Rart at høre om forhandlere der stadig kender begrebet service!
Fortjener næsten et par linier på DMCN :-/

Jeg kunne ikke blive klog på om drukningen angik tændrøret, eller en
decideret oversvømmelse i cylinderen (=> Optager den sparsomme plads der er
i kompressionskammeret og umuliggør at tørne motoren) !?
I tilfælde af at det drejer sig om sidstnævnte, har man den mulighed at
tørne motoren baglæns (i gear og trække baglæns), hvorved at stemplet ikke
bevæger sig mod lukkede ventiler og kompression, men derimod mod
åbentstående udstødningsventil => forekommende bensinmængde pumpes ud i
udstødningen!

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 25-01-04 15:42

> Rart at høre om forhandlere der stadig kender begrebet service!
> Fortjener næsten et par linier på DMCN :-/

Det kommer helt sikkert også. DinMc er et mindre foretagende der primært
drives som postordresalg fra hans hjem. Han er desuden ved at pakke
stumper sammen til næste stumpemarked

> Jeg kunne ikke blive klog på om drukningen angik tændrøret, eller en
> decideret oversvømmelse i cylinderen (=> Optager den sparsomme plads
> der er i kompressionskammeret og umuliggør at tørne motoren) !?

Jeg tippede maskinen meget over for at at "tippe" karburatoren og det
medførte altså at der udover et benzinspild på gulvet også kom så meget
i maskinen at tændrøret sikkert er druknet så den ikke kan startes. Jeg
har dog ikke prøvet endnu idag, men vil lige have tanken af igen og
tændrøret ud og monteret det nye omdrejningstællerkabel. nu jeg er igen
.. Men jeg er barnepige eller som det vist hedder mere politisk korrekt
når det er egen søn - "Har kvalitetstid sammen"

Jeg skulle gerne til Linde ved Stuer imorgen så jeg er lidt afhængig af
at få den kørende ...

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 25-01-04 01:04

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:buu4u3$hoa$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Så jeg vil virkelig værdsætte hvis der er en i området Hobro, Viborg
> Møldrup der vil låne (eller sælge) mig en 18mm tændrørsnøgle eller lang

Jeg kører selv med 18 rør til min off-roader og var tilfældigvis i går 2
steder for at se om jeg dér kan få en tændrørsnøgle til det til et
topnøglesæt men forgæves. Så jeg må stadig nøjes med et af dem af presset
rør, af hvilke jeg igår fik et 18 mm for 20 THB/ 3 Kr.

Da jeg i juni fik den første off-roader måtte jeg købe et af de pressede til
17 mm og så file af på dets inderside til jeg kunne bruge det til 18 mm
røret. Jeg var ikke klar over at det var 18 mm men troede at det pressede
rør var for stramt.

Men nu vil jeg lede efter et 17 mm som det jeg har i et dyrt topnøglesæt og
så aflevere det til et værksted og få dem til at "grave" det ud til 18 mm.
For derefter bl.a. at kunne bruge momentnøgle.

Mvh.
Gert Thorgersen

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-01-04 20:51

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> wrote in message

> [...]
> så aflevere det til et værksted og få dem til at "grave" det ud til 18 mm.
> For derefter bl.a. at kunne bruge momentnøgle.

18mm tændrørstoppe fås hos Johannes Fog i Lyngby. De har både 1/2" of 3/8"
hængende.

vh
Torben

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 26-01-04 09:11

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> og
>
> 18mm tændrørstoppe fås hos Johannes Fog i Lyngby. De har både 1/2" of 3/8"

Tak for svaret, men jeg bor jo i Thailand så der er langt til Lyngby.
Og her i landet må jeg søge efter foretninger fordi de bekendte ikke kender
til de værktøjer og ting jeg bruger bl.a. fordi den slags er meget dyrt for
dem. Men jeg har da vedsøgning fundet en del, men f.eks. Torc skruer som jo
næsten nu kun er det eneste vi har af træskruer/alm. skruer i Danmark kender
de end ikke herude, selv i en stor og god forretning som kun sælger skruer.
Jeg havde et parstykker med og viste dem. De har værktøj til dem men kender
dem altså overhovedet ikke!
Det er dyrt for dem, for faktisk får vi 6 (6,6) THB for 1 Kr. men priser på
en trykhammer er ca. 12.000 THB, altså cirka det samme som i Danmark (min
Atlas kostede 1.70.700 Kr.), men dagløn for mange er 100 THB.
Minstedaglønnen er 120.

Vedr. 18 nøglen du nævner tror jeg end ikke jeg kan få en 17 mm lang en til
tændrør, som fra en æske købt i Danmark, når jeg i dag skal de aktuelle
steder og søge. Ellers ville jeg jo efterfølgende aflevere den til et
værksted og få den udfræset til 18 mm.

Mvh.
Gert Thorgersen